Welkom bij de ProcessenTutorial van Gr8, geschreven voor Gtaforum.nl
Inleiding :
Wat kan je met deze Tutorial bereiken ?
• Je maakt je computer er sneller mee.
• Je kunt er vastlopers mee voorkomen.
• Je kan het Gamen beter laten lopen.
Welke kennis heb je hiervoor nodig ?
• Geen, volg de Tutorial en alles komt goed.
Wat zijn de nadelen van deze Tutorial ?
• Je kan teveel processen weghalen, niet grote fouten maar toch..
Volg de Tutorial goed en dit gebeurt niet.
Zou ik deze Tutorial wel volgen ? Zal het me wel lukken ?
• Zeker, ik leg alles goed uit, ik neem er ook screens bij...
Tutorial :
Eerst.. hoe kom je bij het ''Taakbeheer''. Het taakbeheer daar worden al je Processen bijgehouden en kan je andere dingen bekijken zoals je CPU gerbuik, maar die zijn niet van belang.
Je komt bij het taakbeheer op deze 2 (snelle) manieren : Je drukt op ''CTRL + ALT + Del of Delete''
Je kan er ook geraken door op je huidige (start)balk te gaan, je klikt op je andere muisknop en gaat naar Taakbeheer.
Eenmaal je daar bent ga je naar het Tabblad ''Processen''
(Let niet op de balken/en of de engelse taal. Ik heb momenteel Windows Vista Béta2.
Dit is juist dezelfde werking als Windows Xp/Windows 2000.
Eerst klik je nu op ''Gebruikersnaam'', Je doet dit omdat dan de Processen die je mag beeindigen gerangschikt staan.
Nu moet je alle Processen zien, je kan ze wat herkennen. Bv. MSn = MSNSGR.exe Mozilla Firefox = Firefox.exe .
Je mag alle Processen afsluiten die je daar zit ''Behalve'' Deze :
''Explorer.exe Taskmgr.exe Devlrd32.exe . Deze mag je niet afsluiten, dan kan je Errors krijgen. Al de rest mag je wegdoen.
Als je niet zeker bent van welke Processen wat zijn kan je altijd Google raadplegen.
Typ gewoon jouw Proces in en je ziet meteen wat informatie.
Wees er ook zeker van dat je alleen de Processen wegklikt waar jouw computernaam bijstaat.
Je hebt er andere waar ''SYSTEM'' bijstaat, deze zeker niet wegdoen.
Met Processen kan je nog veel verdergaan dan enkel dit. Maar dit is meer een Tutorial voor de beginners.
De meeste zullen dit al wel weten, als je verder wilt gaan raad ik je ''Winpatrol Plus'' aan.
--> www.winpatrol.com
Succes.
---------------- Einde Tutorial - Deze Tutorial is volledig geschreven en gemaakt door Gr8. ----------------
Welkom bij de ProcessenTutorial van Gr8, geschreven voor Gtaforum.nl
Inleiding :
Wat kan je met deze Tutorial bereiken ?
• Je maakt je computer er sneller mee.
• Je kunt er vastlopers mee voorkomen.
• Je kan het Gamen beter laten lopen.
Welke kennis heb je hiervoor nodig ?
• Geen, volg de Tutorial en alles komt goed.
Wat zijn de nadelen van deze Tutorial ?
• Je kan teveel processen weghalen, niet grote fouten maar toch..
Volg de Tutorial goed en dit gebeurt niet.
Zou ik deze Tutorial wel volgen ? Zal het me wel lukken ?
• Zeker, ik leg alles goed uit, ik neem er ook screens bij...
Tutorial :
Eerst.. hoe kom je bij het ''Taakbeheer''. Het taakbeheer daar worden al je Processen bijgehouden en kan je andere dingen bekijken zoals je CPU gerbuik, maar die zijn niet van belang.
Je komt bij het taakbeheer op deze 2 (snelle) manieren : Je drukt op ''CTRL + ALT + Del of Delete''
Je kan er ook geraken door op je huidige (start)balk te gaan, je klikt op je andere muisknop en gaat naar Taakbeheer.
Eenmaal je daar bent ga je naar het Tabblad ''Processen''
(Let niet op de balken/en of de engelse taal. Ik heb momenteel Windows Vista Béta2.
Dit is juist dezelfde werking als Windows Xp/Windows 2000.
Eerst klik je nu op ''Gebruikersnaam'', Je doet dit omdat dan de Processen die je mag beeindigen gerangschikt staan.
Nu moet je alle Processen zien, je kan ze wat herkennen. Bv. MSn = MSNSGR.exe Mozilla Firefox = Firefox.exe .
Je mag alle Processen afsluiten die je daar zit ''Behalve'' Deze :
''Explorer.exe Taskmgr.exe Devlrd32.exe . Deze mag je niet afsluiten, dan kan je Errors krijgen. Al de rest mag je wegdoen.
Als je niet zeker bent van welke Processen wat zijn kan je altijd Google raadplegen.
Typ gewoon jouw Proces in en je ziet meteen wat informatie.
Wees er ook zeker van dat je alleen de Processen wegklikt waar jouw computernaam bijstaat.
Je hebt er andere waar ''SYSTEM'' bijstaat, deze zeker niet wegdoen.
Met Processen kan je nog veel verdergaan dan enkel dit. Maar dit is meer een Tutorial voor de beginners.
De meeste zullen dit al wel weten, als je verder wilt gaan raad ik je ''Winpatrol Plus'' aan.
--> www.winpatrol.com
Succes.
---------------- Einde Tutorial - Deze Tutorial is volledig geschreven en gemaakt door Gr8. ----------------
---------------- Rippen toont aan dat je zelf geen Tutorial kan maken, dus Rip niet. ©Gr8 ----------------
Bewerkt: door Gr8