Sinds er toch wel enige interesse in SA-MP Scripting blijkt te zijn hier (*kijkt naar nieuwe topics*) Kan je hier in het algemeen kleine dingen vragen, aangezien daarover de meeste dingen gaan. Over toch wel wat gecompliceerde dingen mag je gewoon gerust nog een eigen topic maken . Dus ik zou zeggen: vraag maar raak !
Toch heb ik een mini FAQ samengesteld, voor de vaak voorkomende vragen, makkelijke dingen, enzovoorts.
Frequently Asked Questions
Q: Hoe zet ik nieuwe autos in een script als LVDM??
A: Open de .pwn van de mode die je wilt editten, en zoek naar de functie OnGameModeInIt(), deze staat meestal onder de main() . Daar zie je meestal vaak dit 'AddStaticVehicle(/*een hele hoop cijfers*/); . Deze functie moet je ook gebruiken:
AddStaticVehicle(vehicleid, x, y, z, rotatie, kleur_1, kleur_2);
Dit gebruik je dus om vehicles toe te voegen. DIT KAN ALLEEN IN DE ONGAMEMODEINIT
Q: Ik wil een /buy command maken waarbij je een auto krijgt die je invoert!!
A: Op dit moment is het nog niet mogelijk om dynamisch autos te spawnen. Dus is het op dit moment nog niet mogelijk.
Q: Ik wil een /jail id command maken!!
A: Zie de PAWN Tutorial lijst en zoek naar een tutorial van JGuntherS die over de functie strtok gaat.
Q: Ik wil een script als Cops & Robbers maken!!
A: Ik wens je veel succes, maar je zal toch redelijke ervaring nodig hebben om zoiets te kunnen scripten. Je kan het proberen, maar het is erg moeilijk
Q: Ik wil de wapens aanpassen die je krijgt in het begin!!
A: Open de .pwn van het script, zoek weer naar de OnGameModeInIt functie en dan naar een lijn met AddPlayerClass erin. De parameters hiervan zijn:
Sinds er toch wel enige interesse in SA-MP Scripting blijkt te zijn hier (*kijkt naar nieuwe topics*) Kan je hier in het algemeen kleine dingen vragen, aangezien daarover de meeste dingen gaan. Over toch wel wat gecompliceerde dingen mag je gewoon gerust nog een eigen topic maken
. Dus ik zou zeggen: vraag maar raak
!
Toch heb ik een mini FAQ samengesteld, voor de vaak voorkomende vragen, makkelijke dingen, enzovoorts.
Frequently Asked Questions
Q: Hoe zet ik nieuwe autos in een script als LVDM??
A: Open de .pwn van de mode die je wilt editten, en zoek naar de functie OnGameModeInIt(), deze staat meestal onder de main() . Daar zie je meestal vaak dit 'AddStaticVehicle(/*een hele hoop cijfers*/); . Deze functie moet je ook gebruiken:
Dit gebruik je dus om vehicles toe te voegen. DIT KAN ALLEEN IN DE ONGAMEMODEINIT
Q: Ik wil een /buy command maken waarbij je een auto krijgt die je invoert!!
A: Op dit moment is het nog niet mogelijk om dynamisch autos te spawnen. Dus is het op dit moment nog niet mogelijk.
Q: Ik wil een /jail id command maken!!
A: Zie de PAWN Tutorial lijst en zoek naar een tutorial van JGuntherS die over de functie strtok gaat.
Q: Ik wil een script als Cops & Robbers maken!!
A: Ik wens je veel succes, maar je zal toch redelijke ervaring nodig hebben om zoiets te kunnen scripten. Je kan het proberen, maar het is erg moeilijk
Q: Ik wil de wapens aanpassen die je krijgt in het begin!!
A: Open de .pwn van het script, zoek weer naar de OnGameModeInIt functie en dan naar een lijn met AddPlayerClass erin. De parameters hiervan zijn:
Wil je wapens aanpassen, moet je dus de dingen na 'rotatie' aanpassen.
Handy links:
SA-MP Forum - Het Scripting forum staat vol met scripts, ook kan je hulp vragen.
SA-MP Wiki - Hier staat een hele documantation + tutorials op
SA-MP Site - Main site voor al het nieuws betreffende SA-MP
*** Zie jij nog dingen die bij de FAQ moeten? Zeg het hier! ***