- Reacties 64
- Bezichtigingen 5.7k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
VforV 16 posts
-
Ferre 15 posts
-
Velaro 4 posts
-
Ice Banana 3 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
In het SL forum heb ik gemerkt dat er hier ook mensen zijn die Half-Life spelen. Praat er maar op los!
Mijn Half-Life collectie:
Voor degene die meer willen weten over Half-Life:
Deze startpost werd gemaakt door: Cygnum en mijn toekomstige nickname Ming
Het jaar 1998.....
Een heel belangrijk jaar want toen kwam het eerste deel uit van de succes volle serie Half-Life. Het was de eerste First Person Shooter die liet zien dat er een diepgaand verhaal mogelijk was in een shooter. Half-Life was ook de eerste game die het gehele verhaal vertelt door de ogen van Gordon Freeman zonder maar één onderbreking van een cutscenes. Half-Life is lang niet alleen een first person shooter, het heeft veel meer leuke gameplay elementen zoals de vele add-ons die zijn verschenen, een wel bekende is de ''Opposing Force''. In deze add-on stap je in de schoenen van een soldaat en ook een bekende add-ons; ''Blue Shift'', waar je in de schoenen stapt van een Black Mesa bewaker van Barney. Dit gaf de game een hele andere look omdat je het verhaal van 2 hele andere kanten kon bekijken.
Ook het maken van mods was mogelijk met deze game, een hele bekende is wel ''Counter-Strike'', een shooter die nog dagelijks door vele mensen wordt gespeeld op het Internet. Half-Life won wel meer dan 50 ''Game of the Year'' awards, ook staat de game bekend als één van de beste PC games ooit gemaakt.
Verhaal
Half-Life nam plaats op een afgelegen militaire laboratorium in New Mexico die de naam ''Black Mesa Research Facility'' draagt. Tijdens een experiment is er iets heel goed mis gegaan waardoor een protaal onstondt naar een alien wereld genaamd Xen. Vreemde wezens van Xen overspoelde Black Mesa en ze vermoorde iedereen die hen in de weg stond.
Gordon Feeman dat is de persoon waar jij mee gaat spelen, zijn missie is om één van de wetenschappers die betrokken was bij het ongeluk uit de Black Mesa te leiden.
Aan het einde van de eerste Half-Life gebeurde er plotseling iets heel vreemds; Gordon werd uit Xen gehaald door een mysterieuze man die bekend staat als de G-Man die je een aanbod deed...
Een game met veel....
Het duurde een hele tijd voordat we het tweede deel mochten spelen.
In de helft van het jaar 2003 heeft Valve de opvolger van Half-Life bekend gemaakt die gepland stondt voor eind september. Toen dan eindelijk de eerste screenshots werden getoond stond iedereen met open mond er naar te kijken. De vraag die iedereen dwars zat; ''was dit wel mogelijk op een PC?'''. Het was ondertussen bijna september en het was bijna zover..nee dus. De game werd verplaatst naar oktober en helaas werd ook die datum niet gehaald.
De reden hiervan was dat er delen van de source code van het spel intern waren uitgelekt door een Duitse hacker genaamd Alex G., die vervolgens werdt opgepakt door de FBI. Valve moest door dit voorval opnieuw alles programmeren zodat niemand het spel Half-Life 2 illegaal kon spelen als het echt uit kwam.
Valve maakte het feestje compleet door de release datum weer te verplaatsen naar het jaar 2004, uiteindelijk was Half-Life 2 wereldwijd speelbaar op 16 november 2004 om 9:00.
Ontwikkelaar Valve is er van uit gegaan dat je het aanbod van G-man uit de eerste Half-Life accepteerd en zo begin je aan Half-Life 2 met allemaal flahbacks en vooruitblikken. En dan plots sta je in een trein die net is aangekomen in City 17.
Op het moment dat je de trein uit ben gestapt zie je gelijk de pracht van de nieuwe Source Engine van Valve (Y) . De graphics zijn scherp en het ziet er allemaal sfeervol uit. Het grote pluspunt aan de game is dat hij ook gewoon vrij goed draait op wat oudere systemen.
Als je je eerste stappen zet in de wereld van City 17 kom je er al snel achter dat het is over genomen door de Combine, dit is een soort über mensen ras dat je in alle soorten en maten zult aantreffen. Zoals ieder ander volk heeft ook de Combine een leider, deze is alleen bekende van Gordon. Het is namelijk de oude administrator van Black Messa...Dr Breen is zijn naam. Zonder het te weten kom je ook oude bekende tegen waaronder; Barney en een nieuwe Alyx Vance. Na een mislukt teleportatie experiment moet je op de voet naar Eli's lab die buiten City 17 ligt en de naam ''Black Mesa East'' draagt waar hij met het verzet tegen de Combine strijdt. Eli was een onderzoeker van Black Mesa en is ook de vader van Alyx.
Door de prachtige gezichts animaties ziet hun ''vader en dochter'' relatie er schitterend uit.
Aangezien de game niet een heel nieuw verhaal heeft maar verder gaat waar Half-Life stopte kan ik niet anders zeggen dan dat Valve een top game heeft afgeleverd.
Half-Life 1 had al een geweldige gameplay en die is in deel 2 niet gewijzigd, de puzzels zijn een beetje veranderd nu ze gebaseerd zijn op physics.
Een heel goed voorbeeld daarvan is: Je moet je in de game bakstenen op één kant van een houten plank leggen zodat die kant zakt en vervolgens heb je er een soort helling van gemaakt waardoor je hoger kan komen en verder kan. Dit is een van de vele puzzels die je zult tegenkomen in Half-Life 2. Ook is er de ''Gravity gun''. Dit is een uniek wapen aangezien je er objecten mee naar je toe kan trekken om ze daarna af te schieten op je tegenstander(s). De gravity gun bied nog veel meer mogelijkheden; je kunt hem gebruiken als schild en je kan bijvoorbeeld ook health en ammo naar je toe trekken als het te ver ligt.
Aan voertuigen geen gebrek in dit deel, je kan nu door middel van voertuigen jezelf sneller verplaatsen en dit is helemaal niet saai want er staat genoeg gespuis langs de weg om jou het leven zuur te maken.
Half-Life 2 kreeg overal zeer positieve reviews en ontving meer dan 35 ''Game of the Year'' awards en net zoals zijn voorganger heeft Half-Life 2 de status ''één van de beste games ooit'' ontvangen.
Officiële site: http://half-life2.com/overview.html
Trailer: http://storefront.steampowered.com/video/HL2_Trailer01.wmv
Verhaal van Half-Life in detail: http://members.shaw.ca/halflifestory/
Zowel Half-Life en Half-Life 2 hadden een open einde, antwoorden werden er bijna niet gegeven in het vrij cryptische verhaal van Half-Life 2 en nieuwe vragen ontstonden. Dit is nou eenmaal de manier van ontwikkelaar Valve om jouw het verhaal te vertellen. Gelukkig hebben de mensen bij Valve er bij stilgestaan. Om jouw en mij toch sneller andwoordt te kunnen geven op onze vragen en niet weer vijf jaar te hoeven wachten. Ze hebben het verhaal na Half-Life 2 in drie delen verdeeld waar je in elk deel ongeveer 4 tot 6 uur mee bezig bent om hem uit te spelen. Je betaald geen volle prijs voor de episodes maar een lage prijs van €15 euro. Je kan hem in de winkel halen maar bestelen via Stem kan ook.
Half-Life 2: Episode One begint direct waar Half-Life 2 eindigde en na een warm omhelzing van Alyx ben je samen met haar op weg om uit City 17 te komen maar je pad zit vol met valstrikken en andere hindernissen.
Velen fans van de Half-Life serie zijn het met elkaar eens dat deze Episode al veel beter is dan het meesterlijke Half-Life 2.
De presentatie is nog beter dan in het vorige deel en de charters zijn nog levens echter. De actie in de game is lekker vlot en de wel bekende Half-Life actie maakt het alleen maar beter.
Alyx is in dit deel een zeer belangrijk persoon, teamwork staat dan ook boven aan. Vaak dekt ze je rug en dat is erg fijn en handig als je levend uit de gevechten wilt komen.
AI is erg belangrijk, vooral van je teamaten. Die van Alyx is perfect om het zo te mogen noemen. Ze loopt heel soms weg maar dat is zelden, ook leuke details zijn dat als je bijvoorbeeld met je zaklamp op haar schijnt dat ze dan haar handen voor haar ogen houdt..Of als je tegen haar aan gaat staan duwen zegt ze ‘’ I’m glad we do this together met een glimlach waaruit je kan opmaken dat ze erg blij is dat je bij haar bent. Er zijn er nog veel meer van zulke gevallen waar de wereld van Half-Llfe erg levend maakt.
Grafisch is 'ie nog mooier geworden dankzij HDR en een verdubbeling van het aantal pixel shaders. Helemaal vet is dat 'ie nog soepeler draait waar Valve naar streefde om de Source Engine zo schaalbaar mogelijk te maken. Nog steeds geeft Valve andwoordt op onze vragen. Door deze episode uit te geven hebben we eigenlijk pas het topje van de ijsberg geproeft. Uit bovenstaande tekst kan je waarschijnlijk wel opmaken dat echt geen weg gegooit geld is om deze episode aan te schaffen. Nadat je Episode One uitspeelt krijg je een trailer te zien van Episode Two waaruit blijkt dat de eerder genoemde punten waar Half-Life zo uitblinkt worden versterkt wat het wachten ondraaglijker maakt...
Officiële site: http://ep1.half-life2.com
Trailer: http://storefront.steampowered.com/video/H...1_Trailer01.wmv
Gabe Newell, oprichter en management directeur van Valve heeft gemeldt dat Half-Life 2: Episode Two en Half-Life 2: Episode Three samen Half-Life 3 vormen. Als je de trailer hebt bekeken dan kan je wel zien dat de graphics in episode 2 nog mooier zijn als die in episode 1. Ook wordt het natuurlijk helemaal anders omdat we uit City 17 zijn.
Zo zul je onder andere in een bos en maken we meteen kennis met een nieuwe vijand... mini-striders die veel sneller zijn dan de kolossale striders waar we in de vorige delen mee kennis maakten.
levend maakt.
Ook krijgen we te zien dat de we het heel zwaar gaan krijgen maar wat in veel bekende fantasy boeken staat geschreven... er is altijd hoop op overwinning dus verlies dat nooit. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken en dat zullen we te weten komen aan het eind van dit jaar. Waar Half-Life 2: Episode Two het grootste gedeelte om gaat draaien weten we uit de tekst van Eli:
Were done running... this is our chance to take back our world. We are not going to lose it for the second time...
Trailer: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2804
Interessant interview: http://www.eurogamer.net/article.php?artic...5345&page=1
Er zitten natuurlijk een aantal fouten in maar niet alles kan perfect, ik ben er 2 uur mee bezig geweest!
Bewerkt: door Ferre