Jump to content
Geplaatst:
comment_495250

In het SL forum heb ik gemerkt dat er hier ook mensen zijn die Half-Life spelen. Praat er maar op los!

Mijn Half-Life collectie:

• Half-Life² Game Of The Year Edition

- Half-Life²

- Half-Life²: Lost Coast

- Half-Life²: Deathmatch

- Half-Life¹: Source

- Half-Life¹ Deathmatch: Source

- Counter-Strike: Source

• Half-Life¹ Anthology

- Half-Life¹

- Half-Life¹: Blue Shift

- Half-Life¹: Opposing Force

- Half-Life¹: Team Fortress Classic

• Other (via Steam)

- Codename Gordon

- Garry’s Mod 9 (HL² mod)

Voor degene die meer willen weten over Half-Life:

Deze startpost werd gemaakt door: Cygnum en mijn toekomstige nickname Ming

13ei.jpg

Het jaar 1998.....

Een heel belangrijk jaar want toen kwam het eerste deel uit van de succes volle serie Half-Life. Het was de eerste First Person Shooter die liet zien dat er een diepgaand verhaal mogelijk was in een shooter. Half-Life was ook de eerste game die het gehele verhaal vertelt door de ogen van Gordon Freeman zonder maar één onderbreking van een cutscenes. Half-Life is lang niet alleen een first person shooter, het heeft veel meer leuke gameplay elementen zoals de vele add-ons die zijn verschenen, een wel bekende is de ''Opposing Force''. In deze add-on stap je in de schoenen van een soldaat en ook een bekende add-ons; ''Blue Shift'', waar je in de schoenen stapt van een Black Mesa bewaker van Barney. Dit gaf de game een hele andere look omdat je het verhaal van 2 hele andere kanten kon bekijken.

Ook het maken van mods was mogelijk met deze game, een hele bekende is wel ''Counter-Strike'', een shooter die nog dagelijks door vele mensen wordt gespeeld op het Internet. Half-Life won wel meer dan 50 ''Game of the Year'' awards, ook staat de game bekend als één van de beste PC games ooit gemaakt.

halflifeingame4zc.jpg

Verhaal

Half-Life nam plaats op een afgelegen militaire laboratorium in New Mexico die de naam ''Black Mesa Research Facility'' draagt. Tijdens een experiment is er iets heel goed mis gegaan waardoor een protaal onstondt naar een alien wereld genaamd Xen. Vreemde wezens van Xen overspoelde Black Mesa en ze vermoorde iedereen die hen in de weg stond.

Gordon Feeman dat is de persoon waar jij mee gaat spelen, zijn missie is om één van de wetenschappers die betrokken was bij het ongeluk uit de Black Mesa te leiden.

Aan het einde van de eerste Half-Life gebeurde er plotseling iets heel vreemds; Gordon werd uit Xen gehaald door een mysterieuze man die bekend staat als de G-Man die je een aanbod deed...

29fx1.jpg

Een game met veel....

Het duurde een hele tijd voordat we het tweede deel mochten spelen.

In de helft van het jaar 2003 heeft Valve de opvolger van Half-Life bekend gemaakt die gepland stondt voor eind september. Toen dan eindelijk de eerste screenshots werden getoond stond iedereen met open mond er naar te kijken. De vraag die iedereen dwars zat; ''was dit wel mogelijk op een PC?'''. Het was ondertussen bijna september en het was bijna zover..nee dus. De game werd verplaatst naar oktober en helaas werd ook die datum niet gehaald.

De reden hiervan was dat er delen van de source code van het spel intern waren uitgelekt door een Duitse hacker genaamd Alex G., die vervolgens werdt opgepakt door de FBI. Valve moest door dit voorval opnieuw alles programmeren zodat niemand het spel Half-Life 2 illegaal kon spelen als het echt uit kwam.

Valve maakte het feestje compleet door de release datum weer te verplaatsen naar het jaar 2004, uiteindelijk was Half-Life 2 wereldwijd speelbaar op 16 november 2004 om 9:00.

halflife2ingame3wf.jpg

Ontwikkelaar Valve is er van uit gegaan dat je het aanbod van G-man uit de eerste Half-Life accepteerd en zo begin je aan Half-Life 2 met allemaal flahbacks en vooruitblikken. En dan plots sta je in een trein die net is aangekomen in City 17.

Op het moment dat je de trein uit ben gestapt zie je gelijk de pracht van de nieuwe Source Engine van Valve (Y) . De graphics zijn scherp en het ziet er allemaal sfeervol uit. Het grote pluspunt aan de game is dat hij ook gewoon vrij goed draait op wat oudere systemen.

Als je je eerste stappen zet in de wereld van City 17 kom je er al snel achter dat het is over genomen door de Combine, dit is een soort über mensen ras dat je in alle soorten en maten zult aantreffen. Zoals ieder ander volk heeft ook de Combine een leider, deze is alleen bekende van Gordon. Het is namelijk de oude administrator van Black Messa...Dr Breen is zijn naam. Zonder het te weten kom je ook oude bekende tegen waaronder; Barney en een nieuwe Alyx Vance. Na een mislukt teleportatie experiment moet je op de voet naar Eli's lab die buiten City 17 ligt en de naam ''Black Mesa East'' draagt waar hij met het verzet tegen de Combine strijdt. Eli was een onderzoeker van Black Mesa en is ook de vader van Alyx.

Door de prachtige gezichts animaties ziet hun ''vader en dochter'' relatie er schitterend uit.

Aangezien de game niet een heel nieuw verhaal heeft maar verder gaat waar Half-Life stopte kan ik niet anders zeggen dan dat Valve een top game heeft afgeleverd.

halflife2ingame25sj.jpg

Half-Life 1 had al een geweldige gameplay en die is in deel 2 niet gewijzigd, de puzzels zijn een beetje veranderd nu ze gebaseerd zijn op physics.

Een heel goed voorbeeld daarvan is: Je moet je in de game bakstenen op één kant van een houten plank leggen zodat die kant zakt en vervolgens heb je er een soort helling van gemaakt waardoor je hoger kan komen en verder kan. Dit is een van de vele puzzels die je zult tegenkomen in Half-Life 2. Ook is er de ''Gravity gun''. Dit is een uniek wapen aangezien je er objecten mee naar je toe kan trekken om ze daarna af te schieten op je tegenstander(s). De gravity gun bied nog veel meer mogelijkheden; je kunt hem gebruiken als schild en je kan bijvoorbeeld ook health en ammo naar je toe trekken als het te ver ligt.

Aan voertuigen geen gebrek in dit deel, je kan nu door middel van voertuigen jezelf sneller verplaatsen en dit is helemaal niet saai want er staat genoeg gespuis langs de weg om jou het leven zuur te maken.

Half-Life 2 kreeg overal zeer positieve reviews en ontving meer dan 35 ''Game of the Year'' awards en net zoals zijn voorganger heeft Half-Life 2 de status ''één van de beste games ooit'' ontvangen.

Officiële site: http://half-life2.com/overview.html

Trailer: http://storefront.steampowered.com/video/HL2_Trailer01.wmv

Verhaal van Half-Life in detail: http://members.shaw.ca/halflifestory/

37ey.jpg

Zowel Half-Life en Half-Life 2 hadden een open einde, antwoorden werden er bijna niet gegeven in het vrij cryptische verhaal van Half-Life 2 en nieuwe vragen ontstonden. Dit is nou eenmaal de manier van ontwikkelaar Valve om jouw het verhaal te vertellen. Gelukkig hebben de mensen bij Valve er bij stilgestaan. Om jouw en mij toch sneller andwoordt te kunnen geven op onze vragen en niet weer vijf jaar te hoeven wachten. Ze hebben het verhaal na Half-Life 2 in drie delen verdeeld waar je in elk deel ongeveer 4 tot 6 uur mee bezig bent om hem uit te spelen. Je betaald geen volle prijs voor de episodes maar een lage prijs van €15 euro. Je kan hem in de winkel halen maar bestelen via Stem kan ook.

Om het kort te houden... de 4 tot 6 uurtjes voelen aan alsof je in een snelle actie/thriller film zit en Half-Life 2: Episode One is werkelijk een prachtige game van begin tot eind. Met recht één van de allerbeste singleplayer game ooit, dit is kwaliteit die je zelden treft.

episodeoneingame0mu.jpg

Half-Life 2: Episode One begint direct waar Half-Life 2 eindigde en na een warm omhelzing van Alyx ben je samen met haar op weg om uit City 17 te komen maar je pad zit vol met valstrikken en andere hindernissen.

Velen fans van de Half-Life serie zijn het met elkaar eens dat deze Episode al veel beter is dan het meesterlijke Half-Life 2.

De presentatie is nog beter dan in het vorige deel en de charters zijn nog levens echter. De actie in de game is lekker vlot en de wel bekende Half-Life actie maakt het alleen maar beter.

Alyx is in dit deel een zeer belangrijk persoon, teamwork staat dan ook boven aan. Vaak dekt ze je rug en dat is erg fijn en handig als je levend uit de gevechten wilt komen.

AI is erg belangrijk, vooral van je teamaten. Die van Alyx is perfect om het zo te mogen noemen. Ze loopt heel soms weg maar dat is zelden, ook leuke details zijn dat als je bijvoorbeeld met je zaklamp op haar schijnt dat ze dan haar handen voor haar ogen houdt..Of als je tegen haar aan gaat staan duwen zegt ze ‘’ I’m glad we do this together met een glimlach waaruit je kan opmaken dat ze erg blij is dat je bij haar bent. Er zijn er nog veel meer van zulke gevallen waar de wereld van Half-Llfe erg levend maakt.

episodeoneingmame28az.jpg

Grafisch is 'ie nog mooier geworden dankzij HDR en een verdubbeling van het aantal pixel shaders. Helemaal vet is dat 'ie nog soepeler draait waar Valve naar streefde om de Source Engine zo schaalbaar mogelijk te maken. Nog steeds geeft Valve andwoordt op onze vragen. Door deze episode uit te geven hebben we eigenlijk pas het topje van de ijsberg geproeft. Uit bovenstaande tekst kan je waarschijnlijk wel opmaken dat echt geen weg gegooit geld is om deze episode aan te schaffen. Nadat je Episode One uitspeelt krijg je een trailer te zien van Episode Two waaruit blijkt dat de eerder genoemde punten waar Half-Life zo uitblinkt worden versterkt wat het wachten ondraaglijker maakt...

Officiële site: http://ep1.half-life2.com

Trailer: http://storefront.steampowered.com/video/H...1_Trailer01.wmv

40lg.jpg

Gabe Newell, oprichter en management directeur van Valve heeft gemeldt dat Half-Life 2: Episode Two en Half-Life 2: Episode Three samen Half-Life 3 vormen. Als je de trailer hebt bekeken dan kan je wel zien dat de graphics in episode 2 nog mooier zijn als die in episode 1. Ook wordt het natuurlijk helemaal anders omdat we uit City 17 zijn.

Zo zul je onder andere in een bos en maken we meteen kennis met een nieuwe vijand... mini-striders die veel sneller zijn dan de kolossale striders waar we in de vorige delen mee kennis maakten.

levend maakt.

episodetwoingame6mo.jpg

Ook krijgen we te zien dat de we het heel zwaar gaan krijgen maar wat in veel bekende fantasy boeken staat geschreven... er is altijd hoop op overwinning dus verlies dat nooit. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken en dat zullen we te weten komen aan het eind van dit jaar. Waar Half-Life 2: Episode Two het grootste gedeelte om gaat draaien weten we uit de tekst van Eli:

Were done running... this is our chance to take back our world. We are not going to lose it for the second time...

Trailer: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2804

Interessant interview: http://www.eurogamer.net/article.php?artic...5345&page=1

Er zitten natuurlijk een aantal fouten in maar niet alles kan perfect, ik ben er 2 uur mee bezig geweest!

Bewerkt: door Ferre

  • Reacties 64
  • Bezichtigingen 5.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_497298

Ik ging vandaag weer Half-Life spelen, ik ben nu volgens mij bij episode 4.11 (zie walktrough). Ik ging spelen en ik dacht dat ik de G-Man zag, ik wou hem achterna gaan maar hij was weg. Later keek ik bij die walktrough en achteraf moest ik proberen om hem neer te schieten. Maargoed, ik knal zo'n soldaatje neer en ga omhoog met de lift, wordt een beetje beschoten door die rare guns op een standaard en dan staan er heel veel van die soldaatjes. Jeetje, ik heb het heel wat keren geprobeerd, maar ik ging telkens neer. Ik ben gewoon een n00b in close combat gevechten waar ik in m'n eentje ben tegen meerdere :cab: .

Geplaatst:
comment_497429

Ja, de G-Man is vreemd. In het begin als je nog in die trein bent zie je hem staan in een andere trein. Soms praat hij ook tegen een wetenschappers. En als je voor het eerst die 'honden' met blauwe strepen op hun zij ontmoet staat de G-Man ook op een soort balkon. Ik draaide me om, keek weer en hij was nergens te bespeuren :cab:. Hij is wel freaky, met zijn grijze smoel.

Leuk weetje: In de intro van Half-Life 1 passeer je in die trein langs zo'n veiligheidsagent die staat te wachten aan een deur. Dat is de hoofdrolspeler (Barney) in Half-Life: Blue Shift. In het begin sta jij daar dan bij die deur te wachten ^_^.

Edit: Vandaag ben ik naar Media Markt geweest en ik stond op het punt om Half-Life² te kopen. Hij kostte €42.99. Best duur als ze zeggen dat het daar de laagste prijzen zijn. Ik heb hem op aanraden van mijn moeder nog niet gekocht om hem morgen of volgende week dan te kopen bij Game Mania. Daar staat hij namelijk voor €39.99. Ja, het klinkt misschien stom, 3 euro verschil, maar als je dat bij elke aankoop doet en je telt dat samen dan kan je evengoed van het geld dat je teveel betaalde een nieuwe (budget) game kopen. In Media Markt zag ik ook Half-Life²: Episode One (geen HL² cd nodig!) staan voor €18 ofzo. Maar ik wil eerst HL² uitspelen voor ik aan de episodes begin. Ik heb het graag in de correcte volgorde :).

Edit²: Het was ook de Game Of The Year Edition. Ik denk zelfs dat je de gewone niet meer kan vinden. Overigens vind ik het niet eerlijk dat Half-Life² voor de Xbox maar 29.99 meer kost :N.

Bewerkt: door VforV

Geplaatst:
  • Auteur
comment_497717

Ik heb HL² GOTY Edition voor €34,99 gekocht. Om geen reclame te maken moet je me maar een PB sturen voor welke winkel. En in die editie heb je heel wat games in één.

Geplaatst:
comment_497924

@ Ferre: Ik heb eens op de site gekeken en ik zag hem ook niet staan. Enkel Half-Life 1: Anthology.

Maar goed, vandaag ben ik dus op Half-Life² zoektocht geweest in de stad. Eerst ben ik bij Game Mania geweest maar daar zag ik enkel Half-Life²: Episode One staan. Ik verliet dus de winkel en ging vervolgens naar de Free Record Shop. Daar hadden ze enkel Half Life 1: Anthology en Half-Life²: Episode One. Daarna ben ik nog naar zo'n huur / verkoop winkel geweest waar ze zelfs niets van Half-Life of CS hadden. Toen ging ik terug naar Game Mania en vroeg of ze hem niet hadden (achter de toonbank ofzo). Helaas, uitverkocht. Dinsdag komen de nieuwe exemplaren binnen. Dan heb ik maar een gratis demo van 'Rise And Fall: Civilisations At War' gekregen van die verkoper. Net nu ik Half-Life² wil kopen is hij opeens nergens meer te vinden (toch niet in de winkels waar ik geweest ben). :{

Geplaatst:
  • Auteur
comment_498104

Zullen we een keer met z'n allen Half-Life spelen? Tegen elkaar bijvoorbeeld. Ik denk dat we het beste Half-Life 2: Deathmatch kunnen doen, want die hebben de meeste wel. Ik heb even gekeken bij Xfire en de volgende personen hebben het spel: Ice Cold Killa, ShortY-, Ruurd (zuipschuit) en ik (Ferre). Hopelijk heeft VforV binnekort ook Half-Life 2 en kunnen we wat regelen.

Wie heeft nog meer Half-Life 2: Deathmatch? Laat het weten en doe mee!

Geplaatst:
comment_498134
Lijkt me leuk, we kunnen ook een potje G-Mod spelen!

Over G-Man: Deze bedoel je:

[Plaatje]

[Plaatje]

[Plaatje]

Inderdaad. Deze bedoel ik. In de winkel waar ik geweest ben gisteren zei de verkoper dat de nieuwe Half-Life² exemplaren dinsdag binnen zullen zijn...

Ik heb hier ook nog wat screenshots van Gordon Freeman en Barney Calhoun.

Barney Calhoun bij de deur, gezien door de ogen van Gordon Freeman in Half-Life.

barneyhlpn0.jpg

De deur, gezien door de ogen van Barney.

barneybslg4.jpg

Gordon Freeman in de trein, gezien door de ogen van Barney.

gordonbsut1.jpg

Bewerkt: door VforV

Geplaatst:
comment_501147
Hoe kom ik langs deze grote vriend? Want ik weet niet precies waar ik ben volgens die walktrough (ben wel bij Blast Pit) :blauw:.

hlllsb6.th.jpg

Ligt het aan mij of is je plaatje werkelijk niet zichtbaar? En als ik erop klik duurt het ook verschrikkelijk lang tot ImageShack link volledig is om te zeggen dat hij de server niet kan vinden. En je hebt het over een 'grote' vriend. Ik heb een vermoeden dat het gaat over die drie groene monsters die overal zitten te pikken en op alles wat beweegt?

Edit: Nu doet je plaatje en de link ernaar het wel. En het waren inderdaad die groene monsters, zoals ik al dacht.

Persoonlijk vind ik dit één van de moeilijkste obstakels in Half-Life, omdat je meer nodig hebt dan kogels of raketten om deze kereltjes de eeuwige jachtvelden in te jagen. Je moet er namelijk langs zien te komen om vervolgens naar die kamer te gaan (zie je screen) en daar een rode knop 'Fire' indrukt, zodat ze verbrand en vernietigd worden. Als ze uit de weg geruimd zijn is de weg waar je moet passeren namelijk vrij (je moet in dat gat springen en hopen dat je in het water valt in plaats van op vaste grond want dan sla je te pletter). Om langs de monsters te kunnen moet je ze afleiden. Normaalgezien heb je reeds handgranaten (die zouden net voor die kamer met de monsters moeten liggen). Als je een granaat naar de monsters werpt ontploft ze, waardoor ze eventjes stil zijn om meteen daarna terug beginnen te 'pikken'. Je moet dus vliegensvlug zijn. Je moet dacht ik een verdiep naar beneden langs de ladder om daar door een deurgat weg te springen. Het deurgat is echter wel bedekt met planken (die je kan kapotslaan) waardoor je vluchtacties wat vertraging lopen en de kans groot is dat je hun snavel in je ruggengraat gespiest krijgt. Na heel wat pogingen is het me uiteindelijk gelukt om er langs te raken. Dus: gebruik granaten of je shotgun om ze wat af te leiden en dan, sprinten maar :puh:.

---

Overigens heb ik Half-Life² nog steeds niet kunnen bemachtigen (aan een goede prijs). Ik had het vandaag kunnen kopen maar ik vind €49.99 iets te duur, voor een game die dacht ik ondertussen al twee jaar gereleased is. Zelfs de Xbox versie die een jaar later uitkwam dan de PC versie is al goedkoper (€29.99)...

Bewerkt: door VforV

Geplaatst:
comment_501152

Half Life Generation heb ik, dus HL1, oppossing force, Blue shift en CS 1.6.. Alleen voor CS gekocht, maar ik heb hem wel :D

Half Life 2 + CS Source heb ik ook, waarvan ik Half Life 2 heb uitgespeeld, en wat een spel zeg _O_ Super! Het is net of je in een film zit, het schieten en de kleine puzzels alles zit goed in elkaar en is echt super. Het laatste level is echt een knaller!

Geplaatst:
comment_501172

Leuk topic 8) .Ik heb alle Half Life's (Half Life1 (inclusief Opposing force,Blueshift, Day of Defeat, Team Fortress Classic, Deathmatch Clasic en Counter Strike), Half Life source, Half Life² (Inclusief Day Of Defeat Source, Counter Strike Source,Half Life² Deathmatch, Half Life Lost coust, Half Life E1, Half Life² Beta en Half Life² E2 Beta) En de Sin Episodes.Ik heb ze allemaal zonder cheaten uitgespeelt (buiten de online games dan, die kan je niet uitspelen :puh: ).Ik ben een echte Half Life fan, en weet er dus ook redelijk veel van, en vind het verhaal gewoon top. Ik heb ze tevens ook allemaal legaal (die beta's heb ik van een medewerker, niet legaal :engel: ).

@Ferre: Je moet nades gooien, naar de kant dat jij dus niet naar toe moet. En zo wijnig mogelijk lawaai proberen te maken, hij gaat op geluid af. Mijn record om Half Life 1 uit te spelen is 3 uur (zonder shortcuts), het wereldrecord staat op ~1:45 uur (met shortcuts). Half Life² Heb ik op een uur of 5 uitgespeelt (zonder shortcuts) Het wereldrecord staat ongeveer rond de 3:12 uur.

Edit:@Ferre hieronder, sorry, een foutje :engel: .

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast

Geplaatst:
  • Auteur
comment_501350

Hoe kom ik langs deze grote vriend? Want ik weet niet precies waar ik ben volgens die walktrough (ben wel bij Blast Pit) :blauw:.

hlllsb6.th.jpg

Ligt het aan mij of is je plaatje werkelijk niet zichtbaar? En als ik erop klik duurt het ook verschrikkelijk lang tot ImageShack link volledig is om te zeggen dat hij de server niet kan vinden. En je hebt het over een 'grote' vriend. Ik heb een vermoeden dat het gaat over die drie groene monsters die overal zitten te pikken en op alles wat beweegt?

Edit: Nu doet je plaatje en de link ernaar het wel. En het waren inderdaad die groene monsters, zoals ik al dacht.

Persoonlijk vind ik dit één van de moeilijkste obstakels in Half-Life, omdat je meer nodig hebt dan kogels of raketten om deze kereltjes de eeuwige jachtvelden in te jagen. Je moet er namelijk langs zien te komen om vervolgens naar die kamer te gaan (zie je screen) en daar een rode knop 'Fire' indrukt, zodat ze verbrand en vernietigd worden. Als ze uit de weg geruimd zijn is de weg waar je moet passeren namelijk vrij (je moet in dat gat springen en hopen dat je in het water valt in plaats van op vaste grond want dan sla je te pletter). Om langs de monsters te kunnen moet je ze afleiden. Normaalgezien heb je reeds handgranaten (die zouden net voor die kamer met de monsters moeten liggen). Als je een granaat naar de monsters werpt ontploft ze, waardoor ze eventjes stil zijn om meteen daarna terug beginnen te 'pikken'. Je moet dus vliegensvlug zijn. Je moet dacht ik een verdiep naar beneden langs de ladder om daar door een deurgat weg te springen. Het deurgat is echter wel bedekt met planken (die je kan kapotslaan) waardoor je vluchtacties wat vertraging lopen en de kans groot is dat je hun snavel in je ruggengraat gespiest krijgt. Na heel wat pogingen is het me uiteindelijk gelukt om er langs te raken. Dus: gebruik granaten of je shotgun om ze wat af te leiden en dan, sprinten maar :puh:.

Maar ik moet dus via die ruimte met die 3 enge beschimmelde teennagels naar de kamer waar ik op die screen in sta, en dan doet die knop het wel?

@Froop: Je moet nades gooien, naar de kant dat jij dus niet naar toe moet. En zo wijnig mogelijk lawaai proberen te maken, hij gaat op geluid af.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Dit is Froop, ik ben Ferre. Alleen normaal ren je al in Half-Life, en met Shift kun je normaal lopen, alleen bij HL2 is dat net andersom.

Bedankt voor de tips (Y)

Geplaatst:
comment_501484
Maar ik moet dus via die ruimte met die 3 enge beschimmelde teennagels naar de kamer waar ik op die screen in sta, en dan doet die knop het wel?
Je moet dacht ik eerst nog ergens anders naartoe (anders zou het te gemakkelijk zijn). Je moet namelijk de stroom gaan aan- of uitzetten. Want eerst werkt de knop 'Test Fire' niet omdat 'Oxy' en 'Fuel' ('Power' waarschijnlijk ook) moeten branden (aanliggen) om de 'Test Fire' knop te kunnen indrukken. Het is al een hele tijd geleden dat ik Half-Life 1 nog eens heb uitgespeeld dus ik weet het niet precies, maar bij 'Oxi' en 'Fuel' moet het lichtje zeker branden.

Misschien kan je dit filmpje even bekijken. Het gaat wel allemaal zeer vlug (het is een speedrun) maar zo zie je naar welke kamers je zoal moet gaan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_501543

Maar ik moet dus via die ruimte met die 3 enge beschimmelde teennagels naar de kamer waar ik op die screen in sta, en dan doet die knop het wel?

Je moet dacht ik eerst nog ergens anders naartoe (anders zou het te gemakkelijk zijn). Je moet namelijk de stroom gaan aan- of uitzetten. Want eerst werkt de knop 'Test Fire' niet omdat 'Oxy' en 'Fuel' ('Power' waarschijnlijk ook) moeten branden (aanliggen) om de 'Test Fire' knop te kunnen indrukken. Het is al een hele tijd geleden dat ik Half-Life 1 nog eens heb uitgespeeld dus ik weet het niet precies, maar bij 'Oxi' en 'Fuel' moet het lichtje zeker branden.

Misschien kan je dit filmpje even bekijken. Het gaat wel allemaal zeer vlug (het is een speedrun) maar zo zie je naar welke kamers je zoal moet gaan.

Ik heb het fimpje even bekeken en hij snijd heel veel stukken af en komt niet eens langs dat beest (hij neemt dus een kortere weg). Verder zie je soms dat hij bij sommige stukjes stopt en dat ie 'in een nieuw beeld' weer verder gaat, dus het is niet in 1 keer gefilmd. En vergeleken dat filmpje lijkt het alsof ik een hele omweg heb gemaakt want die G-Man zie je niet eens (bij die soldaten) en ook die soldaten die je beschieten niet. Volgens mij zijn er in dat filmpje wel delen weggelaten want volgens die walktrough ging ik ook goed. Wel handig filmpje verders.

Geplaatst:
comment_501589
Ik heb het fimpje even bekeken en hij snijd heel veel stukken af en komt niet eens langs dat beest (hij neemt dus een kortere weg). Verder zie je soms dat hij bij sommige stukjes stopt en dat ie 'in een nieuw beeld' weer verder gaat, dus het is niet in 1 keer gefilmd. En vergeleken dat filmpje lijkt het alsof ik een hele omweg heb gemaakt want die G-Man zie je niet eens (bij die soldaten) en ook die soldaten die je beschieten niet. Volgens mij zijn er in dat filmpje wel delen weggelaten want volgens die walktrough ging ik ook goed. Wel handig filmpje verders.
Ja, hij neemt veel shortcuts en raakte in een seconde ofzo voorbij dat beest. Maar zo zie je een beetje waar je allemaal heen moet. Ik denk ook dat de maker van dat filmpje een cheat gebruikt heeft om dat 'vliegpak' (waarmee je ver kan springen) te gebruiken...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.