Jump to content
Geplaatst:
comment_510565

Door de onuitputtelijke stroom aan muzikale wapenfeiten in het westen en oosten van het land zou je bijna vergeten dat het ooit zo productieve zuiden ook vandaag de dag nog spraakmakende talenten voortbrengt. In de luwte wordt er de afgelopen tijd namelijk druk bijgeschaafd aan een jonge ruwe diamant uit de straten van Eindhoven: Kempi.

De pas negentienjarige Kempi heeft zijn wortels liggen in de Nederlandse Antillen en groeide op in de lichtstad als middelste van maar liefst zeven kinderen. In een huis met vier broers, twee zussen en zijn moeder kwam hij er al snel achter dat er meer hongerige monden dan lepels eten in huis waren en alle mogelijkheden uit moest buiten die hielpen om voor zichzelf te zorgen. Het is dan ook bijna onvermijdelijk dat hij al snel in aanraking komt met justitie, van de laatste jaren zat de Kemp evenlang achter tralies als dat hij op vrije voeten liep. Logischerwijs is zijn zicht met de dag scherper gericht op uitwegen die hem uit zijn situatie kunnen halen.

Dat die uitweg misschien wel te bereiken is middels ? van zijn hobbies, rappen, komt dan nog niet in hem op. Be?loed door mannen als 2Pac, Lil Wayne en Duvel pent hij met regelmaat neer wat hij meemaakt en om zich heen ziet, maar echt serieus is de 'Gramma Boy' nog niet met hiphop bezig. Pas na een show met zijn toenmalige crew Drama (een mengelmoes van nationaliteiten rappend in het Nederlands, Engels, Surinaams en Papiaments) beseft hij dat deze hobby wel eens zijn redding kan worden. Er worden wat nummers opgenomen en op het internet tentoongesteld, de respons is onwerkelijk. Plotseling is hij, voor zijn omgeving, getransformeerd van die hosselaar op straat naar die rapper uit Brabant Zuid-Oost. Met hulp van DJ One-2 van de SpinMasters wordt een eerste mixtape in elkaar gezet, die tot ieders verbazing uiteindelijk meer dan het bizarre aantal van dertigduizend keer wordt gedownload.

kempipsvel8.jpg

"Mama weet, d'r criminele zoon komt uit de goot

Papa was er nie voor me en mama was te broke

En niemand gaf geen moer om deze kleine neger

M'n liefde voor muziek en m'n liefde voor paper

Hielden me staande in de dagen van nood

Zat zes keer in jilla maar m'n hoofd die blijft omhoog"

Kempi – Als Ju Mij Was

De track Zoveel Stress, al maandenlang op eenzame hoogte te vinden in de Luvmusic.nl charts en onder de loep genomen door State Magazine en tevens regelmatig gedraaid in toonaangevende hiphopradioshows, doet de rest. Het is de definitieve bevestiging dat deze hossel ergens toe aan het leiden is. Kempi zelf is verguld dat de bekroning van die hossel komt in de vorm van een TopNotch conract. "Te lauw" is zijn reactie op de huidige ontwikkelingen. De uitzichtloze situatie maakt plaats voor een nieuwe fase in zijn korte maar hectische leven. "Ik hoef niet meer te hosselen op straat nu. Ik ben vooral blij dat mensen kunnen zien dat iemand van de straat het kan maken. En dan niet iemand die alleen dingen heeft gehoord, maar iemand die heeft vastgezeten en genoeg heeft meegemaakt."

De keiharde recht-voor-je-raap-raps gecombineerd met Kempi's aanleg om melodieuze, treffende refreinen te cre?n maken de Brabander een zeer interessante nieuwe aanwinst voor TopNotch en een verfrissing voor de hele Nederlandse hiphopwereld. Ga ju met du Kempi mee?

Bron: TopNotch

-------

Rapper Kempi is sinds deze middag weer een vrij man! In tegenstelling tot de berichten gisteren, toen er twee jaar geeist werd, kan Kempi vandaag voor het eerst in een half jaar weer buiten de muren van De Leuvense Poort doen wat hij zelf wil!

Vanmiddag werd vervroegd uitspraak gedaan in het Gerechtsgebouw te Den Bosch, waar hij op vrije voeten werd gesteld.

Bron: TopNotch

------

Kennen jullie Kempi? Ik vind hem iig zwaar relaxt! Zoveel Stress is (volgens vele) zijn beste nummer, en dat is zeker weten terrecht.. ;) Ik denk dat de mensen die veel naar Underground HipHop luisteren Kempi wel kennen.. Mensen die meer alleen Amerikaans luisteren denk ik niet.. Hij staat btw ook op het nieuwe Album van Partysquad.. Kempi wordt (Of is hij al eigenlijk) 100% de beste Nederlandse rapper.. Niet zo Lange Frans & Baas B shit achtig.. Maar echte relaxte HipHop..

*EDIT: Kom zelf ook uit Eindhoven, en als je er ook woont of wel eens komt is de kans groot dat je hem ooit tegenkomt want hij blijft nogal close met de straat enzo.. ;)

Bewerkt: door DaddyPimp

• Reacties 128
  • Bezichtigingen 18.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_631317
Wat boeit het hoe zijn broek hangt en hoe zijn haar zit?

kom op zeg,hoezou gta san andreas zijn als CJ een nerd was

ik bedoel maar, deze arme jongen, genaamd kempi heeft respect nodig, en niet te vergeten doekoe, want hij zit vaak in de jilla. geef hem ok geld, om zijn wiet te kopen. anders moet hij hosselen

wie is het met mij eens?

"sry vriend deed neger niet dat ik het er niet mee eens ben"

Bewerkt: door filemon

Geplaatst:
comment_631355

Als je vast zit heb je helemaal niks aan geld. En dit is niet San Andreas, dit is muziek en als je naar zijn muziek luistert zie je niet hoe zijn haar of zijn broek zit.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_632088
kom op zeg,hoezou gta san andreas zijn als CJ een nerd was

ik bedoel maar, deze arme jongen, genaamd kempi heeft respect nodig, en niet te vergeten doekoe, want hij zit vaak in de jilla. geef hem ok geld, om zijn wiet te kopen. anders moet hij hosselen

wie is het met mij eens?

"sry vriend deed neger niet dat ik het er niet mee eens ben"

I Smell Groupies :eten:

Zoals Cen dus al zei dit is geen GTA maar muziek!

En wat zeg je nou? Respect heb je niet nodig, dat moet je verdienen.. En over die ''doekoe'', moet toch iedereen zelf verdienen of niet dan? En zit hij vaak in de bak? Net zo veel als alle andere hossellaars, en bedoel je nou dat wij hem geld moeten geven om wiet te kopen?! Als je naar Kempi toe zou lopen om hem geld te geven zou hij je spontaan 'n klap tegen je bakkes geven, hij's toch geen zwerver ofzo? Laat me niet lachen man, van m'n eigen geld koop ik ook m'n eigen wiet.. Als hij toch zelf kiest om te hosselen ipv. werken moet'ie dat toch zelf weten.

Geplaatst:
comment_632166

Kempi overdrijft wel een beetje. Zo'n super grote hosselaar is ie nou ook weer niet. Hij is wel leip, maar hij doet zich leiper voor als ie is. Oh ja @ DP: Als Kempi je klapt zal het geen pijn doen, als je hem in echt ziet vind ik het maar een pisventje om te zien, jij niet? (ik ga er maar ff vanuit dat jij hem al een x gezien hebt)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_632202
Kempi overdrijft wel een beetje. Zo'n super grote hosselaar is ie nou ook weer niet. Hij is wel leip, maar hij doet zich leiper voor als ie is. Oh ja @ DP: Als Kempi je klapt zal het geen pijn doen, als je hem in echt ziet vind ik het maar een pisventje om te zien, jij niet? (ik ga er maar ff vanuit dat jij hem al een x gezien hebt)

Ik heb hem wel gezien, maar m'n uitspraak was maar bij wijzen van spreken ;). Maar ik bedoel maar.. Hij hoeft ook helemaal niet leip te zijn want als iemand hem iets doet zijn er wel genoeg maten van hem of fans ofzo die hem komen helpen, maar dat hebben alle rappers wel, heb je je aanhang niet bij dan komen fans wel helpen. Net als mensen met een hele groep 1 nerdje lopen te fucken, dan ga ik dat nerdje ook helpen, ben echt een vredelievend persoon ofzo :puh: .. Maar het is idd wel 'n mager ventje :puh:

Bewerkt: door DaddyPimp

Geplaatst:
comment_632482

Slecht nieuws voor Kempi:

De gehele mixtape van de Eindhovense rapper Kempi is gelekt. De disstrack, welke officieel op 26 maart uitkomt en gemixed is door DJ Waxfiend, valt nu al te downloaden.

Kempi laat het niet alleen bij deze tape, in een nieuwe disstrack met de naam ‘Si Ta Gangster BoTa’, maakt hij ook korte metten met rappers Nino en Darryl.

Bron: Juize.FM

Geplaatst:
comment_632507

Ik vind dat hij iets te sloom rapt. Robertpsv, en/of Daddypimp, wil je als je hem ziet eens zeggen of ie wat meer nummers kan maken die gewoon goeie flow hebben zoals Denk Ju Dat ik Doof Ben, die was wel chill, dat was echte rap(niet die langzame trage shit waar je van in slaap valt :duh: )

Dus ik vind Kempi nou niet echt de beste, Amerikaanse rap is toch beter.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_632550
Ik vind dat hij iets te sloom rapt. Robertpsv, en/of Daddypimp, wil je als je hem ziet eens zeggen of ie wat meer nummers kan maken die gewoon goeie flow hebben zoals Denk Ju Dat ik Doof Ben, die was wel chill, dat was echte rap(niet die langzame trage shit waar je van in slaap valt :duh: )

Dus ik vind Kempi nou niet echt de beste, Amerikaanse rap is toch beter.

Amerikaans kun je niet echt met Nederlands vergelijken vind ik.. De wat langzamere nummers van Kemp vind ik wel relaxt, maar zoals je al zei Denk Ju Dat Ik Doof ben is toch ook wel relaxt.. Ben nu zijn mixtape aan het downloaden dus effe kijken of er nog relaxte nummers op staan, ik heb gehoord dat 't een kk dope mixtape is.

Geplaatst:
comment_632554

Dealen om stoer te doen is in 1 woord DOM.

Maar als je geld ervan gebruikt om wiet ofzo te kopen ben je gewoon een dikke junk.

Je bent pas stoer als je bin laden na kan doen ;)(niet dat hij stoer is)

Geplaatst:
comment_632555

Ik vind hem een goede flow hebben hoor.

niet te sloom en niet te snel.

Anders hoor je niets wat hij zegt

En BigT

Kempi Dealt NIET om stoer te doen.

Hij heeft geen geld en daar verdient hij zijn brood mee

En waarom ben je stoer als je 2 twen towers kapot blaast ? :?

Bewerkt: door Gunit-Soldier

Geplaatst:
  • Auteur
comment_632556
Ik vind hem een goede flow hebben hoor.

niet te sloom en niet te snel.

Anders hoor je niets wat hij zegt

Da's waar, je hebt rappers die gewoon over de beat heen praten.. Maar ook rappers (zoals Twista) je helemaal niks van verstaat omdat ze zó snel rappen (Wat wel vet klinkt vind ik..)

Geplaatst:
comment_632723
Slecht nieuws voor Kempi:

De gehele mixtape van de Eindhovense rapper Kempi is gelekt. De disstrack, welke officieel op 26 maart uitkomt en gemixed is door DJ Waxfiend, valt nu al te downloaden.

Kempi laat het niet alleen bij deze tape, in een nieuwe disstrack met de naam ‘Si Ta Gangster BoTa’, maakt hij ook korte metten met rappers Nino en Darryl.

Bron: Juize.FM

Ik heb die, mixtape 2 heet hij. Wel irritant als die liedjes zitten aan elkaar dus ik heb het als 1 nummer. Maar wat maakt het uit dat hij is gelekt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.