LONDON (Reuters) - Top Gear presentator Richard Hammond is zwaar gewond naar het ziekenhuis gebracht, na een crash op hoge snelheid terwijl hij in een jet-aangedreven auto reed voor Top Gear.
De 36 jarige presentator werd met een luchtambulance naar een ziekenhuis in Leeds gebracht, welke een speciale neurologische unit heeft.
"Er is wat verbetering geweest tijdens de nacht, maar Richard blijft in een kritieke, doch stabiele toestand verkeren." zei een woordvoerder van het ziekenhuis.
Hij wou niet meer informatie verschaffen, omdat Hammond zijn familie dit had gevraagd niet te doen, voegde de woordvoerder toe.
Hammond was op een ex- Vliegveld van de RAF aan het proberen om het britse landsnelheidsrecord te verbreken toen het ongeluk plaatsvond.
De presentator reed in een jet-aangedreven auto, die wel 480 km/u kan bereiken. Na de crash moest hij uit de auto geknipt worden nadat het van de baan was geraakt en over de kop was geslagen. Een reddingswerker:
"We waren hier met Top Gear, die Hammond aan het filmen waren terwijl hij probeerde het record te verbreken." Zo vertelde hij de BBC. "In de vorige run ging de auto over de 480km/h, maar ik weet niet zeker of hij het record heeft verbroken. Top Gear wilde nog 1 run doen om daarna te stoppen, toen de auto crashte. Hammond was in staat om te praten maar was in paniek. Hij was nog bij bewustzijn en vertelde dat hij wat last had van zijn onderrug. Echter, hij verloor ook af en toe zijn bewustzijn.
Lijkt nogal serieus te zijn. Ik hoop echter van niet, hij is wel een lache presentator in Top Gear, maar ook in Brainiac. Zou zeer zonde zijn als dit verkeerd afloopt .
bron
ffies vertaald:
Lijkt nogal serieus te zijn. Ik hoop echter van niet, hij is wel een lache presentator in Top Gear, maar ook in Brainiac. Zou zeer zonde zijn als dit verkeerd afloopt
.
Bewerkt: door Preddy