Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_511330
Waar staan de textures als ik een moddel wil texturen ik kn ze nergens vinden.

Het zou fijn zijn als je bij je vraag wat meer informatie kan geven, zoals welk programma je gebruikt. Ik ga er standaard vanuit dat je 3dsmax of Gmax gebruikt. In dit geval moet je op m drukken om de material editor te openen. Bij het tabblad maps staat diffuse color, kies dan bitmap en ga naar een map waar je een bmp bestand (je textuur) hebt staan. Open die en selecteer de poly's op je model die je wilt texturen. Klik nu op ''assign to selection'' en op het wit-paarse kubusje. Om het goed op je model te krijgen moet je werken met de UVW map, die te vinden is in de modifier list in het command pallet.

Wat nick je probeert uit te leggen is hoe je textures extract uit het spel. In GTA zitten txd bestanden. Deze bestanden zijn een soort archief van textures, zodat je niet duizenden losse textures hebt. Je opent de gta3.img met de IMG-Tool 2 en zoekt naar een bestand dat eindigt op .txd. Extract het door naar command, extract te gaan. Sla het bestand op en open het met de TXD-Workshop. Je kan nu de textures zien, en exporteren via de export knop. Nu heb je een bmp/png afbeelding die je kan gebruiken zoals uitgelegd in het begin van dit bericht. Succes ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.