Geplaatst: 29 september 200618 jaren comment_514186 Ik ben eens aan de gang gegaan met Google Sketch up, ik vind het een relax pregramma om te modellen maar mijn probleem is, Hoe kan je je models vanuit een .skp extensie omzetten voor GTA:sA?
Geplaatst: 29 september 200618 jaren comment_514207 Om een model in GTA SA te zetten, moet je hem opslaan in een .dff extensie. Dit kan je als volgt doen. Je moet wel even Gmax downloaden. Sketchup 1. Maak je model. 2. Bestand -> export -> 3d model -> opslaan als .3ds 3. Gmax -> import -> je bestand Als je Gmax gebruikt om het model te maken, dan ben je gelijk klaar als je het model hebt gemaakt en hoef je de bovenstaande stappen uiteraard niet te gebruiken. --------------- Script gebruiken 1. Download het script 2. Zet de .mse (kunnen er meerdere zijn) in je gmax map (Gmax -> Scripts -> GTA_Tools) 3. Open GMax 4. Klik rechts op het hamertje (utilities) 5. Maxscript 6. Run Script 7. Kies je script (Dit is een .ms bestand!) 8. Selecteer je model 9. Kies GTA SA 10. Laat de eerste 3 vakjes geel (MMC, UV, NOR) 11. Maak Vcol grijs 12. Skip Col 13. Export DFF 14. Opslaan onder jou naam Succes!
Geplaatst: 29 september 200618 jaren comment_514211 Volgens mij heeft ''sketchup google'' neit de mogelijkheid om bestanden op slaan in .3ds extentie. Daarvoor moet je de officiele sketchup kopen, en die kost geld.
Geplaatst: 29 september 200618 jaren comment_514214 Nee, dat heeft de Google Sketchup inderdaad niet. Alleen de orginele.
Geplaatst: 30 september 200618 jaren comment_514578 Met een beetje veel werk zou je model van "google sketchup" op kunnen slaan als ".skp" en vervolgens die openen met de echte sketchup. Je bestand exporteren als ".3ds", en dan kan je hem in 3DSmax vervolgens exporteren als COL & DFF. Grappig dat zo´n simpel rotprogramma het modding procces alleen moeilijker maakt...
Ik ben eens aan de gang gegaan met Google Sketch up, ik vind het een relax pregramma om te modellen maar mijn probleem is, Hoe kan je je models vanuit een .skp extensie omzetten voor GTA:sA?