We hebben nu al het één en ander in de map geknutseld, maar we we hebben nog niet gezien hoe de map er in GTA2 zelf uitziet. Tijd om 's een kijkje te nemen.
Je map gereed maken
Om te beginnen moet je iets maken waar iedere map er minstens één van moet hebben: Een Restart Zone. Dit zorgt ervoor dat je verder kan nadat je 'Busted' of 'Wasted' bent.
Een Restart Zone maak je als volgt: Selecteer een stuk grond waar je de zone wilt hebben, en ga naar Edit > Zones > Add selection.
Wanneer je nu gaat naar View > World View, zie je een plattegrond van je map, met je zone weergegeven als een zwart vierkantje of stipje (Afhankelijk van de grootte).
Probleem met het plaatsen van zones
Ik heb begrepen dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben met het plaatsen van zones, vanwege een te nieuw besturingssysteem. Wanneer dit het geval is, loopt de Editor vast wanneer je een zone wilt toevoegen. Om dit probleem een beetje tegemoet te komen, heb ik heel level 1 leeggehaald, zodat we de zones uit dat level kunnen gebruiken (Deze lege map is ook gewoon bruikbaar voor andere levels).
Let echter wel op: Dit is een beta, en ik kan niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. Het level is leeg, inclusief de lichten, maar alle zones hebben nog hun oude functie (Deze kan natuurlijk wel gewijzigd worden). Ik heb geen flauw idee of het nadelige gevolgen heeft. Ik kan niets beloven, maar het lijkt me het proberen waard.
(level 1 legen?) Dankjewel
(ik vraag wel veel
)