Jump to content

Voertuigen gebaseerd op...


referer

Recommended Posts

De Schafter uit The Ballad of Gay Tony is geen C63.

Het is een Mercedes Benz E-classe(vooral achterkant)

mercedes-benz_e-class_renderings_2.jpg

kicherer_mercedes_benz_e-class-1.jpg

Misschien enigszins gecombineerd met een Lexus IS250(of iets in die richting?)

2009-lexus-is-250-rear.jpg

Van voren is het denk ik meer de Mercedes die Hearv hierboven noemde, de Carlsson Aigner CK65RS

Carlsson%20Aigner%20CK65%20RS%20Eau%20Rouge%20gespot%201.jpg

Overigens, de Bullet GT is gewoon een Ford GT, met invloeden van de GT40 en achterruit afdek dingelsens van de Lamborghini Miura.

@hieronder: Klopt, dacht al dat er een Lexus was die er meer op leek, maar kon niets vinden :7

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 253
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    18

  • Dotz

    15

  • marv666

    10

  • The360box

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik denk bij de achterkant eerder aan een combinatie met de Lexus ISF, maar dan baseer ik mij vooral op de lichten.

Lexus_IS-F_Performance_Sedan_2.jpg

De voorkant is zoals wel gezegt van de Carlsson Aigner CK65RS.

Er zijn trouwens wel meer auto's met dergelijke afdekkingen op de achterruit hoor dna enkel de Miura :$ .

Link to comment
Delen op andere websites

De Schafter uit The Ballad of Gay Tony is geen C63.

Het is een Mercedes Benz E-classe(vooral achterkant)

Misschien enigszins gecombineerd met een Lexus IS250(of iets in die richting?)

Van voren is het denk ik meer de Mercedes die Hearv hierboven noemde, de Carlsson Aigner CK65RS

I was wrong: Het is inderdaad de E-classe, en deze heeft trouwens precies dezelfde voorkant als de Carlsson...(je hebt een plaatje van de voorkant van een of andere aangepaste E-classe toegevoegd), hoewel de kleurencombinatie van de Carlsson... wel overeenkomt met de Schafter. maar de Schafter heeft echt niks weg van die lexus.

Overigens, de Bullet GT is gewoon een Ford GT, met invloeden van de GT40 en achterruit afdek dingelsens van de Lamborghini Miura.

dat zei ik ook, de Ford GT (De Ford GT is een replica van de legendarische Ford GT40, de racewagen, en heeft dus aan de buitenkant totaal geen verschillen, op bij een paar versies de welbekende Gurney Bubble (dat is de bult op het dak boven de bestuurdersplaats, die gemaakt is zodat de coureur erin kon) na). Er is ook totaal geen vergelijking met de Miura, aangezien dat rooster dat de achterruit afschermt bij veel meer auto's voorkomt, zelfs al in het wagenpark van Ford. en de rondingen van de zijruit naar het rooster bij de Bullet GT zeker anders is dan bij de Miura.

Ik heb er ook Detomaso Pantera bijgezet, omdat ik bij de eerste keer naar de Bullet GT kijkend gelijk aan deze Detomaso moest denken, bij nader inzien heeft deze auto ook totaal geen vergelijkingen met de Bullet GT.

ik was nog wat auto's vergeten:

TLAD:

Tampa = '70/'71 Dodge Demon/Charger (vanwege de streep over de breedte van de auto is het waarschijnlijk een Dodge, als je dan de voorkant pakt, dan is deze precies hetzelfde als de '71 Dodge Demon, en als je de achterkant pakt dan is die op de chromen rand die om alle achterlichten heenloopt na precies gelijk aan een op google te vinden '70 Dodge Charger, alleen is er maar een van dat jaartal te vinden met deze achterkant, de rest heeft rechthoekige achterlichten)

Tampa_lad_enhanced.jpg

Tampa met streep over de breedte op de achterkant, Dodge is het enige reallife merk dat deze streep op verschillende wagens voert.

Regina = weet niet zeker, waarschijnlijk een Oldsmobile Vista Cruiser zonder de verhoging en ramen in het dak achter, het zou echter ook een Pontiac, Plymouth of iets dergelijks kunnen zijn

Rhapsody = AMC Pacer

Bewerkt: door marv666
Link to comment
Delen op andere websites

Regina = weet niet zeker, waarschijnlijk een Oldsmobile Vista Cruiser zonder de verhoging en ramen in het dak achter, het zou echter ook een Pontiac, Plymouth of iets dergelijks kunnen zijn

Rhapsody = AMC Pacer

De achterkant van de Schafter uit TBoGT lijkt toch wel op de Lexus ISF of IS350?

De Regina en Rhapsody waren gekend, maar nu over de Tampa:

Naar mijn mening is de Tampa volledig gebaseerd op de Ford Mustang, maar ik kan er geen exact jaar op plakken, bekijk maar eens even de achterkant, herken je die ronde knop op de kofferbak niet? Of de lichten in dat vierkante kader? Hetzelfde voor de voorkant, deze is ongeveer hetzelfde vormgegeven als de voorkant van een Mustang, maar dan iets minder duidelijk dan de achterkant. Ook de Striping op de Tampa lijkt mij wat weghebben van een Mustang. Maar je hebt wel gelijk dat de gehele auto wel wat wegheeft van een Dodge Demon, vooral de motorkap en flanken, toch heeft de voor- en achterkant wat meer weg van een Mustang uit... '66 eerder.

Link to comment
Delen op andere websites

De Regina en Rhapsody waren gekend

ok, daarom had ik ze bij de eerste post over EFLC voertuigen waarschijnlijk weggelaten, maar de Regina staat nog niet op Wikigta, aangezien het niet zoals de vorige versies van de Regina een Ford LTD Wagon is. Iedere ford LTD die namelijk ronde koplampen heeft, heeft ook een grille die veel hoger is dan de grille van de Regina.

Naar mijn mening is de Tampa volledig gebaseerd op de Ford Mustang, maar ik kan er geen exact jaar op plakken, bekijk maar eens even de achterkant, herken je die ronde knop op de kofferbak niet? Of de lichten in dat vierkante kader? Hetzelfde voor de voorkant, deze is ongeveer hetzelfde vormgegeven als de voorkant van een Mustang, maar dan iets minder duidelijk dan de achterkant. Ook de striping op de Tampa lijkt mij wat weghebben van een Mustang. Maar je hebt wel gelijk dat de gehele auto wel wat wegheeft van een Dodge Demon, vooral de motorkap en flanken, toch heeft de voor- en achterkant wat meer weg van een Mustang uit... '66 eerder.

ik heb zelf nog geen Tampa zien rondrijden in het spel, dus kan mijn kennis alleen baseren op plaatjes van google, en filmpjes op youtube. Ik kan dus ook niks zeggen over de ronde knop op de kofferbak. Hoewel ik bij de Tampa op een filmpje op youtube geen ronde knop zie zitten. De striping is zoals ik al zei typisch Dodge, tenminste de striping over de achterkant, en de (dubbele) striping over de motorkap is bij verschillende amerikaanse merken populair geweest, waaronder Dodge en Ford. De grille en de voorbumper zijn bij de Dodge ook bijna identiek aan de Tampa, met als enige twee kleine uitzonderingen:

1. Dat de Dodge rechthoekige lichten in de grille heeft, en de Tampa ronde

2. Dat de knipperlichten bij de Dodge aan de zijkant zitten, en bij de Tampa aan de voorkant onder de bumper.

ook is de Dodge Demon een van de weinige coupe's uit die tijd die modellen heeft met een vinyldak zoals de Tampa, terwijl mustangs allemaal (op de cabrio's na) een metalen dak hebben. Het zou echter wel kunnen dat er wat inspiratie is opgedaan bij de Mustangs uit de jaren 50(dat is 1955 tot 1965), aangezien de Demon veel meer afrondingen heeft dan de Mustang en Tampa.

overigens is de Super Diamond niet alleen gebaseerd op de Rolls Royce Phantom, zoals op wikigta staat, maar ook op de Geely GE. Dit is een chinese kopie van de Rolls, maar heeft een paar aanpassingen, zoals de rechthoekige knipperlichten onder de koplampen, die ook bij de Super Diamond aanwezig zijn.

Het valt me trouwens ook op dat de namen die hier worden genoemd las gebaseerd op, na een enorme tijd nog steeds niet zijn veranderd, ik wil niet zeuren , maar volgens mij is het toch totaal geen moeite om even de name aan te passen, als toch iedereen het over het voertuig eens is(bijvoorbeeld over de Turismo).

Bewerkt: door marv666
Link to comment
Delen op andere websites

Van de Regina komen de achterlichten denk ik van een '65 Pontiac Bonneville...

Koplampen+ grill zou van een vroege jaren '60 Pontiac kunnen komen, maar daarvan lijken de meeste er wel op. Midden zou een '65 Impala Wagon ofzo kunnen zijn.

En de Schafter(de NIEUWE!) lijkt zéker wel op de ISF! Jij denkt waarschijnlijk aan de GTA IV Schafter, maar die auto van Gay Tony is ook een Schafter :puh:

Heeft de Miura niets gelijkend met een Bullet GT?

Wrong. Kijk eens ;)

Lamborghini_Miura_SV.jpg

Bulletgtrear.jpg

De complete daklijn is gelijk aan die van de Miura(knik bij de A-pillar ipv rond zoals de Ford). Verder dezelfde luchtinlaat onderaan de auto(vlak voor het achterwiel), ook de streep onderop de Bullet komt qua idee in eerste instantie van de Ford GT, maar het uiteindelijke ontwerp is gelijk aan die van de Miura(geen text, enkel één dikke streep), al ligt de streep bij de Bullet ipv helemaal onderop, iets hoger.

Maar niet alleen de achterkant, ook de voorkant heeft gelijkenissen. De 2e grill van de Bullet (de achterste op de motorkap) bestaat niet op de Ford GT, maar wel op de Miura....

:)

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

En de Schafter(de NIEUWE!) lijkt zéker wel op de ISF! Jij denkt waarschijnlijk aan de GTA IV Schafter, maar die auto van Gay Tony is ook een Schafter :puh:

Ik bedoel ook de Schafter van Tony, en nog steeds vind ik dat hij totaal niks met die lexus te maken heeft, alleen zitten de uitlaten toevallig op dezelfde plaats, maarja dubbele uitlaten zitten sowieso op die plek. Bij de E-klasse, waar we het beide over eens zijn dat de Schafter hier het meest van weg heeft, zitten de uitlaten ook op die plek. En dan zijn ze ook nog eens in de goede vorm, i.p.v. 4 ronde uitlaten.

Heeft de Miura niets gelijkend met een Bullet GT?

Wrong. Kijk eens

Ik zie ook hier weer weinig vergelijking met de Miura, aangezien de daklijn van de miura helemaal tot aan het einde doorloopt, terwijl de daklijn van de Bullet GT gelijk onder de de achterruit de dikke achterkant in vliegt, als je begrijpt wat ik hiermee bedoel.

De complete daklijn is gelijk aan die van de Miura(knik bij de A-pillar ipv rond zoals de Ford)

Ik zou niet weten wat je hiermee bedoelt, aangezien de ramen en het dak van de Bullet GT en de Ford GT (al dan niet de Ford GT40) geheel gelijk zijn.

Verder dezelfde luchtinlaat onderaan de auto(vlak voor het achterwiel)

Ik zie er twee, de bovenste is precies de Ford GT, en die onderste is idd niet van de Ford. Maar omdat je één punt hebt gevonden dat je kunt vergelijken met de Miura betekent dat niet, hoe mooi de Miura ook mag zijn, dat de Bullet GT hierop gebaseerd is.

Maar niet alleen de achterkant, ook de voorkant heeft gelijkenissen. De 2e grill van de Bullet (de achterste op de motorkap) bestaat niet op de Ford GT, maar wel op de Miura....

Er zit geen grille op de Bullet GT op de motorkap, dit is namelijk een scoop/luchthapper. Dus komt er ook niks van de voorkant overeen met de Miura.

Zijn er nu nog vergelijkingen met de Miura over, of geloof je me?

ps: Don't take this personally, ik heb niks tegen je, ik zie alleen de gelijkenis met de Miura en de ISF totaal niet. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft de Miura niets gelijkend met een Bullet GT?

Ok, maar ga niet liggen zeggen dat de achterkant niet van een Ford GT komt en om het maar te zeggen: de Miura is gebaseerd op de Ford GT, dus we discussiëren nu of dat de details op een op-een-op-een-andere-auto-gebaseerde auto nu komen van die auto waar hij is op gebaseerd of van op de auto, die gebaseerd is op de auto waar die een weer op gebaseerd was, snap je het plaatje? :7

De onderste inlaat komt van de Miura, maar die daar net boven is z'n 5 keer groter en komt van de GT :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Weet niet of het al is geplaatst:

Stretch E en E (Schafter) zijn gebaseerd op een E63 AMG en CL65 amg met een andere bumper.

800px-SchafterTBoGT.jpg

2010%20Mercedes-Benz%20E63%20AMG%206.jpg

cl65amg08_011600.jpg

Serrano is geen Cayenne, zoals aangegeven, maar een ML63 AMG i.c.m. een Gl-klasse.

800px-Serrano.jpg

2009-mercedesbenz-ml-63-amg1.JPG

2006-Mercedes-Benz-ML-63-AMG-S-1024x768.jpg

BrabusWidestarMercedesGL2.jpg

F620 heeft de voorkant van een Maserati Quattroporte en GranTurismo en de achterkant van een Aston Martin Vanquish.

800px-F620.jpg

20095114552_2009_maserati_quattroporte_1.jpg

maserati-granturismo-1-big.jpg

aston-martin-vanquish-s-rear-2_68.jpg

Tenminste, dit vind ik dan.

Bewerkt: door SneeuwbalPS3
Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven: Ik vindt juist de voorkant op een Auston Martin lijken..

Voorkant vind ik overduidelijk op de Gran Turismo lijken, niet op de Quattroporte... Trouwens vind ik de motorkap en de zijflanken wat weg hebben vna de (Ferrari) F599, wat natuurlijk de naam van de F620 zou verklaren. Vergeet voor de voorkant trouwens de Jaguar XK niet... De achterkant daarentegen van de F620 daarentegen, mocht ik een degelijke afbeelding vinden dan zou ik het exact kunnen zeggen maar het was zeker geen Aston Martin, zelf vind ik het wat weghebben van een Spiess TC520, lijkt ook al wat op de naam F620?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

NRG-500

De NRG-500 lijkt verdacht veel op de Honda NSR500. Gezien de naam ook, lijkt mij ook dat hij daarop gebasseerd is.

NRG-500.jpg

HondaNSR500V.jpg

------------

Cabbie

Na wat gezoek op google, met diverse zoekwoorden; "Old Yellow Cab" etc, kwam ik op deze wikipedia pagina.

http://en.wikipedia.org/wiki/Checker_Taxi

Cabbie.jpg

Checker_cab.jpg

Al hoewel de koplampen verschillen zijn ze bijna identiek. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een Tampa lijkt enigzins op een chevelle.jpg

En een gang burrito enigzins op een A-team van.

Ik zij het al ergens anders maar een Hotring racer B op een Fanction(andersom) lijkt.

Bewerkt: door The360box
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...