Jump to content
Geplaatst:
comment_525421

Hey :cya:

Wat hebben jullie als HipHop liefhebbers liever, New Skool HipHop of Old Skool HipHop?

Wat informatie over Old Skool:

De term Old school hiphop wordt gebruikt om hiphop-muziek mee te typeren, die qua sfeer en opbouw gerelateerd is aan de baanbrekende hiphop acts uit eind jaren tachtig en begin jaren negentig. De hiphop-scene destijds was nog niet beïnvloed door "bling-bling" en het hele imago-randgebeuren, maar concentreerde zich op het zoeken naar een goede, creatieve 'beat' en (veelal) ingenieuze teksten, welke vaak hedendaags en (maatschappij)kritisch waren.

De huidige generatie die als "Old school" worden getypeerd, hebben in eerste plaats 'droge', veelal ingenieuze beats met een stevige 'baslijn' of 'groove' of een typerende 'sample' uit een of ander obscuur 'Soul' (James Brown) plaatje, maar geen R&B-sausje. De teksten zijn veelal vanuit een wereldlijk perspectief geschreven, ze beschrijven de 'werkelijkheid' zonder opsmuk maar getuigen vaak van hoop.

Een paar voorbeelden van de 1e generatie:

De La Soul

Public Enemy

Gang Starr

EPMD

A Tribe Called Quest

Een paar voorbeelden van de huidige generatie:

Wu Tang Clan

Blackalicious

Slick Rick

Bron: Wikipedia.org

Wat informatie over New Skool:

New School HipHop is een ander soort en nieuwer soort HipHop.

New School HipHop gaat vooral over Bling-Bling en Ho's en Cars. New School heeft minder stevige bass met vaak voorkomend de Clap sample. Ook is New School vaak wat sneller. Het heeft vaak geen kritsche teksten meer.

De generatie rappers van New School van nu:

Ludacris

Yung Joc

Chamillionaire

En anderen.

Bron: Juju :puh:

Zelf vind ik Old Skool veel beter, ik hou meer van dikke bass enzo. En echte lyrics en niet over alleen maar wijven en auto's.

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

New Skool of Old Skool HipHop? 35 leden hebben gestemd

1. 1. Wat heb je liever?

• Old Skool
      28
    • New Skool
      6

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_530024

Ik ga zeker voor de Old Skool.

Na Gta SA ben ik eigenlijk steeds meer Old Skool gaan luisteren, 2pac, Snoop, Dre enz. Echt heel vet.

Beter als die gasten van tegewoordig met hun bling blings... :ch:

Geplaatst:
comment_530711
Liever helemaal niets, maar dat kun je niet stemmen. :-(

Wat ik me afvraag: Waarom post je hier dan? Zeg er dan opznminst biuj wat je hevt gfestemd.

Ontopic:

Ik vind het allebij wel leuk, maar ik kies voor de Old Skooln, de beats zijn daar lekker rustgevend.

Geplaatst:
comment_531351
Wat ik me afvraag: Waarom post je hier dan? Zeg er dan opznminst biuj wat je hevt gfestemd.

Ontopic:

Ik vind het allebij wel leuk, maar ik kies voor de Old Skooln, de beats zijn daar lekker rustgevend.

Praat je in het echt ook zo of typ je alleen zo? :bonk:

Geplaatst:
comment_531564

Ontopic:

Praat je in het echt ook zo of typ je alleen zo? :bonk:

Geef jij in het echt ook zo'n domme opmerkingen of type je alleen zo?

Btw ik vind dat GR wel gelijk heeft tegenover PW, er wordt wel altijd gezegd dat je elkaars muzieksoort moet respecteren dus moet jij dat ook doen PW.. ;)

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_591400

Old Skool klink beter en is gewoon de beste je kan de rappers van nu niet met 2pac B.I.G. Snoop Dogg Dr.Dre vergelijken de enigen rapper met wie je de jaren 90 kunt vergelijken is Eminem 50 cent en zo zijn allemaal Bling Bling gasten vind ik niet zo veel aan.

Geplaatst:
comment_591429

Zeker Old-Skool. Sinds een tijdje houd ik er echt van, jullie kennen natuurlijk de nummers van Playback FM en Radio Los Santos, dat is gewoon de muziek! 2pac, B.I.G. Dre, Snoop, N.W.A, Eazy E, Public Enemy, Eric B & Rakim etc. Een tijdje geleden heb ik op Internet een album gevonden waar allemaal Unreleased demos opstaan, allemaal rap uit 87 en 88, echt mooi! Luister 1 keer deze nummers:

The Message - Grandmaster Flash & The Furious Five

Rappers Delight - Sugarhill Gang

Walk This Way - Run DMC & Aerosmith

Planet Rock - Afrika Bambatta

N.W.A. - Always into Something'

En je zal gelijk overtuigd zijn!

New-Skool is ook niet verkeerd, maar het zijn lang niet zulke goeie artiesten als vroeger. Dus zeker old-skool!

Geplaatst:
comment_591791
Old Skool klink beter en is gewoon de beste je kan de rappers van nu niet met 2pac B.I.G. Snoop Dogg Dr.Dre vergelijken de enigen rapper met wie je de jaren 90 kunt vergelijken is Eminem 50 cent en zo zijn allemaal Bling Bling gasten vind ik niet zo veel aan.

Ehh Eminem is juist geen ''blingbling gast'', hij draagt misschien wel een dikke ketting ofzo maar je hoort hem er nooit over rappen.

Geplaatst:
comment_594794
Zeker Old-Skool. Sinds een tijdje houd ik er echt van, jullie kennen natuurlijk de nummers van Playback FM en Radio Los Santos, dat is gewoon de muziek! 2pac, B.I.G. Dre, Snoop, N.W.A, Eazy E, Public Enemy, Eric B & Rakim etc. Een tijdje geleden heb ik op Internet een album gevonden waar allemaal Unreleased demos opstaan, allemaal rap uit 87 en 88, echt mooi! Luister 1 keer deze nummers:

The Message - Grandmaster Flash & The Furious Five

Rappers Delight - Sugarhill Gang

Walk This Way - Run DMC & Aerosmith

Planet Rock - Afrika Bambatta

N.W.A. - Always into Something'

En je zal gelijk overtuigd zijn!

New-Skool is ook niet verkeerd, maar het zijn lang niet zulke goeie artiesten als vroeger. Dus zeker old-skool!

Die zijn niet unreleased. Ik vind Walk This Way echt een slecht nummer met dat rare gekrijs van Aerosmith. Run DMC vind ik wel goed, vooral My Adidas.

Geplaatst:
comment_594803
Die zijn niet unreleased. Ik vind Walk This Way echt een slecht nummer met dat rare gekrijs van Aerosmith. Run DMC vind ik wel goed, vooral My Adidas.

Nee die zijn niet unreleased, dat zei ik ook niet maar misschien maakte je dat er uit uit. Run DMC - Can You Rock it like this of It's Tricky is ook heel erg mooi. Op die unreleased cd staan liedjes van Eric B & Rakim, Big Daddy Kane, Public Enemy etc (het waren ook veel demo's die er op stonden) Dat 'Aerpsmith is inderdaad niet erg leuk, maar desondanks vind ik het wel een mooi nummer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.