Jump to content
Geplaatst:
comment_527499

Sony 'doodt' Lik-Sang.com

Nieuws | 24 oktober 2006 - Lik-Sang.com, één van de grootste internationale importwinkels sluit haar deuren. Volgens een persbericht wat op Lik-Sang.com staat, valt dit volledig aan Sony te wijten. Sony was op zijn zachtst gezegd niet blij dat Lik-Sang.com Japanse Sony producten over de hele wereld verkoopt. Zo konden Europeanen 9 maanden eerder over een PlayStation Portable beschikken. Dit dreigde ook bij de PlayStation 3 te gebeuren. Om deze reden heeft Sony Lik-Sang.com aangeklaagd en haar gelijk bij de rechter gekregen. Meer informatie over de rechtzaak vind je hier.

Lik-Sang schrijft:

"Blame it on Sony. That's the latest dark spot in their shameful track record as gaming industry leader. The Empire finally 'won', few dominating retailers from the UK probably will rejoice the news, but everybody else in the gaming world lost something today."

Lik-Sang.com neemt vanaf heden geen nieuwe orders meer aan. Alle reeds geplaatste orders worden zover mogelijk geannuleerd.

Bron: InsideGamer

Featured Replies

Geplaatst:
comment_529247

Lik-Sang is echt vet irritant bezig. Sony komt met harde feiten, waar Lik-Sang niet op durft te reageren en in plaats daarvan uiten ze de hele tijd hoe zielig zij wel niet zijn... Sony heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter, klaar uit; Lik-Sang moet niet de hele tijd zo moeilijk doen, maar er gewoon mee ophouden.

Geplaatst:
comment_529252
Lik-Sang is echt vet irritant bezig. Sony komt met harde feiten, waar Lik-Sang niet op durft te reageren en in plaats daarvan uiten ze de hele tijd hoe zielig zij wel niet zijn... Sony heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter, klaar uit; Lik-Sang moet niet de hele tijd zo moeilijk doen, maar er gewoon mee ophouden.
Vind ik ook. Ik had ook ergens gelezen dat het Lik-Sang ook helemaal niets gekost heeft en dat ze niet eens in de rechtbank zijn verschenen (dan verlies je altijd), dus dit zal wel niet de echte reden zijn dat ze sluiten...
Geplaatst:
comment_529259

Tsja, natuurlijk is het voor het personeel bijzonder vervelend als je ontslagen wordt, helemaal als je nog eens zwanger bent ook. Maar het is dan niet geheel eerlijk om Sony daarvan de schuld te geven (van dat onslag bedoel ik, ik neem niet aan dat ze de hand hebben gehad in die zwangerschappen :D). Je verkoopt als bedrijf heel bewust je consoles op een plek waar je dat niet mag doen en overtreedt ook heel bewust de regels die Sony daarvoor heeft uitgevaardigd. En als je dan (terecht denk ik) verliest in een rechtzaak en je deuren moet sluiten moet je de schuld natuurlijk alleen bij jezelf zoeken en niet bij Sony :N

Geplaatst:
comment_529380

Het is dan wel illegaal van Lik-Sang, maar ik snap nog steeds niet wat voor nadeel Sony er aan heeft. Door te importeren koop je je PS3 immers nog steeds van Sony, maar dan met een omweg.

En inderdaad, Sony staat in zijn volste recht om Lik-Sang aan te klagen. Als mijn buren hun achtertuin gebruiken om aardappels te kweken sta ik ook in mijn recht om ze aan te klagen (je mag immers geen groente kweken in je achtertuin), maar dat je natuurlijk niet. Dat is precies hetzelfde.

Geplaatst:
comment_529441
Het is dan wel illegaal van Lik-Sang, maar ik snap nog steeds niet wat voor nadeel Sony er aan heeft. Door te importeren koop je je PS3 immers nog steeds van Sony, maar dan met een omweg.

En inderdaad, Sony staat in zijn volste recht om Lik-Sang aan te klagen. Als mijn buren hun achtertuin gebruiken om aardappels te kweken sta ik ook in mijn recht om ze aan te klagen (je mag immers geen groente kweken in je achtertuin), maar dat je natuurlijk niet. Dat is precies hetzelfde.

Ik wel, ook al is het alleen om ze te fucken. :engel:

Maargoed SONY draait via Lik Sang nog meer verlies en dus kan ik het volstrekt begrijpen, ook zit SONY met de gebakken peren als mensen gaan klagen dat ze geen europese games kunnen afspelen.

Geplaatst:
comment_529531

Maargoed SONY draait via Lik Sang nog meer verlies en dus kan ik het volstrekt begrijpen, ook zit SONY met de gebakken peren als mensen gaan klagen dat ze geen europese games kunnen afspelen.

Dat is het risico van importeren, Sony waarschuwt er toch zelf voor?

Geplaatst:
comment_529545

Waarom draaien ze dan meer verlies? De PS3's die Lik-Sang verkoopt komen toch ook gewoon van Sony, daar betaalt Lik-Sang toch ook gewoon voor?

Geplaatst:
comment_529630

Waarom draaien ze dan meer verlies? De PS3's die Lik-Sang verkoopt komen toch ook gewoon van Sony, daar betaalt Lik-Sang toch ook gewoon voor?

Maar de PS3 in japan is goedkoper waardoor als mensen de PS3 in Europa zouden kopen SONY meer winst maakt. ;)

Geplaatst:
comment_529798

Maar de PS3 in japan is goedkoper waardoor als mensen de PS3 in Europa zouden kopen SONY meer winst maakt. ;)

Dat prijsverschil belandt helemaal niet bij Sony, dat prijsverschil komt door de belastingswetten binnen de EU.

Das niet waar. In de EU kost de dure PS3 599 euro en in Japan kost ie rond de 400 euro. De belasting is hier 19% en in Japan zullen ze ook wel zoiets betalen en als ze dat niet zo is, is 1.19x 400 euro noch steeds geen 599 euro.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.