Je hebt vast wel van Assassins Creed gehoord. Voor iedereen die niet wat Assassins Creed is volgt hier een uitleg:
De game
Assassins Creed is een nieuwe franchise van Ubisoft voor de Xbox360 en PS3. Het speelt zich af in 1191 na Christus, de Middeleeuwen dus en je komt in de steden Jeruzalem, Akko en Damascus. In elke van die drie steden kun je je helemaal vrij bewegen en ook daar buiten kun je komen. De missies in het spel zijn simpel; steeds draait het erom dat je een bepaald iemand vermoord, maar de manieren waarop dat kan zijn oneindig.
Het vermoorden van mensen is echter niet het enige, want ook je vluchtroute speelt een belangrijke rol. Het bijzondere hieraan is dat de gebouwen in de stad zo zijn gemaakt dat je je aan werkelijk elk randje, aan iedere steen kunt vasthouden om op een dak te komen, je kunt van dak naar dak springen en je kunt je vastgrijpen aan balken. Op die manier zijn er tal van mogelijkheden en kan iedere speler weer een andere vluchtweg kunnen kiezen.
Wat ook een belangrijke rol speelt is hoe je opvalt bij de burgers. Je valt vanzelfsprekend meer op wanneer je met je paard de stad in komt dan wanneer je te voet komt en als je bijvoorbeeld van een dak afspringt in een drukke straat zullen sommige mensen geneigd zijn om er een bewaker bij te halen, wat jouw weer aandacht oplevert die de rest van je missie kan beïnvloeden.
Daarnaast is het in deze game belangrijk welk figuur je bij bepaalde mensen slaat. Als je bijvoorbeeld iemand redt die met een bewaker vecht zal hij je ook te hulp komen als jij dat nodig hebt en een goed woordje voor je doen. De bewaker echter zal niet gauw meer aan jouw zijde staan. De andere schaduwzijde is dat, zoals hierboven al staat beschreven, het je allemaal aandacht oplevert. Assassins Creed staat bol van dit soort keuzes.
Een ander aspect van Assassins Creed is het zwaardgevecht. Over deze gevechten kan ik niet veel vertellen, maar wat al wel duidelijk is is dat het niet zomaar gevechten met wat standaard moves worden, zoals bijvoorbeeld in Prince of Persia: Sands of Time. Je zult goed moeten opletten om de aanvallen van je tegenstanders te ontwijken en om precies op het juiste moment toe te slaan.
Er valt nog veel meer over deze game te vertellen, dus als je meer wil weten kun je deze, deze en deze previews lezen.
Je hebt vast wel van Assassins Creed gehoord. Voor iedereen die niet wat Assassins Creed is volgt hier een uitleg:
De game
Assassins Creed is een nieuwe franchise van Ubisoft voor de Xbox360 en PS3. Het speelt zich af in 1191 na Christus, de Middeleeuwen dus en je komt in de steden Jeruzalem, Akko en Damascus. In elke van die drie steden kun je je helemaal vrij bewegen en ook daar buiten kun je komen. De missies in het spel zijn simpel; steeds draait het erom dat je een bepaald iemand vermoord, maar de manieren waarop dat kan zijn oneindig.
Het vermoorden van mensen is echter niet het enige, want ook je vluchtroute speelt een belangrijke rol. Het bijzondere hieraan is dat de gebouwen in de stad zo zijn gemaakt dat je je aan werkelijk elk randje, aan iedere steen kunt vasthouden om op een dak te komen, je kunt van dak naar dak springen en je kunt je vastgrijpen aan balken. Op die manier zijn er tal van mogelijkheden en kan iedere speler weer een andere vluchtweg kunnen kiezen.
Wat ook een belangrijke rol speelt is hoe je opvalt bij de burgers. Je valt vanzelfsprekend meer op wanneer je met je paard de stad in komt dan wanneer je te voet komt en als je bijvoorbeeld van een dak afspringt in een drukke straat zullen sommige mensen geneigd zijn om er een bewaker bij te halen, wat jouw weer aandacht oplevert die de rest van je missie kan beïnvloeden.
Daarnaast is het in deze game belangrijk welk figuur je bij bepaalde mensen slaat. Als je bijvoorbeeld iemand redt die met een bewaker vecht zal hij je ook te hulp komen als jij dat nodig hebt en een goed woordje voor je doen. De bewaker echter zal niet gauw meer aan jouw zijde staan. De andere schaduwzijde is dat, zoals hierboven al staat beschreven, het je allemaal aandacht oplevert. Assassins Creed staat bol van dit soort keuzes.
Een ander aspect van Assassins Creed is het zwaardgevecht. Over deze gevechten kan ik niet veel vertellen, maar wat al wel duidelijk is is dat het niet zomaar gevechten met wat standaard moves worden, zoals bijvoorbeeld in Prince of Persia: Sands of Time. Je zult goed moeten opletten om de aanvallen van je tegenstanders te ontwijken en om precies op het juiste moment toe te slaan.
Er valt nog veel meer over deze game te vertellen, dus als je meer wil weten kun je deze, deze en deze previews lezen.
Screenshots
http://media.insidegamer.nl/screenshots/pu.../4907/85205.jpg
http://media.insidegamer.nl/screenshots/pu.../8705/84694.jpg
http://media.insidegamer.nl/screenshots/pu.../4907/84213.jpg
http://media.insidegamer.nl/screenshots/pu.../8705/84692.jpg
Filmpjes
Filmpje 1
Filmpje 2
Filmpje 3 (met tekst van producer)
Filmpje 4
Assassins Creed moet in het tweede kwartaal van 2007 in de winkels liggen. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit
Wat vinden jullie van er van?
Bewerkt: door Piet-Herr