Jump to content
Geplaatst:
comment_562206

logo_small.jpg

Grand Theft Auto: Springfield

Al een aantal maanden heb ik dit idee: Springfield bouwen in een echte 3D omgeving, om hem vervolgens in GTA te zetten. Want zeg nou zelf: wie wil er nou niet als Homer of Bart door Springfield lopen/rijden om vervolgens andere bewoners van Springfield tegen te komen en vol lood te pompen? :).

De stad

Op internet bestaat een hele plattegrond van Springfield (klik hier). Echter is het nog niet duidelijk in hoeverre we deze map aan gaan houden, noch hoe groot de map zal worden. Er zal in ieder geval rekening gehouden worden met het feit dat de gameplay altijd op nummer 1 staat. Daarnaast zal de map wel de grote krijgen van een echte stad, inclusief bos, kerncentrale, etc. Maar nogmaals, de grootte van de map gaan we pas bepalen aan de hand van de ontwikkelingen, want we willen onszelf geen te grote doelen opgeven.

De gangs

Het is overigens ook mijn idee om verschillende 'gangs' te maken. Zoals je misschien weet komen er geen gangs voor in de episodes van The Simpsons, maar om toch de gameplay leuk te houden zullen er verschillende groeperingen zijn. Het is nog niet zeker welke gangs er komen, dit zal in de loop van het project naar uitgemaakt worden.

Verder staan de meeste ideeen over de mod in mijn hoofd, ik zie zelf in ieder geval als resultaat een cartoony (ik denk aan cel shaded) stad, met cartoony characters om zo toch echte Simpsons-sfeer te creeeren.

Mochten er nog vragen/tips zijn dan hoor ik het graag.

• Reacties 42
  • Bezichtigingen 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_562840

Excuses voor de dubbele post, de vorige was alweer verouderd vandaar dat ik hem niet ge-edit heb.

screen05_cityview02_small.jpg

Ik ben nog niet tevreden met de stoeprand, vind hem zelf iets te hoog, jullie? Misschien komen hier en daar nog putdeksels op het wegdek en putten in de stoepranden etc, maar die details terzijde.

Geplaatst:
comment_562885
Excuses voor de dubbele post, de vorige was alweer verouderd vandaar dat ik hem niet ge-edit heb.

screen05_cityview02_small.jpg

Ik ben nog niet tevreden met de stoeprand, vind hem zelf iets te hoog, jullie? Misschien komen hier en daar nog putdeksels op het wegdek en putten in de stoepranden etc, maar die details terzijde.

Idd, iets te hoog, maar wel erg nice!

Bewerkt: door DavidoS

Geplaatst:
comment_562931

Wow! Mijn complimenten! Als liefhebber (ik kan mezelf geen echte fan noemen, maargoed) van de serie spreekt dit idee mij erg aan, en het lijkt mij dan ook erg tof. Misschien een idee om ook de opties toe te voegen om Homer, of wie dan ook het hoofdpersonage word, te laten drinken etc? Ik heb hier ergens nog een mod voor SA zodat je ook bier kan drinken (zonder effect), rum drinken (dronken worden), roken (geen effect) en blowen (high worden), die mogelijkheden zijn volgensmij gewoon perfect voor GTA: Springfield, want Homer is een gigantische zuiplap :puh:

Trouwens, als er nog een photoshopper nodig is, post even een reactie hier of PM/email me, ik bied me graag aan!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_563175

volgens mij staat moe's niet zo dicht bij de kwik E mart

Je hebt gelijk

Als je op de kaart kijkt in ieder geval.

Klopt, het zal niet precies zoals op de kaart worden. Het is namelijk zo dat op verschillende plaatjes van Springfield (bijvoorbeeld op www.thesimpsons.com) de opstelling wel zo is. Daarom heb ik het zo gedaan. Verder zal ik wel de map grotendeels aanhouden.

@ Sdajafol:

Dat is inderdaad een grappig idee. Echter zijn dit pas ideeen voor de langer termijn. Het eerste wat gedaan moet worden is alles modellen en het vervolgens ingame krijgen.

Geplaatst:
comment_563431

Coole mod lijkt e heel gaaf, ga ik zeker downloade als hij af is :*D

maar waarmee zet je het dan in GTA vanuit Sketch-up want dat is tog niet mogelijk :?

Geplaatst:
comment_563505

hallo,

Dit is weer zo'n mod die mijn aandacht trekt xD

Ziet er al leuk uit.

alleen lijkt me de omgeving een beetje hoekig(ik kijk nu vooral naar de stoep)

ik heb hier ergens the simpsons the game liggen.

en je behoudt in ieder geval de style :)

Ga zo door.

Grats,Gybrus

Geplaatst:
comment_563926

kan ik mee doen ?

ik gebruik 3ds max 7 , meer als 2 jaar ervaring :D

hier een screen héél simpel ,maar toch de eerste indruk :bonk:

Bewerkt: door peter99

Geplaatst:
  • Auteur
comment_564149

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties. Echter zal je het aankomende weekend geen updates vinden, vanaf volgende week ga ik weer vol aan de bak.

@ gamerground:

Dat komt goed.

@ gybrus:

Inderdaad nog hoekig hier en daar, miss dat ik de stoep laat afronden etc, maar dat moet ik nog even zien.

@ peter99:

Bekijk je inbox van het forum.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_565922

Zo beste mensen. De kerst komt eraan en de vakantie staat voor de deur, dat is mooi want nu heb ik voldoende tijd voor het werken aan de mod.

@ Sdajafol:

Ja ik heb de reactie gelezen, ik was niet erg onder de indruk maar ik zal je zo een bericht terugsturen.

@ Stefantjuh:

Ik denk niet dat de mod met de lente af is, misschien hoogstens een beta van het centrum van de stad..

@ Thundercover:

Met het ingame zetten van objecten/models heb ik hulp nodig, dus mochten er mensen zijn op dit forum gelieve mij dan een berichtje te sturen :).

Update:

screen_06_citybuilding01_small.jpg

screen_07_citybuilding02_small.jpg

Zoals je ziet stellen de models niet veel voor, maar ook dit soort gebouwen zijn van belang in de mod om Springfield de sfeer van een echte stad te geven.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.