Jump to content
Geplaatst:
comment_562206

logo_small.jpg

Grand Theft Auto: Springfield

Al een aantal maanden heb ik dit idee: Springfield bouwen in een echte 3D omgeving, om hem vervolgens in GTA te zetten. Want zeg nou zelf: wie wil er nou niet als Homer of Bart door Springfield lopen/rijden om vervolgens andere bewoners van Springfield tegen te komen en vol lood te pompen? :).

De stad

Op internet bestaat een hele plattegrond van Springfield (klik hier). Echter is het nog niet duidelijk in hoeverre we deze map aan gaan houden, noch hoe groot de map zal worden. Er zal in ieder geval rekening gehouden worden met het feit dat de gameplay altijd op nummer 1 staat. Daarnaast zal de map wel de grote krijgen van een echte stad, inclusief bos, kerncentrale, etc. Maar nogmaals, de grootte van de map gaan we pas bepalen aan de hand van de ontwikkelingen, want we willen onszelf geen te grote doelen opgeven.

De gangs

Het is overigens ook mijn idee om verschillende 'gangs' te maken. Zoals je misschien weet komen er geen gangs voor in de episodes van The Simpsons, maar om toch de gameplay leuk te houden zullen er verschillende groeperingen zijn. Het is nog niet zeker welke gangs er komen, dit zal in de loop van het project naar uitgemaakt worden.

Verder staan de meeste ideeen over de mod in mijn hoofd, ik zie zelf in ieder geval als resultaat een cartoony (ik denk aan cel shaded) stad, met cartoony characters om zo toch echte Simpsons-sfeer te creeeren.

Mochten er nog vragen/tips zijn dan hoor ik het graag.

  • Reacties 42
  • Bezichtigingen 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_569354

kan je dan ook homer spelen in gta springfield of moet je cj blijven??

en ik zie dat er al een tijdje niet meer is gespost.. blijf je nog wel door gaan wil graag zien wat je van het huis van de simpsons heb gemaakt

mgv, Bright

Geplaatst:
comment_569745

Mooie gebouwen. En dat gedetaileerde hoeft niet zeker niet bij zo'n stad als dit :D. Ik kijk nooit dat programma, wel eens gezien maar ik ga er niet voor zitten :puh:. In ieder geval zijn die gebouwen best wel dikke PWNAGE!

En er zijn vast wel scripters hierzo die je willen helpen met ingame zetten :D!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_573008

Hey mensen,

Door omstandigheden heb ik de afgelopen week, kan ik op dit moment geen updates geven. Ik vraag nu ook graag om hulp van:

- Iemand die alles in-game kan zetten

- 2/3 extra modellers

De coderingen komen later wel, vind het nu het belangrijkste dat er veel updates worden geplaatst en de eerste ingame screens.

Ik hoor graag van jullie.

Geplaatst:
comment_576106

@Etix: Ik vind deze mod opzich wel een grappig idee, goed dat je een speciale sfeer neer wilt zetten in de mod. Maar ik vrees toch dat je iets belangrijks bent vergeten. Alles ziet er op de screens namelijk wel leuk uit, maar ingame krijg je problemen kerel. Ik neem bijvoorbeeld deze render uit sketchup, ziet er grappig uit, maar op het moment dat je dit ingame gaat zetten krijg je niet meer dan een geel vierkant blok met ergens in het midden een blauw vlak. Alle ramen enzo, zijn er wel maar zijn niet te zien omdat, ten eerste omdat de graphics engine van GTA genaaid is, en ten tweede omdat je één kleur textuur hebt gebruikt. Je zult bijna geen perspectief zien in je models, terwijl je daar misschien wel je best op hebt gedaan. Stuur me dan gele gebouw maar eens op (in .3ds formaat aub + textures!) en ik zet het voor je ingame, zodat je kunt zien wat ik bedoel ;)

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
  • Auteur
comment_582265
@Etix: Ik vind deze mod opzich wel een grappig idee, goed dat je een speciale sfeer neer wilt zetten in de mod. Maar ik vrees toch dat je iets belangrijks bent vergeten. Alles ziet er op de screens namelijk wel leuk uit, maar ingame krijg je problemen kerel. Ik neem bijvoorbeeld deze render uit sketchup, ziet er grappig uit, maar op het moment dat je dit ingame gaat zetten krijg je niet meer dan een geel vierkant blok met ergens in het midden een blauw vlak. Alle ramen enzo, zijn er wel maar zijn niet te zien omdat, ten eerste omdat de graphics engine van GTA genaaid is, en ten tweede omdat je één kleur textuur hebt gebruikt. Je zult bijna geen perspectief zien in je models, terwijl je daar misschien wel je best op hebt gedaan. Stuur me dan gele gebouw maar eens op (in .3ds formaat aub + textures!) en ik zet het voor je ingame, zodat je kunt zien wat ik bedoel ;)

Bedankt voor je reactie. Om inderdaad te voorkomen dat het 1 groot geel vlak zou worden had ik al bedacht met cellshading een dikke border langs het gebouw te maken, dit is al eens eerder gedaan in een andere mod. Echter heb ik het de laatste tijd erg druk met school, heb daarom haast geen tijd gehad om eraan te werken. Daarnaast is er niet echt veel animo voor de mod zo te zien. Tevens moet ik op dit moment alles zelf doen en heb ik nog geen reacties gekregen van mensen die eventueel zouden kunnen helpen, mochten die er wel zijn, gelieve mij dan een PB te sturen.

  • 11 maanden later...
Geplaatst:
comment_849843

Ook weer een gebumpte topic waarvan de topicstarter lang niet online is geweest.

Maar goed, ik heb hier een Homer uit een game:

Soms zuigt de render :cab:

homerhi8.jpg

Bewerkt: door GTA_XP

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.