Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1171482

nog effe een tab vraagje :7

E---1--1--0--0--------1--1--0--0------------------------------

B---3--3--1--1--3-----3--3--1--1--3---------------------------

G---0--0--0--0--4-----0--0--0--0--4---------------------------

D---------------5-----------------5-------3-------3-------3---

A------------------------------------3h5-----3h5-----3h5------

E-------------------------------------------------------------

zie bovenstaande. als eerste staat dat je E1 B3 en G0 moet spelen. waar moet je beginnen ? moet je eerst je vingers in positie zetten en dan gewoon strummen ? of is het eerst E1 en dan B3 enz

alvast bedankt :tu:

Geplaatst:
comment_1171495

Alle cijfers wat boven of onder elkaar staan moet je tegelijk strummen. Je moet dus van E de 1ste fret, van B de 3de en van G gewoon de snaar aanslaan. ;)

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1244319

Bump:

Ik ben nu bezig met de akkoorden te leren voor mijn gitaar.

Gister kwam een vriend van mij langs en die zei dat ik mineur akkoorden moest leren. maar ik heb de hele tijd majeur akkoorden geleert. nu ben ik in de war. wat is belangrijker om te leren ?

Bewerkt: door PowerPats

Geplaatst:
comment_1244331
Bump:

Ik ben nu bezig met de akkoorden te leren voor mijn gitaar.

Gister kwam een vriend van mij langs en die zei dat ik mineur akkoorden moest leren. maar ik heb de hele tijd majeur akkoorden geleert. nu ben ik in de war. wat is belangrijker om te leren ?

Beide zijn belangrijk , Mineur is handiger zegt met vriend die mij les geeft.Hij covert alle liedjes op zijn gehoor echt vet knap en het klinkt echt super !!!! Ik ga hem opnemen en een filmpje op youtube zetten van hem!

EDIT: Grammatica foutje :$

Bewerkt: door GTAGibson

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1279052

Hai allemaal, :cya:

Ik had een vraagje, ik heb een electrische gitaar, en ik zoek een tab, het liedje is

Glukoza - Schweine.

Graag wil ik die tab hebben. :D

Ik heb al gezocht maar kon niks vinden. :N

Groetjes Twister24 :cya:

Edit:

Dit is mijn gitaar: p1060265.jpg^_^

En dit is mijn gitaar plus versterker: p1060266.jpg:tu:

Wat aan te merken op mijn gitaar of mijn versterker, ga je gang en post het maar hoor. Rating of zo mag ook...

Bewerkt: door Twister24

Geplaatst:
comment_1279666

Heeft iemand ervaring met het bouwen van een versterker? Het lijkt mij wel leuk om een 5/10 watt lampen versterker met 4*12 inch cabinet te bouwen. Het liefst met 2 kanalen(om effecten en clean snel te switchen via een pedaal),maar ik heb een geschikt schema nodig.

Geplaatst:
comment_1279692

Give it Away give it away give it away now!! De Peppers is het leukst om te spelen. Ik heb een akoestische, kan Run To The Hills, Otherside, Give it Away, Go With The Flow en Achy Breaky Heart.

Geplaatst:
comment_1280992
*tekst*

wat voor een gitaar is dat als ik vragen mag ? welke fabrikant ?

Sorry, maar ik heb echt geen idee, er staat boven op PARRO7 of PARR07

Versterker is een PG-01.

Het is een PARROT,dus met een T ipv van een 7. Het is een les paul,voor zover ik kan zien zonder een carved top,ook heeft hij een andere routing(2 potmeters+1 switch i.p.v. 4 potmeters+1 switch, en de zit switch op een andere plek.)namelijk die van een les paul jr. maar dan met een switch(dat is een les paul die ook niet carved is,maar de junior heeft de switch op een andere plek.). Maar in tegenstelling tot de les paul jr. heeft deze net als een gewone les paul 2 humbuckers i.p.v. 1 p-90 singlecoil.

Dit is een gewone Gibson Les Paul:

1207010888_gibson.jpg

Dit is een Gibson Les Paul jr.:

1955-les-paul-junior.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.