Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1574868

Nu ben ik weer aan't twijfelen, de winkel bij ons heeft nu ook een best goedkope Ibanez, maar ik kan er ook 1 uit Amerika over laten komen(staat een naakte vrouw op :), Wat is een makkelijk beginliedje, waar je geen les voor nodig hebt?

Geplaatst:
comment_1574875

Nu ben ik weer aan't twijfelen, de winkel bij ons heeft nu ook een best goedkope Ibanez, maar ik kan er ook 1 uit Amerika over laten komen(staat een naakte vrouw op :), Wat is een makkelijk beginliedje, waar je geen les voor nodig hebt?

Welk type van Ibanez?

Dat hangt er van af welke stijl je wil spelen.

Geplaatst:
comment_1574892

Wat is een makkelijk beginliedje, waar je geen les voor nodig hebt?

Intro van Nothing Else Matters/Smoke On The Water(easy, kan ik zelfs xD)/Stairway To Heaven, met een paar filmpjes kijken moet het al half lukken. Nouja, m'n broer leert niet zo snel, dus ik denk wel dat jij het vlug onder de knie zal hebben.

Geplaatst:
comment_1574936

En in Principe heb je voor geen enkel liedje les nodig.

Enke doorzettingsvermogen.

Geplaatst:
comment_1575444

les is wel handig..

Idd.

Je weg wordt korter.

Overigens heb ik een vraagje.

Aangezien ik twijfel of ik myn gitaar op de juiste manier stem.

Je moet toch gwn als je stemt een open snaar spelen, kijken op je stembakje, en dan aan je stemmechanismen draaien. Toch?

Geplaatst:
comment_1578070

heeft nashville tuning nou eigenlijk ook effect op je elektrische gitaar?

Als je geen neck-thru gitaar hebt, kun je het beste speciale (dunne) nashville snaren kopen om E, A, D en G mee te vervangen (i.v.m. buigen v/d hals). Als je wel neck-thru hebt, kun je je normale snaren gewoon een octaaf omhoog stemmen (de kans dat ze breken is dan wel groter) ;)

@moechy: Yup, hij moet natuurlijk niet zo ver ontstemd zijn dat hij een andere noot ziet, maar ik neem aan dat je de volgorde van standard tuning wel weet: E A D G B e :puh:

Bewerkt: door Silver-Blade

Geplaatst:
comment_1578529

heeft nashville tuning nou eigenlijk ook effect op je elektrische gitaar?

Als je geen neck-thru gitaar hebt, kun je het beste speciale (dunne) nashville snaren kopen om E, A, D en G mee te vervangen (i.v.m. buigen v/d hals). Als je wel neck-thru hebt, kun je je normale snaren gewoon een octaaf omhoog stemmen (de kans dat ze breken is dan wel groter) ;)

@moechy: Yup, hij moet natuurlijk niet zo ver ontstemd zijn dat hij een andere noot ziet, maar ik neem aan dat je de volgorde van standard tuning wel weet: E A D G B e :puh:

Ja die wist ik :puh:.

Handige is dat ik een Chromatic Tuner heb.

Alleen vroeg ik me af hoe zet je je gitaar in Drop C En Drop D?

Geplaatst:
comment_1578553

Ja die wist ik puh2.gif.

Drop D: D G C F A d

Drop C is hetzelfde, maar dan met de lage D omlaag gestemd naar C ;)

Bewerkt: door Silver-Blade

Geplaatst:
comment_1578558

Ja die wist ik puh2.gif.

Drop D: D G C F A D

Drop C is hetzelfde, maar dan met de lage D omlaag gestemd naar C ;)

Dus Drop D is minder laag dan Drop C?

En dan moet je gewoon zoals je standaard stem maar dan lager?

Bij my komt er bv 5A op word dat dan 5D of?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.