Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1624928

Van mijn pols(en) heb ik nooit last gehad, in het begin wel een beetje van mijn vingertoppen (lees: losse velletjes, daardoor gevoelig). Dit wordt na een aantal weken idd wel minder, mits je blijft oefenen natuurlijk :puh:

Owjah, en idd, alsof wij goede gitaren hebben...

Nou en of :dans:

Slechter dan stagg kan gewoon niet :7.

Geplaatst:
comment_1626684

Eerst had ik een stagg gitaarband. 8)

Maar nu heb ik een leren. Hij was wel BB king size, dus ik

heb hem eerst af moeten snijden. Nu zit hij wel goed. :)

Ik heb er nu eentje vn Levy's met Studs.

Heerlijk. :sigaar:

Studs vind ik maar niks :N Heb nu een gewone zwart leren strap met mijn naam en bandlogo erin gestikt :)

Geplaatst:
comment_1628570

Is het dus toch nog gelukt. Wat deed je nou fout?

Ik had eerst eens een keertje Drop C geprobeerd.

Maar ik was vergeten dat snaar 6 de laagste was :puh:.

Dus had het gewoon even verkeerd gestemd.

Drop D is makkelijk.

Dat is gewoon je 6de snaar naar D stemmen.

Geplaatst:
comment_1628625

Maar toch vind ik Drop C vetter klinken.

Het valt me wel op dat Drop D Liedjes niet al te moeilijk zijn qua vingerzetting.

Meestal de enige moeite waar ik mee heb is de snelheid van het strummen en het verwisselen van vingers.

Geplaatst:
comment_1629353

Heb hulp nodig, mijn gitaar schijnt kapot te zijn. Ik heb een electrische Squier Strat, en vandaag tijdens het spelen ging opeens mijn B snaar kapot (dus de één na dunste). Geen probleem, aan de bovenkant los maken en dan valt hij er vanzelf aan de onderkant uit. Of, dat was zo toen ik de G-snaar (dunste dus) moest vervangen. Nu zit mijn B-snaar vast aan de onderkant, en wilt er op geen enkele manier uit. Duwen werkt niet, en trekken lijkt me een beetje moeilijk. Help?

EDIT: Er zitten wel schroeven op de brug, ééntje bij elke snaar. Moet ik die van de B-Snaar losmaken? Op filmpjes doen ze dit namelijk niet (en bij de G-Snaar hoefde het ook niet), en vallen ze er gewoon uit.

Bewerkt: door Hayte

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.