Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1629404

Ja. Ik zit nou met een schroevendraaier dat ding eruit te duwen, volgens mij is het oog ding (wat aan het uiteinde van een snaar zit, ik heb een engels boek, dus de nederlandse termen weet ik allemaal niet) te groot voor de holte in mijn bridge. Ik heb een langere schroevendraaier nodig...

Geplaatst:
comment_1629445

Nou kijk, hij zit dus gewoon normaal in de bridge, maar als je de snaar los maakt, hoort hij er vanzelf uit te valen (volgens de vele youtube filmpjes). Bij mij lukt dit niet alleen, en zit hij volgens mij vast in de bridge (dus is volgens mij de holte/opening/wat dan ook in de bridge te klein. Dus moet ik nou een paperclip vinden of iets dergelijks waarmee ik in m'n gitaar kan porren zodat ik die verdomde snaar eruit kan krijgen.

Geplaatst:
comment_1629450

Nou kijk, hij zit dus gewoon normaal in de bridge, maar als je de snaar los maakt, hoort hij er vanzelf uit te valen (volgens de vele youtube filmpjes). Bij mij lukt dit niet alleen, en zit hij volgens mij vast in de bridge (dus is volgens mij de holte/opening/wat dan ook in de bridge te klein. Dus moet ik nou een paperclip vinden of iets dergelijks waarmee ik in m'n gitaar kan porren zodat ik die verdomde snaar eruit kan krijgen.

Waarschijnlijk lukt het als je dit eraf schroeft:

632866137162194954.jpg

Geplaatst:
comment_1629490

Nope. Dan zie ik hem nog in de brug vast zitten, en ik krijg hem er alleen uit als ik er met een schroevendraaier in prop. Nou is het probleem gekomen dat m'n schroevendraaier niet lang genoeg is...

Geplaatst:
comment_1629680

Nou, ik heb dus deze gitaar (zie plaatje hieronder), en daarbij zitten de snaren gewoon normaal in de brug. Alleen nou is mijn B-snaar kapot, en zit het uiteinde van de snaar vast in de brug. Alles ziet er in de brug uit als normaal, alleen komt hij er met geen mogelijkheid uit.

Bullet-Strat1.jpg

Bewerkt: door Hayte

Geplaatst:
comment_1630504

Nope. Dan zie ik hem nog in de brug vast zitten, en ik krijg hem er alleen uit als ik er met een schroevendraaier in prop. Nou is het probleem gekomen dat m'n schroevendraaier niet lang genoeg is...

Ehh... een gitaar is maar max. 4 cm breed ofzoiets, wat voor een schroevendraaien heb jij wel niet?

Geplaatst:
comment_1630513

Ik heb wel lange schroevendraaiers, maar die waren altijd te breed om in dat gaatje te komen. Nu is het overigens wel gelukt, door middel van een paperclip. Snap nog steeds niet wat er mis is gegaan, maar ik denk dat er een stukje snaar tussen de uiteinde en de holte waar hij in zit gekomen is.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1639957

Heb net All the small things geleerd (Blink-182). Maar ik zit met een probleem met de Greenday-liedjes. Bij American Idiot heb ik nooit de juiste klank zoals hij dat speelt, (bij All the small things). En ik bedoel niet van slecht spelen, maar bv. meer zwaarder enzo... Hoe kan ik dit verhelpen?

Geplaatst:
comment_1639966

Heb net All the small things geleerd (Blink-182). Maar ik zit met een probleem met de Greenday-liedjes. Bij American Idiot heb ik nooit de juiste klank zoals hij dat speelt, (bij All the small things). En ik bedoel niet van slecht spelen, maar bv. meer zwaarder enzo... Hoe kan ik dit verhelpen?

Stemmen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.