Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1672773

Maar bedoel je nou dat de noten anders zijn of dat het zoemt of zo?

de noten zijn anders, bij one had ik het fout,dat gaat nu redelijk normaal.

Maar kryptonite is nog altijd een probleem,heb het al vaak gechecked en gedaan en het klinkt altijd verkeerd.

Btw,iemand die weet hoe je de noten mute bij smells like teen spirit?

Geplaatst:
comment_1672787

Dan speel je het verkeerd, of je gitaar is vals. Dat is het enige wat kan.

Muten doe je trouwens door je vingers op de snaren te leggen, maar ze niet in te drukken. Dan sla je de snaren aan.

Maar hoe doe je dat bij dat lied,je moet er ook spelen die niet gemuted zijn tegelijk.

Geplaatst:
comment_1672842

Bij smells like teen spirit bijvoorbeeld druk je eerst je snaren gewoon in, daarna leg je ze er alleen op en dan druk je ze weer een. Dat doe je bij elk akkoord.

Deze manier kan je trouwens ook nog gebruiken. Ik vind het zelf minder mooi, maar dat is natuurlijk aan jou.

Geplaatst:
comment_1675175

Is er iemand die weet of je je gitaar moet laten verstellen als je bijvoorbeeld

in plaats van 010, 012 snaren erop doet? Bij de muziekwinkel hadden ze me dat verteld,

maar ze hebben me wel meer dingen wijsgemaakt.

Hoe bedoel je precies verstellen?

Geplaatst:
comment_1675182

in plaats van 010, 012 snaren erop doet? Bij de muziekwinkel hadden ze me dat verteld,

Ik weet niet precies wat ze bedoelden, maar volgens mij moest er dan aan m'n gitaar gesleuteld worden.

Geplaatst:
comment_1675187

Ik weet niet precies wat ze bedoelden, maar volgens mij moest er dan aan m'n gitaar gesleuteld worden.

Sounds like they need money.

Why the hell zou je aan je gitaar moeten sleutelen als je andere snaren wilt steken oO.

Geplaatst:
comment_1675196

Why the hell zou je aan je gitaar moeten sleutelen als je andere snaren wilt steken oO.

Dikkere snaren trekken meer dus moet je truss rod anders afgesteld worden, anders krijg je last van fred buzz. Als je een tremolo hebt moeten de tremolo veren op hogere spanning, anders gaat je tremolo zweven. En je brug zadels moeten anders afgesteld worden. Als je er geen verstand van hebt zou ik dit laten doen door een gitaarshop, anders zit je straks met een valse niet fijn spelende gitaar waarvan de snaren steeds breken.

Geplaatst:
comment_1675251

Dikkere snaren trekken meer dus moet je truss rod anders afgesteld worden, anders krijg je last van fred buzz. Als je een tremolo hebt moeten de tremolo veren op hogere spanning, anders gaat je tremolo zweven. En je brug zadels moeten anders afgesteld worden. Als je er geen verstand van hebt zou ik dit laten doen door een gitaarshop, anders zit je straks met een valse niet fijn spelende gitaar waarvan de snaren steeds breken.

En kan ik dat ook zelf doen?

Geplaatst:
comment_1675403

En kan ik dat ook zelf doen?

Als je die vragen stelt zou ik het maar laten doen ;) .

Ik ben net naar een andere winkel geweest. Het kost dus 50 euro. Ik denk dat ik even een gitarist in de buurt op ga zoeken en aan hem vragen of hij het wil verstellen.

Ik had trouwens ergens gevonden dat je aan de bridge moet draaien totdat je flageolet precies op de 12e fret zit. Dit zou niet zo moeilijk moeten zijn toch?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.