Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1675505

Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten.

Geplaatst:
comment_1675539

Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten.

Die gitaar was misschien al op 011 snaren afgesteld?

Geplaatst:
comment_1675546

Nee, want de snaren die er op zaten toen hij uit de fabriek kwam waren 010 of 09.

Geplaatst:
comment_1675714

Nee, want de snaren die er op zaten toen hij uit de fabriek kwam waren 010 of 09.

Je kan wel 1 dikte veranderen, maar het is niet zo goed voor je gitaar.

Zoiezo moet je niet meer dan 2 maten wisselen denk ik

Geplaatst:
comment_1675897

Je kan wel 1 dikte veranderen, maar het is niet zo goed voor je gitaar.

Zoiezo moet je niet meer dan 2 maten wisselen denk ik

Anders probeer ik het wel gewoon. Bij mijn andere gitaar was het niet slecht voor de gitaar of zo, dus zet ik er wel 011 snaren op.

Geplaatst:
comment_1677660

Ik heb net de nieuwe snaren er op gezet. Ik heb uiteindelijk Elixer Nanoweb 010 gekocht.

Die coating die er op zit is echt heel erg fijn. Sowieso hebben ze een heel erg mooie heldere sound. Ze kosten dan wel wat meer, maar ze gaan een stuk langer mee als het goed is. Uiteindelijk bespaar je er dus op.

Geplaatst:
comment_1677927

Ik heb net de nieuwe snaren er op gezet. Ik heb uiteindelijk Elixer Nanoweb 010 gekocht.

Die coating die er op zit is echt heel erg fijn. Sowieso hebben ze een heel erg mooie heldere sound. Ze kosten dan wel wat meer, maar ze gaan een stuk langer mee als het goed is. Uiteindelijk bespaar je er dus op.

Hoe lang doe jij met snaren dan? Ik heb deze er al ruim een half jaar opzitten en mijn gitaarleraar vraagt me altijd of ik er net nieuwe op heb gezet :bonk::schater:

Geplaatst:
comment_1677932

Hoe lang doe jij met snaren dan? Ik heb deze er al ruim een half jaar opzitten en mijn gitaarleraar vraagt me altijd of ik er net nieuwe op heb gezet :bonk::schater:

Normaal ongeveer 1 maand, maar hier doe ik denk ik 3 of vier maanden over.

Maar een half jaar? Dan zijn bij mij al mijn snaren al gesprongen omdat er haast niks meer van over is. Ook zitten die dingen dan helemaal onder de roest.

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1696893

Ik snap niet hoe iedereen dat presteert. Bij mij gebeurt dat nooit.

Ik ga trouwens binnenkort zelf een gitaar bouwen. Ik weet alleen niet welk pakket het beste/makkelijkste is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Omdat je de snaren snel vervangt? De snaren lagen er al langer dan een halfjaar op, en ik was op vakantie, dus...

Geplaatst:
comment_1696928

Ik snap niet hoe iedereen dat presteert. Bij mij gebeurt dat nooit.

Ik ga trouwens binnenkort zelf een gitaar bouwen. Ik weet alleen niet welk pakket het beste/makkelijkste is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat is je budget? En waarom niet zelf een body bouwen, dat ben ik ook nog altijd een keer van plan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.