Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1725926

Zo'n Ovation is volgens mij wel fijn als akoestische gitaar. Die spelen wel lekker.

Trouwens -Omar-, als je het gewoon heel veel achter elkaar speelt lukt het op een gegeven moment wel.

Ik ben nu ook met fingerstyle bezig. Is ook best wennen nadat ik altijd met plectrum heb gespeeld.

Ik ben net klaar met I wish van Harry Sacksioni en ben nu bezig met classical gas van tommy Emmanuel.

Mooie gitaar trouwens Empire. :)

Geplaatst:
comment_1727429

Zo'n Ovation is volgens mij wel fijn als akoestische gitaar. Die spelen wel lekker.

Trouwens -Omar-, als je het gewoon heel veel achter elkaar speelt lukt het op een gegeven moment wel.

Ik ben nu ook met fingerstyle bezig. Is ook best wennen nadat ik altijd met plectrum heb gespeeld.

Ik ben net klaar met I wish van Harry Sacksioni en ben nu bezig met classical gas van tommy Emmanuel.

Mooie gitaar trouwens Empire. :)

Wel goed bezig als je Sacksioni kan spelen! Zijn versie van killer queen is meesterlijk _O_ Keep it up!

Geplaatst:
comment_1728860

Het valt me op dat vrijwel iedereen gewend is om met plectrums te spelen. Ik speel altijd gewoon met mijn vingers, omdat je dan een warmer, voller geluid krijgt. Plectrums geven een veel scherpere, fellere klank, en dat klinkt niet altijd mooi. Ik heb ze van heel veel verschillende diktes, maar ik gebruik toch het liefst gewoon m'n handen.

Geplaatst:
comment_1729482

Het valt me op dat vrijwel iedereen gewend is om met plectrums te spelen. Ik speel altijd gewoon met mijn vingers, omdat je dan een warmer, voller geluid krijgt. Plectrums geven een veel scherpere, fellere klank, en dat klinkt niet altijd mooi. Ik heb ze van heel veel verschillende diktes, maar ik gebruik toch het liefst gewoon m'n handen.

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan welke stijl je speelt. Als je op een electrische gitaar lekker lopen te schredden en met veel distortion speelt is het fijner om met een plectrum te spelen. Flamenco is weer beter met je vingers :puh:.

Geplaatst:
comment_1731699

Een vriend van me heeft trouwens nog een nieuwe gitaar nodig. Hij speelt al 6 jaar klassiek en wilt nu ook elektrisch gaan spelen. Hij zat zelf te denken aan een les paul. Weten jullie misschien nog iets?

Stijl, budget etc.

Ik zou zelf gaan voor een Yamaha Pacifica, humbucker voor stevigere werk en single-coils voor blues enzo :bier:

London City gitaren schijnen ook heel goed te zijn.

Geplaatst:
comment_1732980

Het budget ligt rond de 500 euro geloof ik. Hij houdt wel van blues en een beetje rock. Maar een les paul lijkt me wel het handigste aangezien hij al gewend is aan een brede en dikke nek.

Les Paul is niet echt geschikt voor blues, ik zou dan gaan voor iets met single-coils, een Fender Strat/Tele ofzo.

Aan die hals ben je toch wel binnen een paar dagen gewent :Y

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1740782

Ahh, ik baal nu echt.

Ik heb dus mijn akoestische gitaar laten repareren. Alleen nu blijkt het dat er een breuk in mijn hals zit. Dus mijn gitaar heeft niet echt lang meer. Dat terwijl hij nu net lekker speelt omdat de snaren naar beneden zijn gezet. Hij kan nu dus ieder moment helemaal doorbreken en dan is het einde gitaar... :-(

Geplaatst:
comment_1740805

Is het een grote scheur dan? Ik ben wel eens actief op gitaarfora, en daar zie je toch vaak dat dit soort dingen met een beetje improvisatie nog te verhelpen zijn. Helemaal puntgaaf wordt het meestal niet meer, maar het kan toch de redding van je gitaar betekenen. Hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen?

Maar goed, als ultieme beginner ben ik nu 'Knockin' On Heaven's Door' aan het leren, maar om de een of andere reden klinkt mijn D akkoord heel rasperig. Als ik de drie hoogste snaren (Die je dus indrukt bij dat akkoord) los aansla, dan klinkt het wel goed. Dus blijkbaar pak ik 'm toch op de verkeerde manier, maar ik zou echt niet weten hoe.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.