Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1790196

Ik ben nieuw in de nouja, gitaarwereld laten we zeggen, ik zit al in een band als zanger maar ik speel vanaf een paar weken al gitaar, en men privé leraar zegt dat ik wel talent heb.

Alleen het probleem is dat ik zijn gitaar steeds moet lenen.

En ik vroeg me af waar ik voor rond de €60-90 ongeveer een goede akoestische gitaar kan krijgen met ijzeren snaren en 't liefst met een hoes enzo erbij.

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

Geplaatst:
comment_1790202

Ik ben nieuw in de nouja, gitaarwereld laten we zeggen, ik zit al in een band als zanger maar ik speel vanaf een paar weken al gitaar, en men privé leraar zegt dat ik wel talent heb.

Alleen het probleem is dat ik zijn gitaar steeds moet lenen.

En ik vroeg me af waar ik voor rond de €60-90 ongeveer een goede akoestische gitaar kan krijgen met ijzeren snaren en 't liefst met een hoes enzo erbij.

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

€60 - €90 met een hoes bij? :7.

Spaar nog maar even door tot minimum €200 als je een degelijke Akoestische wilt hebben :7.

Geplaatst:
comment_1790451

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

Geplaatst:
comment_1790479

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

haha lolbroek, voor 135 kan je geen fatsoenlijke gitaar krijgen. Zoals moechy zei, spaar nog even door al wil je kwaliteit.

Geplaatst:
comment_1790528

Daar moet ik me toch bij aansluiten. Voor €135 zul je best een geinig beginnersgitaartje kunnen kopen, maar daar ben je waarschijnlijk snel op uitgekeken. Ik speel zelf ook nog niet zo erg lang gitaar, maar mijn gitaar heeft ongeveer €320 gekost. Toen ik later op zo'n cheap gitaartje speelde was ik blij dat ik gewoon iets meer geld heb uitgegeven, zodat ik langer vooruit kan. Maar goed, dan hebben we het over een elektrische gitaar. Maar toch, ik heb hier ook nog een oude akoestische gitaar van m'n moeder staan, die omgerekend ook zo'n €400 heeft gekost. Hoewel het ding nu een beetje naar z'n grootje is doordat 'ie lang heeft staan verstoffen, en mensen zonder verstand er toen mee gingen kloten, is het gewoon een fijne gitaar. Voor minder heb je ook wel iets leuks, maar je moet wel oppassen dat je gitaar niet de beperking in je spel gaat worden, of je gaat demotiveren. Sowieso altijd testen in de winkel, en niet op de gok kopen. Gitaren willen namelijk nogal eens verschillen qua kwaliteit, met de afwerking e.d.

Verder wil ik me ook niet profileren als gitaardeskundige, want ik heb er verder de ballen verstand van, maar dit is hoe ik het zie.

Geplaatst:
comment_1790717

Haha Grapjas. Een elektrische gitaar is een groot verschil met een akoestische.. Vooral in prijs. Bij akoestisch moet je sowieso altyd wat duurder gaan om een goede te hebben dan bij een elektrische.

Trouwens een gitaar met versterker van €135 is een bagger ding :7.

Geplaatst:
comment_1790801

Haha Grapjas. Een elektrische gitaar is een groot verschil met een akoestische.. Vooral in prijs. Bij akoestisch moet je sowieso altyd wat duurder gaan om een goede te hebben dan bij een elektrische.

Tweedehands kun je dan hele aardige pakketjes scoren hoor :bier:

Geplaatst:
comment_1790993

Tweedehands kun je dan hele aardige pakketjes scoren hoor :bier:

Ik heb het dan ook over een nieuwe :7.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1797041

Sorry voor de late reactie, maar als ik jou was zou ik even doorsparen voor rond de 180 euro. Dan heb je z'on ibanez v72. Die zijn niet geweldig of zo, maar ze spelen wel oké. En je moet natuurlijk gewoon even naar de muziekwinkel in de buurt gaan en zelf een beetje proberen.

En idd, een gitaarpakket van 135 euro, dat kan nooit goed zijn. :puh: Als je die gitaar en versterker eens vergelijkt met een andere denk je er wss wel anders over.

Edit: O ja, op de Ibanez v72 speel ik ook in de video hierboven.

Bewerkt: door GwnHugo

Geplaatst:
comment_1797050

Heey,

Ik wil graag leren gitaar spelen, maar nergens in de buurt is dit te doen.

Ik heb al een gitaar, eentje van ca. €300,- en versterker. Dus het is kwaliteit. Is er iets op internet om dit te leren?

Oh en het is volgens mij een Fender Stratocaster. De gitaar is van mn broer. Weet niet zeker of die zo heet hoor.

Bewerkt: door TheJesusOfSuburbia

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.