Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1889443

edit : en zoals je zegt is het genre dat je speelt inderdaat ook belangrijk :puh:

Ik speel op een cube60 en ben er nog steeds heel tevreden van :tu:

Voor mij gaf de 20x teveel gebreken. Speel op de moment ook even in Drop C en Drop B dus het werd een geblur tot en met.

Denk dat ik binnenkort nog maar eens in Standaard ga spelen.

Geplaatst:
comment_1889542

Aah ja dan snap ik het wel ja, doet mijn versterker ook als ik op Drop C speel, dan vervormt ie snel en dan word het echt sloppy sound. Maar dan weet ik dat ook weer over die amps. Veelzijdig zijn ze wel ja. Ik hoop ooit nog een mooise Ampeg-stack te kunnen aanschaffen

Ampeg%20Stack%20090308_005.JPG

Zo'n stack gaat me ruim 2500 euro kosten, de cabinets zijn samen ongeveer 800 euro, en de rest zit in de versterker. En anders de wat goedkopere Micro-SVT van Ampeg

trujillo-namm08.jpg

En van Ampeg krijg je die typische Jason Newsted sound

Geplaatst:
comment_1890655

Wat speel je vooral? Nadeel is dat je die snaren om in Drop B niet gewoon in standard kunt tunen. Ik heb dikkere snaren zodat ik op standaard tuning goed uit kom (en nog lekkere spanning heb ook), maar ook tot de Drop C nog redelijk kan gaan. Is natuurlijk ook nog een optie he? :D En anders (dit klinkt vast heel dom :puh:), snaren nemen die gemaakt zijn voor dingen als Drop B enzo maar waar je nog wel mee in DGCFAD (een stap omlaag dus) kan komen, en dan een capo op de tweede fret zetten elke keer, zou je ook uit moeten komen op elke snaar met standard tuning ofzo.

Zelf heb ik dus die dikke snaren, speel normaal altijd in EADG (zelfs als het nummer oorspronkelijk in Drop C is), en als ik er zin in heb stem ik hem omlaag, maar dan niet met intoneren enzo erbij, want ik hou hem nooit lang op Drop C ofzo omdat dan me hele afstelling naar de klote gaat van de hals omdat de snaren er niet zo hard meer aan trekken als normaal dus.

Geplaatst:
comment_1893391

Hmm ben aan het twijfelen of ik terug naar Standaard Stemming ga en dus andere snaren zou steken... :puh:.

Als ik jou was zou ik hem dan in c standaard zetten, daarbij klinkt het wel vet bij metal, maar kan je ook rustigere muziek spelen en klinkt het alleen wat lager. Verder is het gewoon hetzelfde als standaard tuning, alleen is alles dus 2 hele stappen omlaag.

Geplaatst:
comment_1893782

Hmm ben aan het twijfelen of ik terug naar Standaard Stemming ga en dus andere snaren zou steken... :puh:.

Als ik jou was zou ik hem dan in c standaard zetten, daarbij klinkt het wel vet bij metal, maar kan je ook rustigere muziek spelen en klinkt het alleen wat lager. Verder is het gewoon hetzelfde als standaard tuning, alleen is alles dus 2 hele stappen omlaag.

Is dat zo ja? :puh: Bij bas is een Standard C tuning (of Drop C) CGCF en niet CFBE. Dus gewoon de E twee stappen omlaag en de rest twee stappen.
Geplaatst:
comment_1894426

Is dat zo ja? :puh: Bij bas is een Standard C tuning (of Drop C) CGCF en niet CFBE. Dus gewoon de E twee stappen omlaag en de rest twee stappen.

Kan dat het op de bas anders is, maar op gitaar is het C F Bes Es G C.

Geplaatst:
comment_1896661

Dat zijn stickers. Maar ik heb ze zo opgeplakt dat de boel niet los zal laten. De zij- en achterkant zijn ook helemaal bestickerd natuurlijk. Uurtje kloten, vouwen en knippen, maar dan heb je wel een unieke telecaster. :puh:

Geplaatst:
comment_1896679

Echt knap gedaan :tu:

Ik ben vanplan om prive les te nemen(enkele lesjes maar), voor de theorie en ook voor nieuwe technieken etc. want ik zit nu wat vast en vorden niet echt, op internet vind je natuurlijk wel veel, maar vaak TE veel, ik ben al wat dagen aan het rondkijken en ik heb wel een paar goede site's gevonden maar bij akkoorden en scales(toonladders) staan er echt suuuuper veel dus weet niet waar te beginnen, ze allemaal leren is ook niet te doen volgens mij en ik heb er geen gedacht van welke de belangrijkste zouden zijn. Ik speel vooral (Trash)metal, van de oudere groepen(metallica,megadeth,...) en zou ook graag wat blues spelen. :)

Dit zijn site's die ik al gevonden had :

http://www.popschoolmaastricht.nl/index.php

http://www.all-guitar-chords.com/index.php

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.