Jump to content
Geplaatst:
comment_567460

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 115.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1917309

Maar als je de versterker van je pa krijgt en daardoor dus geen geld meer kwijt bent aan zo'n ding, waarom koop je dan een starterspakket waar óók een versterker in zit? Ik

er zit ook een klein versterkertje bij hoor, maar ik mocht m van hem hebben

Geplaatst:
comment_1917325

Heb je überhaupt gelezen wat ik zei? :7

Maargoed, wat zijn het eigenlijk voor gitaar en versterker? Het is altijd leuk om foto's te zien.

Ik ben er net achter gekomen dat ik laatst snaren heb gekocht die net iets te dik zijn in vergelijking met de snaren die er nog op zitten. Als je clean speelt merk je het verschil nauwelijks, maar met distortion merk je dat die dikkere snaar een stuk meer brult. Ik dacht dat ik de goede gehaald had, maar blijkbaar moet ik toch iets beter opletten. :-(

Geplaatst:
comment_1917335

Oh, Line 6. Dat is dan nog best een redelijke versterker voor zover ik ze ken. Zat die in het pakket, of is dat de amp die je van je vader hebt overgenomen?

Die watt/fx/inch sticker mag je er trouwens gewoon af halen hoor haha.

Over Volcano kan ik weinig zeggen, ik heb daar geen ervaring mee. Grappig dat er op zo'n startersgitaar dan wel weer een tremolo zit. :puh:

Geplaatst:
comment_1917371

Zucht, nooit een pakket kopen. Je kunt veel beter met iemand die er verstand van heeft een tweede-hands (of derde, of vierde...) gitaar kopen en een versterker op dezelfde manier of nieuw. Pakketten zuigen. De versterkers zijn nog wel te pruimen, maar de gitaren die erbij zitten zijn écht Zeeman-materiaal. Zonde van je geld.

Geplaatst:
comment_1917374

Dat is in dit topic al ik weet niet hoe vaak uitgelegd, maar blijkbaar zitten sommige mensen daar niet zo mee. Kijk, als je het koopt om te ontdekken of je verder wilt met gitaar spelen, dan kan ik bet begrijpen, maar je moet er inderdaad niet te veel van verwachten. Zo'n ding kun je natuurlijk ook nooit meer doorverkopen. Terwijl wanneer je bijv. een tweedehands Gibson koopt, je die voor zo goed als dezelfde prijs weer van de hand kunt doen omdat die dingen erg in trek zijn en hij toch al tweedehands was.

Geplaatst:
comment_1918695

Ben blij genoeg met men 30Watt versterkertje van Ampeg :7.

Hmm viva la vida van coldplay is echt wel makkelijk :7.

Ik ook met mij 60 Watt :puh: maar voor in een bandje is het wel handig als je wat meer hebt e :)

Ik zal ook eens wat nieuwe nummers moeten leren, ik speel al een een jaar bijna hetzelfde dus mijn niveau stijgt ook niet echt :7

Geplaatst:
comment_1918699

Ben blij genoeg met men 30Watt versterkertje van Ampeg :7.

Hmm viva la vida van coldplay is echt wel makkelijk :7.

Ik ook met mij 60 Watt :puh: maar voor in een bandje is het wel handig als je wat meer hebt e :)

Ik zal ook eens wat nieuwe nummers moeten leren, ik speel al een een jaar bijna hetzelfde dus mijn niveau stijgt ook niet echt :7

Ik heb nog een 75Watt van men gitaar :puh:.

Geplaatst:
comment_1918735

Haha deze cabinet geeft 450watt @ 4ohm (leren jullie nog wel als je losse tops en cabs gaat halen) en mijn top geeft 350w dus gaat zeker luid hier, maar zelfs op de laagste stand trilt de hele vloer :D Maar hij gaat echt diep, maar niet té diep zoals Ashdowns vaak wel gaan. Ik ben blij!! Misschien wel de meest happy-periode uit de hele tijd dat ik bas speel, buiten dat ik me eerste bas kreeg dan.

Geplaatst:
comment_1918805

Haha deze cabinet geeft 450watt @ 4ohm (leren jullie nog wel als je losse tops en cabs gaat halen) en mijn top geeft 350w dus gaat zeker luid hier, maar zelfs op de laagste stand trilt de hele vloer :D Maar hij gaat echt diep, maar niet té diep zoals Ashdowns vaak wel gaan. Ik ben blij!! Misschien wel de meest happy-periode uit de hele tijd dat ik bas speel, buiten dat ik me eerste bas kreeg dan.

Amai das veel. Ik had bijna voor 150 euro(nieuwprijs 700) van een vriend van mijn papa,ook zo'n cabinet denk ik dat het heet wat het lijkt tog op wat jij hebt op de foto. Maar dan van marshall en voor elektrische gitaar. Ik geloof dat het 300 Watt was maar helaas had ik niet genoeg geld en ook niet genoeg ruimte in mijn Ooo zoo grote kamer :N:puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.