Geplaatst: 2 januari 200718 jaren comment_574275 Hoe maak je glas? Want ik wil dat op een wapen doen. Of iedergeval iets doorzichtigs wat op glas lijkt. Dat wil ik graag op een van mijn wapens doen. PS. Weet iemand ook hoe de kogel heet die uit je geweer valt bij de shotgun als je geschoten hebt? Slurfie
Geplaatst: 2 januari 200718 jaren comment_574582 'Iets' doorzichtig maken doe je door een Alpha Channel te gebruiken. Met dit kan je er voor zorgen dat bepaalde delen doorzichtig worden. Zwart betekend dat hij dat deel niet doorlaat van de texture, wit betekend dat hij dat wel doet. Dus als je een witte texture (of een andere, dat moet je zelf kiezen) op het deel mapt dat je als raam wilt gebruiken. En dan een grijze texture (kleur texture) neemt als Alpha Channel, dan is hij half doorzichtig. Om een alpha toe te voegen klik je vanonder in TXD Workshop gewoon op "Alpha/Mask", en dan op "Import". De gunshell staat in effectsPC.txd die je kan vinden in *Je instalatie folder*\Program files\Rockstar Games\SAMS\GTA San Andreas\models'. De texture zelf heet als zelfsprekend 'gunshell' Vriendelijke groeten, DaBeast
Geplaatst: 3 januari 200718 jaren Auteur comment_575026 Het lukt niet als ik import bij de alpha mask, komt het bij de normale. Bewerkt: 3 januari 200718 jaren door slurfie
Geplaatst: 3 januari 200718 jaren comment_575048 Het lukt niet als ik import bij de alpha mask, komt het bij de normale. Als je doet wat DaBeast je gezegd heeft moet het lukken. Misschien kan ik het nog wat verhelderen. Importeer eerst gewoon een texture, geef hem de goede naam etc. Daarna klik je op Alpha/Mask en ga je de alpha texture importeren. Heb je dit gedaan, klik dan op ''properties'' en vul bij alpha de naam zonder de extensie van het plaatje in. Vink het hokje ''alpha is used'' aan en klik op ok. Nu staat in het rood onder het plaatje de naam van de alpha texture die gebruikt word
Geplaatst: 3 januari 200718 jaren Auteur comment_575062 Het lukt niet als ik import bij de alpha mask, komt het bij de normale. Als je doet wat DaBeast je gezegd heeft moet het lukken. Misschien kan ik het nog wat verhelderen. Importeer eerst gewoon een texture, geef hem de goede naam etc. Daarna klik je op Alpha/Mask en ga je de alpha texture importeren. Heb je dit gedaan, klik dan op ''properties'' en vul bij alpha de naam zonder de extensie van het plaatje in. Vink het hokje ''alpha is used'' aan en klik op ok. Nu staat in het rood onder het plaatje de naam van de alpha texture die gebruikt word Importeer gewone texture -> OK Goede naam -> OK Alpha/Mask aangeklikt -> OK Alpha texture importeren -> Fail
Hoe maak je glas? Want ik wil dat op een wapen doen. Of iedergeval iets doorzichtigs wat op glas lijkt.
Dat wil ik graag op een van mijn wapens doen.
PS. Weet iemand ook hoe de kogel heet die uit je geweer valt bij de shotgun als je geschoten hebt?
Slurfie