- Reacties 40
- Bezichtigingen 1.9k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
~Lance Vance 5 posts
-
Lance Vance Dance 2 posts
-
delidadas 2 posts
-
morfanaion 2 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Big Smoke en Ryder, Grove Street OG's. Ze verraden Grove Street eigenlijk.
Toch vind ik Big Smoke bewonderenswaardig. Hij zag een kans om rijk te worden door drugs te gaan dealen, maar Sweet wilde niet dat Grove Street een crack-gang werd en stemde er niet mee in (in-game zie en hoor je ook discussies tussen Smoke en Sweet over dat Smoke drugs wil gaan dealen en Sweet niet, in The Introduction zie je hier nog meer over). Dus Smoke ging drugs dealen buiten Grove Street, met Ballas en San Fierro Rifa, en volgens mij ook Los Santos Vagos.
In mijn ogen is Smoke iemand die grote ambities heeft en meer het "alleen" type is. Hij praat ook vaak heel cryptisch. Naja, kortom: Ik vind Smoke wel een mooi personage, ook al laat hij op een gegeven moment Grove Street links liggen, hij heeft CJ of Sweet nooit persoonlijk wat aangedaan.
Met Ryder is het een beetje een ander verhaal, Ryder wordt vaak benoemd als crackhead en drugs-verslaafde, maar als het op actie aankomt zie je toch wel dat Ryder ook serieus kan zijn. Als hij en Smoke Grove Street verlaten gaat hij bij de Loco Syndicate om samen met Smoke drugsdeals te kunnen sluiten. Voor het grootste gedeelte is Ryder toch wel stoned, duidelijk te zien aan de laatste momenten voordat Cj hem ombrengt. In tegenstelling tot Smoke heeft Ryder geprobeerd Kendl te vermoorden, volgens Cesar.
Hetgeen ik wel jammer vind is dat Rockstar Ryder wat later in de game zo heeft afgedankt. Ik vond het moment van sterven voor hem veel te vroeg. Bovendien, in de missie The Green Sabre ziet CJ Smoke en Ryder met Tenpenny, maar hij rept met geen woord over Ryder, hij is alleen verbaasd over Smoke. Ook nog later in de game wordt Ryder niet veel meer genoemd (Cesar: "We already know who the fucking bad guys are, man. Your stinking Grove Street brother Smoke, and those chota pigs Tenpenny and Pulaski!").
Naja in feite vind ik Smoke bewonderenswaardig, en Ryder voor het grootste gedeelte, maar ik vind dat Ryder later een beetje vernaaid wordt.
Ik kan me niet herinneren dat hier ooit een topic voor is gemaakt, en als ik Smoke of Ryder intik bij de zoek functie krijg ik 15 pagina's...
Naja iig, geef jullie mening over Smoke en Ryder, wat vonden jullie van ze, wat vonden jullie van hun missies, wat vonden jullie van hun rol, enzovoort.