Jump to content
Geplaatst:
comment_576949

Big Smoke en Ryder, Grove Street OG's. Ze verraden Grove Street eigenlijk.

Toch vind ik Big Smoke bewonderenswaardig. Hij zag een kans om rijk te worden door drugs te gaan dealen, maar Sweet wilde niet dat Grove Street een crack-gang werd en stemde er niet mee in (in-game zie en hoor je ook discussies tussen Smoke en Sweet over dat Smoke drugs wil gaan dealen en Sweet niet, in The Introduction zie je hier nog meer over). Dus Smoke ging drugs dealen buiten Grove Street, met Ballas en San Fierro Rifa, en volgens mij ook Los Santos Vagos.

In mijn ogen is Smoke iemand die grote ambities heeft en meer het "alleen" type is. Hij praat ook vaak heel cryptisch. Naja, kortom: Ik vind Smoke wel een mooi personage, ook al laat hij op een gegeven moment Grove Street links liggen, hij heeft CJ of Sweet nooit persoonlijk wat aangedaan.

Met Ryder is het een beetje een ander verhaal, Ryder wordt vaak benoemd als crackhead en drugs-verslaafde, maar als het op actie aankomt zie je toch wel dat Ryder ook serieus kan zijn. Als hij en Smoke Grove Street verlaten gaat hij bij de Loco Syndicate om samen met Smoke drugsdeals te kunnen sluiten. Voor het grootste gedeelte is Ryder toch wel stoned, duidelijk te zien aan de laatste momenten voordat Cj hem ombrengt. In tegenstelling tot Smoke heeft Ryder geprobeerd Kendl te vermoorden, volgens Cesar.

Hetgeen ik wel jammer vind is dat Rockstar Ryder wat later in de game zo heeft afgedankt. Ik vond het moment van sterven voor hem veel te vroeg. Bovendien, in de missie The Green Sabre ziet CJ Smoke en Ryder met Tenpenny, maar hij rept met geen woord over Ryder, hij is alleen verbaasd over Smoke. Ook nog later in de game wordt Ryder niet veel meer genoemd (Cesar: "We already know who the fucking bad guys are, man. Your stinking Grove Street brother Smoke, and those chota pigs Tenpenny and Pulaski!").

Naja in feite vind ik Smoke bewonderenswaardig, en Ryder voor het grootste gedeelte, maar ik vind dat Ryder later een beetje vernaaid wordt.

Ik kan me niet herinneren dat hier ooit een topic voor is gemaakt, en als ik Smoke of Ryder intik bij de zoek functie krijg ik 15 pagina's...

Naja iig, geef jullie mening over Smoke en Ryder, wat vonden jullie van ze, wat vonden jullie van hun missies, wat vonden jullie van hun rol, enzovoort.

• Reacties 40
  • Bezichtigingen 1.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_697978

Geen enkel spijt om Ryder en Smoke om te leggen.

Ze gingen voor het geld in de moeilijke tijden voor Grove.

En volgens mij probeerder hij Kendl niet te vermoorden, maar te verkrachten.

Geplaatst:
comment_698077

Big Smoke vond ik wel een toffe kerel, ondanks het feit dat hij Grove Street heeft verraden. Het leuke aan hem is dat hij alles doet om geld te verdienen, en om zichzelf beroemd te maken. Hij heeft alles goed weten te verbergen, en hij was best aardig. Hij kwam ook altijd voor CJ op wanneer Ryder hem afkraakte. Ook in de missie 'End of the Line', in de cutscene voor Smoke zijn dood, doet hij in het begin nog wel aardig, ook al weet hij dat CJ is gekomen om hem te vermoorden. Smoke mag er in feite best wel zijn vind ik.

Ryder daarin tegen vind ik een geheel ander verhaal. Hij had altijd kritiek op CJ's rijstijl, en op -bijna- alles van wat hij doet. Hij was veel aan de drugs, noemde CJ een mietje omdat hij alles veel te link vond van wat Ryder deed.

Geplaatst:
comment_698092

Ik vond ze in het begin goede kerels Smoke vooral, maar Ryder beetje klootzak die CJ in problemen bracht ik vind eerlijk gezegt best jammer dat Smoke dood gaat in het einde maar dat komt door de drugs dat hij zo is geworden Ryder vind ik echt een verrader hij was altijd negatief over CJ en schelden gewoon een rot gast.

Het zou wel leuk blijfen als Smoke nog gebleven was, hij was heel aardig altijd voor CJ ze zouden goede vrienden kunnen worden.

Geplaatst:
comment_700044

Ryder vind ik een vuile verader. Hij wou ook je zus nog verkrachten. En hij denkt dat hij een genie is terwijl hij eigenlijk gewoon gigantisch dom doet. :duh::bonk:

Die rook doet wat met zijn hersens 0_0

Met Big smoke heb ik minder problemen mee. Hij zei aan het einde ook dat het hem speet van alles.

Geplaatst:
comment_700048

Smoke was gewoon een loyale Grove street OG die de wereld anders zag, hij vond geld belangrijker dan The Grove.

Ryder daarentegen was (srry voor de fans) gewoon een ''nobody'' hoewel hij toch een OG was, soor vele uitspraken was dan ook bewezen dat niemand het van Smoke verwacht had, wel van Ryder dus. Ik denk dat dat komt omdat iedereen van the grove weet dat Ryder gewoon een meeloper is. K vond Smoke echt enorm cool en een enorme aanwinst voor the grove, zoals CJ al vlak na Smoke's dood zei. ( ''man....what a waste....'') Al in al, Big Smoke is een echte Original Gangster :*D

Geplaatst:
comment_700376

Ik vond Smoke gewoon een grappige met z'n stoer praatje, en eerst wist ik niet dat ik SMoke moest vermoorden,maar die missie heeft me wel 6keers gekost.

Gewoon omdat ik Smoke niet kon(ik kon het wel,maar ik was er altijd niet bij me hoofd)doden.

Ryder vond ik een mietje om te zeggen.

Hij was echt een sul,ik heb direcht kunnen vermoorden omdat die echt *** is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.