Jump to content

Purple Nine Glitch


DdJDean

Recommended Posts

Hoi, ik heb besloten om GTA III 100% uit te gaan spelen. Ik ben al op ShoreSide Vale alleen ik heb op WikiGTA gezien dat er een Purple Nine Glitch bestaat die kan veroorzaken dat die paarsen er niet meer lopen. Waardoor kan dat ontstaan? Ik wil wel 100% halen. Ik heb die missie nog niet gedaan en ze lopen er ook nog wel, maar moet ik er bang voor zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

De Purple Nine glitch wordt veroorzaakt wanneer je de missies van D-Ice voorheen al een keer gehaald hebt en hierna een nieuw spel start. Als je de laatste missie van D-Ice voltooid hebt, zijn alle Nines verdwenen uit Liberty City en zul je ze dus ook nooit meer tegen komen. Als je na dit punt op new game klikt, wordt er een nieuw spel gestart. Het spel denkt echter nog steeds dat alle Nines al uitgeschakeld moeten zijn, dus programmeert het spel de Nines niet. Dit betekend dat de Nines vanaf het begin van het spel niet meer te vinden zijn. Dit maakt het dus onmogelijk om de eerste missie van D-Ice te voltooien, en daarom kun je met deze glitch ook de 100% niet halen.

Uit jouw verhaal veronderstel ik dat je nog wel Purple Nines ziet lopen in Shoreside Vale? Als dit zo is weet je zeker dat de glitch niet bij jou opgetreden is, en hoef je dus niet bang te zijn dat dit nog gaat gebeuren, aangezien deze glitch normaal gesproken bij het begin van het spel al optreed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

*Kleine bump*

Van die Purple Nine Glitch had ik dus ook last (zie ==> dit <== topic). Nu ben ik recentelijk opnieuw begonnen met GTA III en begrijp dus uit bovenstaand verhaal dat het dus waarschijnlijk weer niet gaat lukken....wat moet ik nu doen? Eerst GTA III van de PC verwijderen en opnieuw installeren? instellingen wijzigen? kortom: help :clown:

Edit: Thanks DX11 :)

Link to comment
Delen op andere websites

*Kleine bump*

Van die Purple Nine Glitch had ik dus ook last (zie ==> dit <== topic). Nu ben ik recentelijk opnieuw begonnen met GTA III en begrijp dus uit bovenstaand verhaal dat het dus waarschijnlijk weer niet gaat lukken....wat moet ik nu doen? Eerst GTA III van de PC verwijderen en opnieuw installeren? instellingen wijzigen? kortom: help :clown:

wat je kan doen, is gta3 uninstallen, dan de complete folder van gta3 (er blijft altijd wel iets achter) eraf gooien (dus gewoon naar de prullenbak) dan gta3 overnieuw installeren, en dus met een nieuwe savegame beginnen... dan werkt alles weer, dan is het voor je pc gewoon alsof je voor de allereerste keer het spel speelt... zorg dus wel dat alles verwijderd is uit de rockstar map voordat je overnieuw installeerd... ik zou ook de map uit mijn documenten weghalen, als je je saves wil behouden kan je die eerst even verplaatsen...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Maar hoe los je het op met een playstation? Ik heb al new game gedaan bij een save game voor de missie . Via de dodo code al naar Shoreside Vale gegaan en ze zijn er nog steeds niet. Misschien zou ik dan ook de save game moeten verwijderen waar ik net aan die missie Uizi Money wil gaan beginnen. En dan nog het risico hebben dat ze er nog niet lopen. Ik geloof dat je een geheel nieuwe memory card moet aanschaffen om het spel fatsoenlijk uit te spelen. En zelfs dan kan dat maar 1 keer. Toch te belachelijk voor woorden en raar dat er zo weinig klachten hierover zijn.

Ik las dit op gamerhelp.com:

How do you get around it when you want to start a new game? There are two

ways. First, reload a saved game that is prior to "Rumble" (D-Ice) and then

do New Game. The second is to keep your first saved game, right after

"Luigi's Girls", in one slot and never overwrite it. Then, if you want to

start a new game, simply load up this saved game and play a new.

Is hier iemand met een Playstation 2 die weet hoe je normaal overnieuw kan beginnen zonder vervelende glitch?

edit: Ik denk dat ik de oplossing heb. Gewoon gta 3 aanzetten en zonder memory card. Nu waren de nines er weer! Nu heb ik gesaved en ik ga eens checken of ze er nog steeds zijn als ik het spel overnieuw opstart.

Bewerkt: door KillFrenzy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of dit een goede oplossing is, omdat ik GTA3 al heb uitgespeeld:

Als je GTA3 voor de pc hebt, kun je de Ultimate Trainer 3.5 van LithJoe erbij stoppen.

Je hebt dan de mogelijkheid om automatisch een rampage te laten voltooien.

Aangezien in mijn herinneringen die missie van D-Ice erg op een rampage leek, kun je misschien één keer zo'n truuk of cheat gebruiken. Misschien dat daardoor het spel niet op 99% blijft hangen.

De toetscombinatie is volgens dit plaatje TAB + W.

Misschien dat het werkt.

Mvg,

Flitskikker

EDIT: Ik heb het even getest met mijn GTA3 (had nog een savegame liggen waarbij de D-Ice missies niet gedaan zijn) en het werkte niet. Trouwens werkt het ook niet bij gewone rampages. Maar ik heb versie 1.1 en volgens mij heeft het wel gewerkt op versie 1.0.

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je helpen. Eerst start je het spel op, als je bij je safehouse bent steek je je memorycard in en sla je het spel op, en bij mij werkte het perfect :Y

>>> Door Bling: Dat klopt, maar het persoon boven je zei exact hetzelfde al..<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bedankt, Galiorix, dat had ik nog niet bedacht terwijl de oplossing heel simpel is. Voor de toekomst weet ik nu dus wat ik moet doen als ik een nieuwe save wil starten zonder mijn 100% save file van GTA III eraf te gooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...