Jump to content
Geplaatst:
comment_580162

Ik heb een leuke gadget. Ik heb hem dan wel zelf gemaakt, maar er bestaan er meer van op de wereld, maar die zien er dan wel iets anders uit natuurlijk.

Mijn elastiekengeweer:

gunbb0.th.jpg

Kan ongeveer 20 elastieken achterelkaar afschieten zonder te herladen in elke gewenste snelheid na elkaar. Dus je kan ze allemaal in een keer afschieten, maar ook omstebeurt. Hij is ook redelijk noukeurig door de scope die ik erop heb gezet (die van een telescoop komt). Alleen jammer dat je daardoor alles omdersteboven ziet... Het is wel echt zo'n hebbedingetje, maar omdat ze op het internet allemaal te duur zijn en ik nergens een winkel in Nederland weet waar ze die verkopen, heb ik er maar zelf een gemaakt.

Pluspunten

+ Je weet bijna zeker dat je de enige in de buurt bent die zo'n ding heeft.

+ Ongeveer 20 schoten zonder te herladen.

+ Niet gevaarlijk, want het zijn maar elastiekjes.

+ Erg handig in de zomer als je last hebt van vliegen (3 maal raden wat die zwarte vlek op de muur op de foto is).

+ Betrouwbaar, kan niet de verkeerde kant op schietten.

+ Wat is er nou leuker dan een legaal wapen bezitten?

+ Als je al hout in huis hebt en een zaag, is het gratis!

Minpunten

- Je moet ditsoort dingen of kopen van het internet wat erg duur kan zijn, of je moet ze zelf maken.

- De haken waar de elastieken zitten kunnen afbreken zodat je minder schoten achterelkaar kan afvuren (zie foto. daar missen er een paar).

- Je elastieken zijn snel op in huis.

Cijfer:

Ik vind het zelf een erg leuk ding, erg handig als je zus ongewenst op je kamer komt, dus ik geef het een 9/10.

Je kan als je ook zo'n ding hebt die ook hier posten! Wil ik wel eens zien.

• Reacties 65
  • Bezichtigingen 14.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_627801

nog een keer zodat je het wel leest en ant woord kunt geven

nick 1 vraag hoe lang is het stuk hout voordat je hem uitzaagt

laat het zo zeggen pls post de groote van dat stuk hout ff

ff nu zodat iedereen het snapt :bonk:

post de dikte groote en lengte van het stuk hout ff

dankje voor je aandacht

Geplaatst:
  • Auteur
comment_628347
nick 1 vraag hoe lang is het stuk hout voordat je hem uitzaagt

laat het zo zeggen pls post de groote van dat stuk hout ff

Dat ding is bij mij precies 93cm lang, vanaf het puntje van de "loop" tot het puntje van de kolf (Dus neem iets meer dan 93cm), en 5,5cm "hoog".

Vanaf het puntje van de "loop" is het 29cm tot het eerste tandje, en 48cm tot de laatste.

Verder dan dit ga ik niet. Je moet er ook wel een beetje een eigen inbreng aan geven.

P.S. Laat even een foto zien van het resultaat als je dat uiteindelijk hebt :).

Geplaatst:
comment_628922

Ik heb heel lang gelden ook een soort houten geweer gemaakt, hij is alleen nog niet af, ik heb alleen nog maar de kolf.

Ik denk dat ik em binnenkort af ga maken, ik moet hem nog even lakken en het schiet meganisme maken. Het wordt niet een elastiek ding.

img0407ol6.th.jpg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_628923
Dit is toch gevaarlijk want je kan hier iemand blind mee maken.

Ik denk dat ik er ook 1 ga kopen:P

Voor leraren als ze blij gaan doen xD xD

Kopen? Dat zal denk ik moeilijk gaan, want als je goed leest, dan hed je gezien dat ik 'm zelf gemaakt had :puh:

En ja, klopt, het is niet echt veilig voor je ogen, maar als je al met z'n 2en opelkaar wil gaan schieten (wat ik overgens niet aan raad), dan is het wel slim om iets van een bril op te zetten. Maar als ik schiet dan mik ik zoizo nooit op ogen. Eigenlijk schiet ik nooit op leven de wezens. Naja, alleen niet op zoogdieren. Die vliegen verdienen het 0_0.

Ik heb heel lang gelden ook een soort houten geweer gemaakt, hij is alleen nog niet af, ik heb alleen nog maar de kolf.

Ik denk dat ik em binnenkort af ga maken, ik moet hem nog even lakken en het schiet meganisme maken. Het wordt niet een elastiek ding.

Hu? Niet een elastiek ding? Wat wordt het dan?? Hij ziet er tenminste wel al goed uit :bier:.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_628926

Ik ga er denk ik een zuigertje in zetten en dan maak ik er een luchtdruk hagel geweertje van.

PS: Ik denk dat het met die ogen wel mee zal vallen, het is maar een elastiekje. Ik schiet zovaak met elastiekjes om mensen.

Bewerkt: door CenMan

Geplaatst:
comment_629825

nick ik ben er aan begonnen alleen hij word een stuk anders als die van jouw

ik maak em nammelijk voor koop elastiekjes dus ik kan ze gewoon koppen en

ze zitten in een handig doosje lijkt net op een ammo kit :klap::clown:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_630586

Dat klopt, maar dat maakt niet veel uit, want als je over een afstand gaat schieten dan zal dat elastiekje wat sneller gaat meer luchtwrijving hebben omdat het sneller gaat. Dus uiteindelijk komen ze ongeveer even ver. Maar als het over schoten op kleine afstand gaat dan zijn de elastiekjes verder naar voren minder krachtig ja. Dat is gewoon zo. Gelukkig zal dat probleem in de volgende generatie zijn opgelost...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.