Jump to content

[tutorial] Verander het uiterlijk van je desktop (XP)

Geplaatst:
comment_580514

Hey mensen.

Aangezien het personaliseren van je desktop de laatste tijd nogal populiar is, heb ik aan de hand daarvan een tutorial gemaakt waarbij je makkelijk en snel kan leren hoe dat precies werkt. Hoewel ik denk dat een hoop mensen al wel weten hoe dat moet, denk ik niet dat deze tutorial voor niets is. Bovendien is het mijn allereerste tut, en wil ik hem graag met jullie delen.

Nouja, veel plezier en ik hoop dat veel mensen hier wat aan hebben. :)

tutorialdesktopaanpassedn7.jpg

Links:

Visual Style: MV5720 Visual Style

Wallpaper: Pastels Vista Wallpaper

Desktop Icons: Vista XP suite Part 1 Desktop Pictogrammen

Zie bijlage voor de Uxtheme Multipatcher 5.0.

Update door Thundercover: Voor Windows XP SP3 heb je versie 6.0 nodig, welke hier te downloaden is.

uxtheme_multipatcher_5.0.zip

post-28310-1170252127_thumb.jpg

Bewerkt: door Thundercover
Downloadlink naar Uxtheme Multipatcher 6.0 toegevoegd. ~~ Thundercover

• Reacties 80
  • Bezichtigingen 17.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_588092

Mensen, ik heb iets gevonden waardoor echt alles in je PC verander naar Vista.

Het pakket bevat een aantal zeer interessante dingen. Ik heb ze even hieronder neergezet.

* Boot screen

* Welcome Screen / Logon Screen

* New msstyles files (visual styles)

* New desktop and file icons

* New toolbar icons

* Progress Dialogs

* Sounds scheme

* System Tray icons

* New Wallpapers

* Windows Media Player Skins

* And much more

Download link: Klikje

Have Fun! ;)

Ook heb ik wat screenshot voor de geintreseerde, kijk hieronder even.

post-27020-1168976501.jpg

post-27020-1168976543_thumb.jpg

post-27020-1168976557_thumb.jpg

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_600393

Ik heb de tutorial nu dan eindelijk gevolgd, maar bij stap 3 gaat het bij mij mis. De style staat niet tussen de gewone XP en de klassieke style. Ik heb alle stappen gevolgd en zelfs de pc opnieuw opgestart na stap 3, maar niks helpt. Ik heb de map van de style in de eerste post in C:\Windows\Resources\Themes gezet, bestanden anders neergezet, andere styles gedownload, maar dat werkt ook allemaal niet.

Weet iemand wat ik eraan kan doen? Voor de goed orde: ik heb Windows XP Pro SP2.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_600763
Ik heb de tutorial nu dan eindelijk gevolgd, maar bij stap 3 gaat het bij mij mis. De style staat niet tussen de gewone XP en de klassieke style. Ik heb alle stappen gevolgd en zelfs de pc opnieuw opgestart na stap 3, maar niks helpt. Ik heb de map van de style in de eerste post in C:\Windows\Resources\Themes gezet, bestanden anders neergezet, andere styles gedownload, maar dat werkt ook allemaal niet.

Weet iemand wat ik eraan kan doen? Voor de goed orde: ik heb Windows XP Pro SP2.

Waarschijnlijk heb je dit wel gedaan maar heb je de visualstyle wel uitgepakt? Zoja, kan je altijd nog het volgende proberen:

Ga weer naar: C:\Windows\Resources\Themes, en dubbelklik op het betreffende "Visuele-stijlbestand voor Windows".

Zodra dit gedaan hebt, opent Windows automatisch het scherm voor de beeldscherm-vormgeving. Als het goed is moet de Visual Style dan werken. :)

Geplaatst:
comment_601298

Nee, dat was niet het probleem. Ik heb bij de patch te snel op OK geklikt, terwijl ik moest wachten op een foutmelding van Windows. Nu doen alle styles het wel ^_^ In ieder geval bedankt voor de hulp!

Edit: Tip voor mensen die pc helemaal een Vista look willen geven: de Outlook 2003 Silver theme voor FireFox maakt het het helemaal compleet, en met iColorFolder kan je ook Vista mappen in je verkenner krijgen.

Bewerkt: door Thundercover

Geplaatst:
comment_601630

Wow, coole tutorial! Ik heb nu (bijna) de hele map 'Mijn Documenten' is Vista Style!

Maar weet iemand hoe ik 'Mijn Afbeeldingen', 'Mijn Muziek', en 'Mijn Video's' ook kan veranderen?

Klik hieronder voor een pic: :puh:

Picture

Oh, ja voor degene die het willen weten, dat GTA SA icoon zit in een icon-pack, genaamd 'Vista Folder 1.5'.

Die kan je downloaden op Deviantart, en wel hier.

Bekijk ook eens Vista Folders 2 en Vista Folders 3.

Geplaatst:
comment_606107

Ja, RonaldVC. Je mag zeggen dat je erg veel werk in deze tutorial gestoken hebt, én ook nog eens alle bestandjes (bijlagen) toegevoegd hebt. Ik heb ondertussen mijn PC ook geskind en hieronder zie je het resultaat:

vistascreenpl0.th.jpg

Klik op de afbeelding voor vergroting

Geplaatst:
comment_606909

Start je pc opnieuw op na het uitvoeren van de patch. Daarna moet je de oude skin weer terug krijgen door RMB op bureaublad > Eigenschappen > Thema's of via RMB op bureaublad > Eigenschappen > Vormgeving > Venster en knoppen. Anders kan je proberen door in C:\Windows\Resources\Themes dubbel te klikken op Luna.theme (Luna is de naam van het Windows XP thema). Veel succes!

Geplaatst:
comment_612631

Ziet er heel erg leuk uit, was vast veel werk om te veranderen?

Ik zit trouwens met een vraagje, in de bijlage hieronder kan je zien dat het startmenu niet helemaal lekker uitkomt.Iemand een suggestie?

post-27020-1171657088.jpg

Geplaatst:
comment_612692

Jah, dit heb ik ook:

startqi3.png

Misschien eens proberen alle lange namen eruit te halen?

Edit: Ja, dit kost toch redelijk wat werk om al die pictogrammen te veranderen, maar we zijn niet lui! :puh:

Bewerkt: door Mastertuner

Geplaatst:
comment_612813

Het pakket bevat een aantal zeer interessante dingen. Ik heb ze even hieronder neergezet.

* Boot screen

* New toolbar icons

* Progress Dialogs

* Sounds scheme

* System Tray icons

* New Wallpapers

* And much more

Have Fun! ;)

Is het verder schadelijk voor je pc ?

en is alles dan in het engels ??

En zou je het ook kunnen uninstalllen ?

Mvg Cosmo

Geplaatst:
comment_612840

* Boot screen

* New toolbar icons

* Progress Dialogs

* Sounds scheme

* System Tray icons

* New Wallpapers

* And much more

Have Fun! ;)

Is het verder schadelijk voor je pc ?

en is alles dan in het engels ??

En zou je het ook kunnen uninstalllen ?

Mvg Cosmo

Boot screens kunnen altijd schadelijk zijn voor je PC. Als een boot screen niet goed word geinstalleerd kan je je windows niet opstarten. Maar geen paniek, meestal moet je bij het opstarten zelf eerst een keuze maken welke bootscreen je wilt gebruiken. Dus als je nieuwe boot screen het niet doet kan je altijd de standaard nog gebruiken ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.