Na het daverende success van Sportkenners 2006 mag dit evenement dit jaar natuurlijk niet ontbreken op GTA-Forum.nl. Het hoofddoel van de start van Sportkenners vorig jaar geldt ook dit jaar nog, namelijk het in leven houden van het Sport Forum. Daarnaast zorgt het ook voor wat gezonde concurrentie, waardoor ik de hoop heb dat Sportkenners 2007 op een positieve manier kan bijdragen aan de sfeer op het Forum.
Voorspellen
Voorspellen is een belangrijk onderdeel van Sportkenners, dus dit zal ik allereerst even toelichten. Regelmatig zal ik in dit topic posten waarop er voorspelt kan worden. Dit kan een bepaalde wedstrijd zijn of een compleet toernooi, het heeft in ieder geval met sport te maken. In die post zal ik noemen wat je exact moet voorspellen, bijvoorbeeld een uitslag van een bepaalde wedstrijd of een winnaar/winnares van een toernooi. Om mee te doen stuur je mij een PM met de juiste titel, die ik aan zal geven in de post. Let goed op de titel van je PM, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox vanwege een incorrecte titel krijg je helaas ook geen punten.
Puntensysteem
Het puntensysteem is in vergelijking met Sportkenners 2006 niet veranderd. Het aantal punten dat je kan verdienen wordt namelijk net als vorig jaar gebaseerd op het aantal deelnemers aan de betreffende Sportkenners-ronde en het aantal goede voorspellingen. Ik zal het even duidelijk proberen te maken aan de hand van een voorbeeld:
14 leden hebben een voorspelling ingestuurd, waarvan achteraf 7 personen de juiste voorpelling te hebben gedaan. Het aantal deelnemers wordt dan gedeeld door het aantal personen met de juiste voorspelling, wat dus voor alle juiste voorspellers betekent dat ze 2 punten krijgen.
Mocht het voorkomen dat de deling geen rond getal oplevert, dan wordt het puntenaantal afgerond. 4,5 wordt afgerond op 5 punten en 4,4 wordt afgerond op 4 punten. Op basis van het aantal punten dat men haalt zal er een ranglijst worden gemaakt. Aan het eind van Sportkenners 2007 is de persoon die de meeste punten heeft weten te behalen de winnaar.
Programma
Er staat erg veel op het programma van Sportkenners 2007. Alle sporten die langs zullen komen dit jaar staan hieronder op een rijtje, met daarachter de exacte wedstrijden en toernooien waarop voorspelt zal gaan worden.
Tennis >> Sportkenners 2007 zal worden afgetrapt met tennis, om precies te zijn de Australian Open. Behalve dit toernooi zal er ook worden voorspelt bij de andere 3 Grand Slams die de tenniswereld rijk is: Roland Garros, Wimbledon en de US Open.
Voetbal >> Voetbal zal net als vorig jaar centraal staan bij Sportkenners. Allereerst zal er aandacht uitgaan naar de Champions League en de UEFA-Cup. Daarnaast zullen ook de nationale competities langskomen, met name de Nederlandse Eredivisie en de Belgische Jupiler League. Tot slot zal er ook aandacht worden geschonken aan interlands, waarbij vooral EK-kwalificatiewedstrijden tot het programma behoren.
Wielrennen >> Vorig jaar werd de Tour de France helaas overgeslagen wegens een pauze in Sportkenners, maar dit jaar zal deze wielerwedstrijd absoluut langskomen. De Giro d’Italia en de Vuelta d’Espagna staan nog niet definitief op de Sportkenners-agenda, maar de kans bestaat dat hier ook aandacht aan zal worden geschonken. Verder worden natuurlijk de wielerklassiekers niet overgeslagen en ook het WK wielrennen in Stuttgart zal behandeld worden.
Formule 1 >> Deze behoeft waarschijnlijk weinig uitleg, want het enige wat uit de Formule 1 langs zal komen is het voorspellen van het podium van verschillende Grand Prix. Ze zullen niet allemaal voorspelt hoeven worden, maar regelmatig zal er één worden behandeld.
Moto GP >> Ook deze raceklasse zal niet ontbreken en ook hier geldt dat er verschillende Grand Prix op de agenda staan van Sportkenners 2007. Niet allemaal uiteraard, maar er zullen waarschijnlijk wel een paar worden gevolgd.
Schaatsen >> De WK sprint, het WK allround, verschillende World Cup-wedstrijden. Van alles is er mogelijk binnen het schaatsen, maar wat er precies voorspelt zal moeten worden is op het moment nog niet bekend. Feit is dat het schaatsen deel uitmaakt van de Sportkenners-agenda van 2007.
Darts >> Met de toenemende interesse van Nederlanders in het darten kan dit natuurlijk niet ontbreken bij Sportkenners. De World Darts Trophy zal hoogstwaarschijnlijk het darttoernooi zijn waarvoor de Sportkenners een voorspelling in kunnen sturen.
Overig >> Bovenstaande sporten zullen de boventoon voeren in het komende Sportkenners-jaar, maar er zijn natuurlijk nog meer sporten die een enkele keer langs zullen komen. Het zal hierbij dan vooral gaan om wereldkampioenschappen, waarbij judo, zwemmen en atletiek enkele voorbeelden van eventuele overige sporten zijn.
Mocht je iets missen in bovenstaand programma, meldt het dan even via PM, dan zal ik kijken of er een plek voor is in Sportkenners 2007.
Overige informatie
Tot slot kan ik jullie mededelen dat Sportkenners 2007 vanmiddag al van start zal gaan met de eerste voorspellingsgelegenheid. Houdt dit topic en de Feestcommissie-blog goed in de gaten zodat je niks mist van dit Sportkenners-jaar.
Mocht je nog vragen hebben, vraag het me dan even op MSN of stuur me een persoonlijk bericht, dan krijg je zo spoedig mogelijk antwoord op je vraag.
Banner gemaakt door -Matthijs-
Na het daverende success van Sportkenners 2006 mag dit evenement dit jaar natuurlijk niet ontbreken op GTA-Forum.nl. Het hoofddoel van de start van Sportkenners vorig jaar geldt ook dit jaar nog, namelijk het in leven houden van het Sport Forum. Daarnaast zorgt het ook voor wat gezonde concurrentie, waardoor ik de hoop heb dat Sportkenners 2007 op een positieve manier kan bijdragen aan de sfeer op het Forum.
Voorspellen
Voorspellen is een belangrijk onderdeel van Sportkenners, dus dit zal ik allereerst even toelichten. Regelmatig zal ik in dit topic posten waarop er voorspelt kan worden. Dit kan een bepaalde wedstrijd zijn of een compleet toernooi, het heeft in ieder geval met sport te maken. In die post zal ik noemen wat je exact moet voorspellen, bijvoorbeeld een uitslag van een bepaalde wedstrijd of een winnaar/winnares van een toernooi. Om mee te doen stuur je mij een PM met de juiste titel, die ik aan zal geven in de post. Let goed op de titel van je PM, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox vanwege een incorrecte titel krijg je helaas ook geen punten.
Puntensysteem
Het puntensysteem is in vergelijking met Sportkenners 2006 niet veranderd. Het aantal punten dat je kan verdienen wordt namelijk net als vorig jaar gebaseerd op het aantal deelnemers aan de betreffende Sportkenners-ronde en het aantal goede voorspellingen. Ik zal het even duidelijk proberen te maken aan de hand van een voorbeeld: Mocht het voorkomen dat de deling geen rond getal oplevert, dan wordt het puntenaantal afgerond. 4,5 wordt afgerond op 5 punten en 4,4 wordt afgerond op 4 punten. Op basis van het aantal punten dat men haalt zal er een ranglijst worden gemaakt. Aan het eind van Sportkenners 2007 is de persoon die de meeste punten heeft weten te behalen de winnaar.
Programma
Er staat erg veel op het programma van Sportkenners 2007. Alle sporten die langs zullen komen dit jaar staan hieronder op een rijtje, met daarachter de exacte wedstrijden en toernooien waarop voorspelt zal gaan worden.
Mocht je iets missen in bovenstaand programma, meldt het dan even via PM, dan zal ik kijken of er een plek voor is in Sportkenners 2007.
Overige informatie
Tot slot kan ik jullie mededelen dat Sportkenners 2007 vanmiddag al van start zal gaan met de eerste voorspellingsgelegenheid. Houdt dit topic en de Feestcommissie-blog goed in de gaten zodat je niks mist van dit Sportkenners-jaar.
Mocht je nog vragen hebben, vraag het me dan even op MSN of stuur me een persoonlijk bericht, dan krijg je zo spoedig mogelijk antwoord op je vraag.
Veel succes en plezier met Sportkenners 2007!