Jump to content
Geplaatst:
comment_51583

Hier heb ik even een overzicht gemaakt van mogelijke fouten in het spel of van de ps2.

Fouten rapport:

Loading error: kan liggen aan gebruik van cheats, dit is meestal niet het geval en moet het liggen aan memorycard en/of bug in je save...

gebruik hierbij een 2e memorycard om je save (als je hem wilt bewaren) om te zetten naar de andere memorycard

effect: doet de overgezette save het op de andere memorycard ook niet dan ligt het aan de save en/of memorycard input.

doet de overgezette save het op de andere memorycard WEL, dan is die andere memorycard niet helemaal goed en niet te vertrouwen.

Crash van spel in bepaalde missie: kijk goed voor een mogelijke weg om dit alsnog op een normale manier te overbruggen of kijk of misschien jij eigen fout was en dat je iets verkeerd deed. is dit niet het geval kijk of er vetten, vlekken, krassen op je GameDvd zitten. is dit het geval, kopieer zo snel mogelijk je game met een dvd brander voor de zekerheid. * Stuk gedelete *

*LET OP* Het branden van de game om de fout te verhelpen werkt niet altijd, maar het verhoogt de kans wel om de fout te verhelpen.

Ps2 start nietmeer op na het spelen van gta san andreas: Dit gebeurt wel vaker is een ramp voor iedere gamer. mede dankzij de grote van het spel gta SA kan de lezer van de DVD kapot gaan. dit is te horen als je gta SA speelt (het ratelen, en heeel even blijven hangen van het spel). Als je ps2 nietmeer opstart kan dat liggen aan:

je stekkers zitten los :rolleyes: : doe ze er goed in en je kan weer aan de gang

je lezer van je Dvd is defect: probeer een nieuwe erin te laten zetten. (weet niet of deze mogelijkheid bestaat, zo niet koop een nieuwe ps2 :( )

Andere defecties: als je de hiervoor genoemde problemen al gecheckt heb en alles ervan is goed, ligt het waarschijnlijk aan iets anders :lol: , bel sony of mail ze en zeg wat er is en wat niet defect is, zij helpen je waarschijnlijk verder.

Disk error tijdens het spelen/laden/opstarten: er zit waarschijnlijk een kras op je game en probeer hem gauw te branden. (deze error is niet op een andere manier te verhelpen.)

Vaak vastlopen: kan door krassen en/of (vet)vlekken komen, defecte lezer(lazer) of andere defecties in je ps2.

Voor vragen: Ga naar de sony website en zoek het service nummer

vragen aan mij: Stuur me een PM

Bewerkt: door Vayne

• Reacties 79
  • Bezichtigingen 5.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_59319
who cares...

of je je spel nu nog een keertje overbrandt.. wanneer je in gebrande ps2 games handelt is het een ander verhaal..

Maar wanneer je hem overbrandt moet je toch een OMGEBOUWDE ps2 hebben??

of kan de gewone ps2 tegenwoordig ook gebrande dual layer dvd's lezen

tegenwoordig heb je een hulpmiddeltje waarbij je de ps2 niet hoeft om te bouwen om gekopieerde dvd's te lezen. Het bestaat uit 2 dingen. Een soort sleutel en een dvd. Eerst start je de ps2 met die dvd. dan wordt je gevraagd om de lade te openen. met de sleutel steek je onder de lade, schuif naar rechts en trek je de lade naar voren. zo krijg je m open zonder te resetten. dan kan de gekopieerde dvd erin en op de zelfde (tegenovergestelde) manier sluit je m weer. dan start ie het spel automatisch. Hoef je m niet meer om te bouwen.

enige nadeel is dat je het voorste klepje eraf moet halen.

Geplaatst:
comment_60184

ik heb een loading error

vet irri tant, dan gaat ie in een keer weer helemaal bij het begin beginnen en ik was net zo ver

en nou ik het opnieuw aan het spelen laad ie wel weer gewoon

weet iemand wat ik moet doen???????????

Geplaatst:
  • Auteur
comment_61677
ik heb een loading error

vet irri tant, dan gaat ie in een keer weer helemaal bij het begin beginnen en ik was net zo ver

en nou ik het opnieuw aan het spelen laad ie wel weer gewoon

weet iemand wat ik moet doen???????????

nou nou, kijk es een keer bovenin het topic bij loading error,... probeer dat es eerst ff ;)

Geplaatst:
comment_63548
Het maken van een thuiskopie van een DVD of een CD is niet illegaal in NL. Hoe dat met games zit weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar kun je die backup-dvd wel op een originele PS2 afspelen? Anders wordt het verhaal weer wel ilegaal...

EDIT: het EDIT knopje zit er niet voor niets...

in belgie ook

Geplaatst:
comment_63766

offtopic: waarom iedereen dat quote knopje gebruiken?? neemt alleen maar ruimte in beslag vin in

ontopic: weet iemand wat ik aan mijn memorycard kan doen als hij niets meer erop heeft en ik er niets meer op kan doen?

Geplaatst:
comment_64073

ik heb een nieuwe memorycard gekocht en daar de gta sanandreas op gekopieerd

maar hij doet het nog steeds niet

ik ben ook maar weer overnieuw begonnen, maar daar doet het saven het wel, maar met diegene waar ik boven de 80% zat doet het niet

wie kan helpen?

Geplaatst:
comment_64864
ik heb een nieuwe memorycard gekocht en daar de gta sanandreas op gekopieerd

maar hij doet het nog steeds niet

ik ben ook maar weer overnieuw begonnen, maar daar doet het saven het wel, maar met diegene waar ik boven de 80% zat doet het niet

wie kan helpen?

ike niet..... :puh: bij mij werkt ie perfect

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_70930

Ik wil graag een van mijn fouten vermelden en ik wil er iets meer over weten of jullie dit ook hebben meegemaakt of anders...?

ik weet niet zeker of het een fout of iets anders is maar....?!?!

Ik ging verder met mijn missies en ik dacht laat ik maar de missie van Burning disires doen (of hoe dat dan ook schrijft)

ik had de missie gehaald had Denise gered en toen moest ik haar naar haar huis brengen alles verliep goed totdat Denise uit de auto stapte en zei dat ze jou nog wel zo bellen en ik stond maar te wachten tot het filmpje af was gelopen maar er gebeurde niks het hele spel ging gewoon verder Denise ging wat auto's stelen en ik kon helemaal niks doen ik zat wat in die auto te wachten en het spel ging gewoon door??? :blink: :blink: ???? ik snapte er niks van dus ik startte de PS2 opnieuw op ik speel de missie opnieuw ik breng haar naar huis ze stapt weer uit loopt naar haar huisdeur en rent terug de weg op en slaat een politie de motoraf en begint te vechten ik dacht huuh!!?? wat gebeurdt hier??????

weet iemand hier iets meer over...

ik zou het graag willen weten

gr. Death333

Geplaatst:
comment_70950
weet iemand hier iets meer over...

ik zou het graag willen weten

Er zijn meer mensen met die probleem. Gebruik even de zoekfunctie om die topics te vinden.

1 van de oplossingen was om eerst met haar te gaan eten voordat je haar huis brengt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.