- Reacties 85
- Bezichtigingen 9.7k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Bassiej 31 posts
-
NandroDavids 19 posts
-
DJ-TQM 17 posts
-
.Levi. 15 posts
Featured Replies

Dit onderwerp is gesloten.
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Banner gemaakt door Floris
♥♣ Welkom bij Texas Hold'em Poker op GTAForum.nl ♦♠
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het kaartspel poker de laatste tijd steeds populairder aan het worden. Texas Hold'em is momenteel de populairste variant op poker. Het is eenvoudig, gemakkelijk te leren en het gaat lekker snel (met uitzondering van dit forum poker dan
). Vandaar dat er veel voor deze variant gekozen wordt in grote toernooien. Bovendien is het ook populair op TV. Doordat de kansen op winst snel uit te rekenen zijn is het goed te volgen voor de kijker.
♥♣ Hoe dan op het forum? ♦♠
In principe spelen we een toernooi. Er zijn 16 plaatsen, dus er 4 tafels van 4 personen. We spelen eerst Tafel #1. Als daar de winnaar van bekend is gaan we door naar de volgende tafel, totdat alle winnaars bekent zijn en we een finale kunnen spelen.
Iedere speler krijgt aan het begin van het spel een bedrag van 50 GTAForumse Euro's die iedere speler tot zijn/haar beschikking heeft om mee te bieden.
Als de indelingen bekend zijn zal het spel beginnen.
Ik zal een plaatje posten van een pokertafel met iedere deelnemer van die tafel eraan. Eén speler krijt de zogenaamde dealerbutton de twee personen links daarvan zijn de blinds. De dealerbutton schuift elke ronde een plek met de klok mee. De blinds zijn €2,50 voor de small blind en €5 voor de big blind. Deze bedragen zijn in vergelijking met echt pokeren best hoog, maar dat is omdat het anders te lang kan duren.
Vervolgens zal ik zelf een echt kaartspel goed schudden en iedere speler twee kaarten geven en die vervolgen via PB naar de desbetreffende speler sturen.
Vervolgens zal er een inzet ronde volgen. De speler links naast de big blind mag als eerste zeggen wat hij/zij gaat doen.
Diegene post dan in dit topic één van de volgende berichten, meer niet:
Nadat de speler links van de big blind heeft gezegd wat hij doet mag de volgende speler het ook zeggen. Totdat we weer bij de big blind zijn. Deze mag checken als er niet geraised is. Anders kan hij een van bovenstaande keuzes maken.
Na de inzetronde zal ik weer met een echt kaartspel de flop op tafel posten. Daarna volgt er weer een biedronde die hetzelfde verloopt als de eerste. Diegene links van de dealer (small blind) hoeft nu niet verplicht in te zetten en mag ook checken.
Na deze inzetronde zal ik weer met een echt kaartspel de turn op tafel erbij posten, daarna volgt er weer een inzetronde.
Na deze inzetronde zal ik weer met een echt kaartspel de vijfde en laatste kaart, de river op tafel erbij posten, daarna volgt er de laatste inzetronde.
Na deze inzetronde komt de showdown. Ik zal de tafel posten met ieder zijn kaarten (niemand post zijn eigen kaarten). Ook zal ik erbij zetten welke combinatie ieder had, wie de pot wint en wie er eventueel uit zijn.
Hierna beginnen we met iedereen die er nog in zit opnieuw totdat er uiteindelijk nog maar één speler overblijft. Daarna gaan we verder met de volgende tafel.
Belangrijk:
♥♣ Prijs? ♦♠
Badge gemaakt door Floris
Behalve de eeuwige roem en eer is er ook een winnaars-badge voor de winnaar van het Forum Poker. De badge is ontworpen door Floris, de vaste graphicus van de Feestcommissie.
♥♣ Aanmelden? ♦♠
De deelnemerslijst is vol!
Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via
PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.Bassiej™
Aanmeldingen:
1. NandroDavids
2. Preddy
3. HerrieM
4. Mirrrr
5. Clowntje_93
6. RGA
7. Colonel Cortez
8. Radio Es.
9. M@rt!n
10. Bright
11. GTA-Sheep
12. Blu3ice
13. Piet-Herr
14. DJ-TQM
15. .Levi.
16. Die hard
"Poker is een kapitalistische en democratische micromos met dezelfde zegeningen en tekortkomingen. Het geeft kansen of doodt idealen, het is warm of koud, oprecht belangstellend of onpersoonlijk. Een droom of een nachtmerrie, maar uiteindelijk wel heel eerlijk." (Lou Krieger)
Laatste Update:
Bewerkt: door Bassiej™