Chillosophy Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Ik heb SA legaal voor de PC, vanaf het moment dat het in de winkels lag. Ik heb nooit problemen gehad met het spel. Op mijn (minimale) hardware draaide het altijd erg redelijk. Tot een maand geleden. Ik kan me niet herinneren of ik toen iets essentieels heb veranderd, maar sinds toen is het spel een stuk onspeelbaarder geworden. Wanneer ik het spel start, multiplayer of normaal maakt niet uit, schiet het beeldscherm in een andere modus. Het scherm lijkt een soort bolling te krijgen; in het midden is alles erg breed en aan de zijkanten van het scherm is alles erg smal. De positie van het beeld staat helemaal verkeerd, waardoor ik élke keer dat het spel start met de knoppen op het beeldscherm de positie weer handmatig moet centreren. De bolling (ik kan geen beter woord verzinnen) gaat er echter niet uit. Het doet een beetje denken aan een "fish-eye"-view. Elke [random] minuten verspringt het scherm weer terug naar normaal (waarna ik weer met de knoppen op het beeldscherm het beeld goed moet zetten) en daarna weer terug naar de 'fish-eye' view. Ingame is hier geen screenshot van te maken. Als ik een screenshot maak en bekijk in Windows ziet het er doodnormaal uit. Het leek me in eerste instantie dus een driverprobleem van mijn videokaart. Maar het vreemde is dat een driverupgrade geen enkele invloed heeft gehad, en DirectX downgraden en herinstalleren ook niet. Ik heb het in Windows 2000 en in XP geprobeerd, beide hebben hetzelfde probleem. Uiteraard heb ik ook San Andreas opnieuw geinstalleerd en alle usersettings verwijderd. Geen enkel resultaat. Ik heb zelfs een no-cd crack geïnstalleerd om uit te sluiten dat het aan de DVD lag, maar ook geen verandering. Ik kan me meestal wel redden met vage problemen, maar dit is een waar ik niet uit kom. In andere spellen heb ik nergens last van, alleen in San Andreas. Wat kan ik in godsnaam nog proberen? Specs: Windows 2k/XP Athlon 2500+ Geforce 4MX4000 768MB geheugen (geheugen gecheckt met memtest86, geen problemen gevonden) PS. Ik wou graag een screenshot photoshoppen om de indruk te geven van het ingame beeld, maar helaas is Photoshop op de PC waar ik nu zit niet geïnstalleerd. Ik hoop dat mijn verhaal het probleem duidelijk uitlegt. Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Dit is inderdaard een zeer bizar probleem, vooral omdat het alleen bij GTA San Andreas voorkomt. Een mogelijke oplossing is om GTA San Andreas van je computer af te halen. Verwijder daarna ook de map GTA San Andreas User Files, in Mijn Documenten. Maak je DVD rom ook even goed schoon met een zacht en schoon doekje. Installeer GTA San Andreas weer opnieuw en kijk of dat resultaat heeft. Veel succes alvast. Reageren
Chillosophy Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Nou, na ruim twee maanden ben ik er eindelijk achter wat deze vage bug is. Het ligt aan mijn monitor Ik heb alles geprobeerd, windows opnieuw installeren, GTA opnieuw installeren, DirectX verwijderen en herinstalleren, nieuwere en oudere versies van de videokaartdrivers en zelfs een nieuwe videokaart. Pas toen ik Windows XP aan het installeren was viel het me op dat het beeld er daar ook wel heel erg vreemd uit zag. In het menuutje van mijn monitor zag ik dat de resolutie daar 800x600 was en toen ging er eindelijk een lampje branden. GTA:SA is het enige spel dat ik óók in 800x600 speel, verder draai ik alles in 1024x768. Dat was dus de reden dat ik het nooit bij andere spellen of in Windows heb gezien. Met de nieuwe videokaart speelt het erg lekker in 1024x768, dus het probleem is ein-de-lijk opgelost Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.