Jump to content
Geplaatst:
comment_617965

Heey,

Weet iemand misschien hoe je geluid in SA zet? Geen gewoon radio, maar muziek op een punt. Zoals op een kermis, of winkelcentrum (North Point Mall in vice city bijvoorbeeld)

Heel erg bedankt, als iemand dit weet! :)

Featured Replies

Geplaatst:
comment_618033

Je kunt audio laten spelen door middel van ''auzo'' in je IPL. Dit werkt ongeveer hetzelfde als met auto's plaatsen, je hebt de volgende tags:

Auzo

Name, ID, Switch, X1, Y1, Z1, X2, Y2, Z2

end

Naam - Naam van de Zone

ID - ID van het geluidje

Switch - Zorgt ervoor dat het altijd aan of uit staat.

XYZ - Coordinaten

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
  • Auteur
comment_619181

Ik heb net een ontdekking gedaan:

Gebruik deze code:

Name, ID, Switch, X, Y, Z, Volume

Name: Hier moet je zelf een naam invullen, maakt niet uit wat!

ID: ID van het geluid. Klik hier om een lijst met beschikbare codes te bekijken

Switch: Aan of uit (1 is aan, 0 is uit)

X,Y,Z: Zijn coordinaten

Volume: Bereiksafstand.

Voorbeeldcode: LOWRIDE, 13, 0, 1792.2, -1921.04, 12.3925, 75

Volume is dus GEEN volume, maar van hoever je het kan horen. Het volume zelf wordt in tegendeel niet harder of zachter!

Bewerkt: door Apple-Mac

  • 1 year later...
Geplaatst:
comment_1075656

Zo werkt het ook:

:Condition
wait 100
if
0101: actor $PLAYER_ACTOR stopped_near_point 501.98 -69.15 998.75 radius 1.0 1.0 10.0 sphere 1
jf @Condition
wait 100
0A99: chdir 0
0AAC: $GC = load_mp3 "CLEO\playlist\GC.mp3"
0AAD: set_mp3 $GC perform_action 1
wait 0

Dan load je een mp3 uit een bestand in je Rockstar file.

0AAD: set_mp3 $GC perform_action 1

is file spelen

0AAD: set_mp3 $GC perform_action 0

is file stoppen

Bewerkt: door Leumas

Geplaatst:
comment_1075870

Deze scm code werkt alleen met CLEO geinstaleerd.

Er zijn ook gewone (non-cleo) opcodes om geluiden direct aan een bepaalde xyz-positie, actor, vehicle of object te koppelen. Maar volgens mij was AM niet op zoek naar SCM oplossingen.

Geplaatst:
comment_1076971

Ik heb het getest en je hoeft CLEO niet te installeren, je hebt alleen een map nodig met de naam die je geeft aan het eerste deel van de folder:

0AAC: $GC = load_mp3 "CLEO\playlist\GC.mp3"

Maak je een map aan met de naam audiofiles binnen de Rockstar map dan typ je dit:

0AAC: $GC = load_mp3 "audiofiles\playlist\GC.mp3"

Groeten

Leumas

Bewerkt: door Leumas

Geplaatst:
comment_1077036

Opcode 0AAC is toch echt een CLEO-opcode en zal allen maar werken als je de CLEO-library hebt geïnstalleerd:

CLEO3: opcodes

The using of the following opcodes is only possible at the CLEO 3 library installed. At compiling Sanny Builder checks if the library is installed and if not, warns that it’s necessary. If you write a script using these opcodes, you have to include the library files as well to guarantee its functionality to the end user.

[lijst met opcodes, waaronder 0AAC.]

De naam CLEO in het path is inderdaad niet nodig, dat kan elk willekeurig path zijn t.o.v. de SA folder. Maar iedereen die een mod wil gebruiken waarin deze opcode zit, moet de CLEO library geïnstalleerd hebben.

Geplaatst:
comment_1078437

je kan ook dit doen:

:sound
wait 0
if
0101: actor $PLAYER_ACTOR stopped_near_point 501.98 -69.15 998.75 radius 200.0 200.0 50.0 sphere 1
jf @sound
0952: load_soundtrack 10 
0954: start_playing_loaded_soundtrack 
:sound_stop
wait 0
if
8101:	not actor $PLAYER_ACTOR stopped_near_point 501.98 -69.15 998.75 radius 200.0 200.0 50.0 sphere 1
jf @sound_stop
0955: end_playing_loaded_soundtrack 
jump @sound

niet getest

bij load soundtrack moet je het nummer invoeren van het nummer dat je wilt afspelen

Bewerkt: door robojan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.