Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

• Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 137.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1971554

I'll keep you posted. :puh:

Les geleerd, zelfs al zeggen ze dat ze met een schakelbrommer kunnen rijden, niemand zou ooit met mijn auto/motor mogen rijden :puh:.

Ben op dat vlak waarschijnlijk redelijk egoïstisch maar zo ben ik tenminste zeker dat er niks mee gebeurd.

Trouwens die kappen zou ik gewoon laten lijmen en opnieuw overspuiten, gaat goedkoper uitkomen dan een nieuwe kap (even uit het hoofd, nieuwprijs van rechtervoorkap + onderkapje is in totaal €800 :) )

Geplaatst:
comment_1971574

Ik heb wel eens 20/30 meter op een scooter gereden, maar alleen dan omdat het een recht stukje was en er was geen auto in de buurt. To be honest, er is géén kunst aan het rijden met een scooter. 12 jarigen kunnen dat ook! Schakelbrommers is dan weer wat anders..

Schakelbrommers zijn imo juist makkelijker te berijden, door de langere wielbasis en de daarbij behorende stabiliteit. Verder, als het net als in Nederland is, jouw verzekering gaat niet uitkeren, die van je vriend net zo min. Hij zal dus alle schade moeten vergoeden. Doet hij dit niet dan kan jij een civiele procedure starten. Hierbij moet je wel de afweging maken van wat de kosten zullen zijn, voor wie die zullen zijn en wat je kansen zijn.

Edit: En de tijd die het kan gaan kosten natuurlijk.

Bewerkt: door Teh_Ninja

Geplaatst:
comment_1971805

Denk dat het schrikreactie was, maarja, hopelijk is ie eerlijk en zorgt ie ervoor dat je schakelbrommer weer wordt opgelapt.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt.

Toen ik die scooter voelde trekken had ik ook wel een schrikreactie, maar de gas lossen en de rem zachtjes indrukken werkte goed genoeg..:clown: (Dat een rem helemaal indrukken niet gezond is heb ik met m'n fiets per ongeluk ontdekt op een pijnlijke manier..:7)

Schakelbrommers zijn imo juist makkelijker te berijden, door de langere wielbasis en de daarbij behorende stabiliteit. Verder, als het net als in Nederland is, jouw verzekering gaat niet uitkeren, die van je vriend net zo min. Hij zal dus alle schade moeten vergoeden. Doet hij dit niet dan kan jij een civiele procedure starten. Hierbij moet je wel de afweging maken van wat de kosten zullen zijn, voor wie die zullen zijn en wat je kansen zijn.

Edit: En de tijd die het kan gaan kosten natuurlijk.

Schakelen lijkt me echt facking ingewikkeld. En je moet er mee bezig zijn tijdens het rijden. :puh:

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1981115

Vandaag een schakelbrommertochtje gemaakt met 5 maten van me. :puh: Hier een filmpje ervan, sorry van de slechte kwaliteit, het is namelijk gefilmt met een on-board camera'tje van $15. :puh: Je ziet mij met m'n TZR meestal voor de camerabrommer (originele Honda Dax) rijden. In de credits zie je welke type brommers er nog meereden. :D (o.a. Zundapps :D )

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4oY6YYM8A38#!

Geplaatst:
comment_1981129

Waarom heb die ene een L achterop dan?

Omdat hij een voorlopig rijbewijs heeft en zen praktijkproef nog niet gedaan heeft. :puh:

Trouwens ik zou wat meer afstand houden :7 en waarom rijden jullie op het fietspad? Ik reed zelfs op banen van 70 op de weg :7.

Bewerkt: door moechy

Geplaatst:
comment_1981339

Waarom heb die ene een L achterop dan?

Omdat hij een voorlopig rijbewijs heeft en zen praktijkproef nog niet gedaan heeft. :puh:

Trouwens ik zou wat meer afstand houden :7 en waarom rijden jullie op het fietspad? Ik reed zelfs op banen van 70 op de weg :7.

Omdat enkel mijn brommer harder gaat dan 70. :puh: De Orion en Yamaha FS1 waren de traagste, die FS1 haalde maar 49 km/u op mijn teller. :7 Dus ja, het zou nogal asociaal zijn als ik in m'n eentje op de weg tegen 70 ga knallen. :D En sommigen van hen zouden inderdaad beter wat meer afstand houden met hun trommelrempjes. :puh: Voor een TZR is het geen probleem om op die snelheid in een meter of 5/6 stil te staan, maar dat weet je zelf ook wel, moechy. :puh:

Bewerkt: door ColaGlas

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.