Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 137.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1668695

Quote s.v.p. alleen het laatste of de laatste 2 berichten als je ergens op wilt reageren, niet de gehele conversatie die eraan vooraf is gegaan. In het echt herhaal je toch ook niet het hele gesprek als je op een bepaalde uitspraak wilt reageren? Het is een kleine moeite om alle overtollige quotes uit je post te verwijderen en het resultaat is AMAZING, het scheelt een hoop ruimte en overzichtelijkheid. Voor leden die niet van ruimte en overzichtelijkheid houden, je kan voor teveel quotes (de zogenaamde quotepiramide) ook gewoon een warn krijgen. Dus of je nou dik, dun, lang kort, breed, smal, gek, debiel of normaal (haha) bent; GEEN QUOTEPIRAMIDES!

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1681409

Derbi maakt volgens mij alleen maar goede brommers, kwalitatief een van de betere volgens mij. :)

Derbi is hetzelfde als Aprilia dus is best goede kwaliteit. (eigenlijk zit er op een aprilia (RS dan) meer derbi onderdelen dan aprilia onderdelen)

Maar ik heb dat 2010 GPR model nog nooit in het echt gezien en of die goed rijd weet ik dus ook niet. :puh:

Geplaatst:
comment_1681417

Derbi maakt volgens mij alleen maar goede brommers, kwalitatief een van de betere volgens mij. :)

Derbi is hetzelfde als Aprilia dus is best goede kwaliteit. (eigenlijk zit er op een aprilia (RS dan) meer derbi onderdelen dan aprilia onderdelen)

Maar ik heb dat 2010 GPR model nog nooit in het echt gezien en of die goed rijd weet ik dus ook niet. :puh:

Het komt uit dezelfde fabriek, maar waarom zijn het dan direct Derbi onderdelen en niet Aprilia onderdelen? Volgens mij heeft Aprilia veel meer aan de ontwikkeling van de RS50 en GPR50 gedaan. Aangezien ze technieken van de 125cc GP machines gebruiken, die door Aprilia zijn ontwikkeld en niet door Derbi. Derbi rijd in het WK 125cc immers met Aprilia motoren net als Gilera.

Geplaatst:
comment_1681837

Derbi maakt volgens mij alleen maar goede brommers, kwalitatief een van de betere volgens mij. :)

Derbi is hetzelfde als Aprilia dus is best goede kwaliteit. (eigenlijk zit er op een aprilia (RS dan) meer derbi onderdelen dan aprilia onderdelen)

Maar ik heb dat 2010 GPR model nog nooit in het echt gezien en of die goed rijd weet ik dus ook niet. :puh:

Het komt uit dezelfde fabriek, maar waarom zijn het dan direct Derbi onderdelen en niet Aprilia onderdelen? Volgens mij heeft Aprilia veel meer aan de ontwikkeling van de RS50 en GPR50 gedaan. Aangezien ze technieken van de 125cc GP machines gebruiken, die door Aprilia zijn ontwikkeld en niet door Derbi. Derbi rijd in het WK 125cc immers met Aprilia motoren net als Gilera.

Ik denk dat omdat er op bijvoorbeeld de luchtfilterbox en de remblokken keigroot Derbi staat. :puh: En er ligt een DB050 blok onder wat een Derbi blok is.

En aprilia was 'failliet' (gereorganiseerd soort van... (toen dan he, nu niet meer)) in nederland in 2005 of 6(?) dacht ik. Maar dat was alleen met de 50cc versies volgens mij.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1681845

Ik denk dat omdat er op bijvoorbeeld de luchtfilterbox en de remblokken keigroot Derbi staat. :puh: En er ligt een DB050 blok onder wat een Derbi blok is.

En aprilia was 'failliet' (gereorganiseerd soort van... (toen dan he, nu niet meer)) in nederland in 2005 of 6(?) dacht ik. Maar dat was alleen met de 50cc versies volgens mij.

Op de remschijven staat inderdaad Derbi, maar niet kei groot, ongeveer 1*0,5 cm. En Aprilia was inderdaad failliet, en is toen net als Derbi opgekocht door Piaggio. Maar omgekeerd zal Derbi waarschijnlijk ook heel veel spul van Aprilia gebruiken.

Geplaatst:
comment_1681848

Ik denk dat omdat er op bijvoorbeeld de luchtfilterbox en de remblokken keigroot Derbi staat. :puh: En er ligt een DB050 blok onder wat een Derbi blok is.

En aprilia was 'failliet' (gereorganiseerd soort van... (toen dan he, nu niet meer)) in nederland in 2005 of 6(?) dacht ik. Maar dat was alleen met de 50cc versies volgens mij.

Op de remschijven staat inderdaad Derbi, maar niet kei groot, ongeveer 1*0,5 cm. En Aprilia was inderdaad failliet, en is toen net als Derbi opgekocht door Piaggio. Maar omgekeerd zal Derbi waarschijnlijk ook heel veel spul van Aprilia gebruiken.

Ja oke. :puh: (op luchtfilerbox wel wat groter :puh: ) Derbi zal best aprilia onderdelen hebben, maar die heb ik nog nooit gezien op mijne. :puh:

Maar trek maar eens de kappen van een GPR en een RS van de brommer af, en zet ze eens naast elkaar.. Weinig tot geen verschil. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1681849

Ja oke. :puh: (op luchtfilerbox wel wat groter :puh: ) Derbi zal best aprilia onderdelen hebben, maar die heb ik nog nooit gezien op mijne. :puh:

Maar trek maar eens de kappen van een GPR en een RS van de brommer af, en zet ze eens naast elkaar.. Weinig tot geen verschil. :puh:

Klopt. Maar het frame is door Aprilia ontworpen, net zoals bepaalde andere onderdelen. Maar ik weet niet of niet ook gemaakt worden bij Aprilia, dat zou kunnen verklaren dat er geen Aprilia op staat.

Geplaatst:
comment_1682347

De Derbi en Aprilia zijn inderdaad allebij geweldig. De TZR is ook erg mooi, maar is technisch wat minder. De DT50 vindt ik er erg verouderd uitzien in vergelijking met de SX en Senda.

Tzr is ook hoge kwaliteit, Motorhispania en Rieju zijn de wat mindere.. Heb zelf een MH Rx gehad maar die is helaas totalloss gegaan. :-( Maar die brommer bleek een B-merk te zijn ivm de laagkwaliteit boutjes,kappen,vering (keerring) en zo. Blok is hetzelfde als de TZR, dus goed.

Best veel vrienden van mij hebben een TZR, die gaan lekker makkelijk rond de 100 en rijden opzich best goed, alleen ik vind ze ietwat te lomp, maar qua uiterlijk zijn ze wel vet. Maar als je bijvoorbeeld naar het schakelen kijkt tussen een Derbi GPR\Aprilia RS vind ik de derbi en aprilia veel beter schakelen. Je hoeft maar lichtjes kracht te zetten om de koppeling te gebruiken en je hoeft het schakelpedaaltje maar net aan te raken om te schakelen wat na een tijdje wennen echt fijn is. Alleen vind ik de afstelling van de koppeling dan wel weer kut van mn derbi. :puh: (veel te lang dood punt)

Tja, en als je onderuit gaat, kun je het beste een TZR hebben denk ik, derbi en aprilia kappen breken namelijk nogal snel. :(

Geplaatst:
comment_1682365

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Geplaatst:
comment_1682395

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc[/color]

Begrijp me niet verkeerd, een TZR is een goede brommer, een A merk en een heel stuk beter dan een Motorhispania of Rieju. Maar het frame van een Aprilia/Derbi is moderner, en voor zover ik gehoord heb stijver. Het blok van Derbi is volgens velen beter, door o.a. een nicasil cilinderwand. Als je voor de TZR gaat staan en onder de kuip heen kijkt kan je alles zien, dat betekent dus ook dat overal vuil kan komen, wat bij een GPR/RS50 beter dichtgemaakt is. Of hij beter zit licht aan je lengte. De RS50 en GPR zijn voor kleine Italiaantjes en Spanjaarden gemaakt. Dus als je (erg) groot bent zit de TZR waarschijnlijk fijner. Maar aangezien ik niet zo groot ben past de RS50 mij perfect.

Geplaatst:
comment_1683953

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.