Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 137.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1711415

Ik zou gaan voor de DR.

Goede prijs/kwaliteit

Ok.

Ik heb een metrakit RK Replica als uitlaat dus dat moet gaan toch?

Vind wel het voordeel dat het een zwarte cilinder is ^^.

Zou ik er nog iets bijbestellen?

Sproeierkit?

Eneuh weet je toevallig welke sproeier er standaard in de carburateur van een tzr zitten?

Dus 5 of 6mm?

Bewerkt: door moechy

Geplaatst:
comment_1711427

Ik zou gaan voor de DR.

Goede prijs/kwaliteit

Ok.

Ik heb een metrakit RK Replica als uitlaat dus dat moet gaan toch?

Vind wel het voordeel dat het een zwarte cilinder is ^^.

Zou ik er nog iets bijbestellen?

Sproeierkit?

Eneuh weet je toevallig welke sproeier er standaard in de carburateur van een tzr zitten?

Dus 5 of 6mm?

Probeer hem af te stellen met die cilinder en alles wat er nu opzit.

Geplaatst:
comment_1711435

Ik zou gaan voor de DR.

Goede prijs/kwaliteit

Ok.

Ik heb een metrakit RK Replica als uitlaat dus dat moet gaan toch?

Vind wel het voordeel dat het een zwarte cilinder is ^^.

Zou ik er nog iets bijbestellen?

Sproeierkit?

Eneuh weet je toevallig welke sproeier er standaard in de carburateur van een tzr zitten?

Dus 5 of 6mm?

Probeer hem af te stellen met die cilinder en alles wat er nu opzit.

Sproeiers heb ik ondertussen al gevonden.

Maar moet ik er nog iets bijbestellen?

Buiten die sproeiers dan.

MSs nieuwe bougie ook maar?

Geplaatst:
comment_1711459

Sproeier is niet noodzakelijk, je kan de lucht/brandstof menging ook met de lucht bijregelen.

En een nieuwe bougie is ook goed ja.

Ja dat weet ik maarja zit nu te kleine sproeier in waardoor ik warmlopertje heb gehad.

Dus ga gwn een sproeiersetje bestellen zodat ie perfect afgesteld staat.

Geplaatst:
comment_1712205

Je kan kijken hoe je bougie eruit ziet.(wit(tig)=gevaarlijk.. zwart/vettig/nat is teveel benzine, bruin is ongeveer goed, om het maar even zo te zeggen) Maar je merkt wel als je aan het rijden bent of ie te arm of te rijk staat afgesteld. Je kan het beste beginnen met afstellen als je brommer een beetje stottert rond de 6/7000 toeren, dan staat ie te rijk. Is wat veiliger dan te arm. :puh: Hoe bedoel je trouwens 5 of 6 mm Moechy? Bij mij zit er stationair sproeier 32 in en hoofdsproeier 98?

En mijn brommer valt niet meer uit tegewoordig. :O Heb er een eind mee gereden en telkens als ie uitviel wat meer lucht gegeven met luchtschroef. Nu rijd ie ook niet meer 1 op 6. :7 Hij verzoop een tijdje echt maar heb er 5 dagen mee gereden was niet normaal hoeveel ie toen verbruikte. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1712239

Je kan kijken hoe je bougie eruit ziet.(wit(tig)=gevaarlijk.. zwart/vettig/nat is teveel benzine, bruin is ongeveer goed, om het maar even zo te zeggen) Maar je merkt wel als je aan het rijden bent of ie te arm of te rijk staat afgesteld. Je kan het beste beginnen met afstellen als je brommer een beetje stottert rond de 6/7000 toeren, dan staat ie te rijk. Is wat veiliger dan te arm. :puh: Hoe bedoel je trouwens 5 of 6 mm Moechy? Bij mij zit er stationair sproeier 32 in en hoofdsproeier 98?

En mijn brommer valt niet meer uit tegewoordig. :O Heb er een eind mee gereden en telkens als ie uitviel wat meer lucht gegeven met luchtschroef. Nu rijd ie ook niet meer 1 op 6. :7 Hij verzoop een tijdje echt maar heb er 5 dagen mee gereden was niet normaal hoeveel ie toen verbruikte. :puh:

JA je hebt die sproeiermaten dik of dun

Dun --> 5mm

Dik --> 6mm

Dik is dus voor een tzr.

Weet het ondertussen al.

En dat afstellen wist ik ook al :puh:

Geplaatst:
comment_1713371

Je kan kijken hoe je bougie eruit ziet.(wit(tig)=gevaarlijk.. zwart/vettig/nat is teveel benzine, bruin is ongeveer goed, om het maar even zo te zeggen) Maar je merkt wel als je aan het rijden bent of ie te arm of te rijk staat afgesteld. Je kan het beste beginnen met afstellen als je brommer een beetje stottert rond de 6/7000 toeren, dan staat ie te rijk. Is wat veiliger dan te arm. :puh: Hoe bedoel je trouwens 5 of 6 mm Moechy? Bij mij zit er stationair sproeier 32 in en hoofdsproeier 98?

En mijn brommer valt niet meer uit tegewoordig. :O Heb er een eind mee gereden en telkens als ie uitviel wat meer lucht gegeven met luchtschroef. Nu rijd ie ook niet meer 1 op 6. :7 Hij verzoop een tijdje echt maar heb er 5 dagen mee gereden was niet normaal hoeveel ie toen verbruikte. :puh:

JA je hebt die sproeiermaten dik of dun

Dun --> 5mm

Dik --> 6mm

Dik is dus voor een tzr.

Weet het ondertussen al.

En dat afstellen wist ik ook al :puh:

Sorry hoor, wist niet dat je boos werd. :$ :puh:

Vandaag mn brommer bestickerd, vind het er best ver uitzien. :D Die B van Bridgestone op voorspatbord links en rechts, en nog 3 stickers van NGK, MOTUL en Bridgestone in de lijn van hoe de originele stickers zaten. lijkt wel een GP motor nu :puh: Jammer dat ie niet zo snel gaat. :-(:puh:

Geplaatst:
comment_1713391

Mooi man zo'n crosser. Lijkt me vet, lekker volgas over drempels enzo puh2.gif

zal er eens een paar foto's van schieten.. knipoog.gif

Rijd idd fijn maar dit staat nog op de To Do list:

- Oppoetsen

- Nieuwe uitlaat

- Afstellen( top priority)

- Kabels goed laten lopen(koppelingskabel loopt nu recht over mn kilometerteller, dat is denk ik ook niet echt de bedoeling...)

- Kap voor op blok(ben even de naam ervan kwijt)

- Misschien andere kleur

Geplaatst:
comment_1713396

Mooi man zo'n crosser. Lijkt me vet, lekker volgas over drempels enzo puh2.gif

zal er eens een paar foto's van schieten.. knipoog.gif

Rijd idd fijn maar dit staat nog op de To Do list:

- Oppoetsen

- Nieuwe uitlaat

- Afstellen( top priority)

- Kabels goed laten lopen(koppelingskabel loopt nu recht over mn kilometerteller, dat is denk ik ook niet echt de bedoeling...)

- Kap voor op blok(ben even de naam ervan kwijt)

- Misschien andere kleur

Mooie lijst, leuk om te doen toch? :D

Hier wat foto's trouwens.. let vooral op de mooie kwaliteit van 3.0 megapixels :7

rvkrc4.jpg

2lkp2dl.jpg

2u8w2gx.jpg

10y14s4.jpg

Geplaatst:
comment_1713405

Aight, ziet er zeker netjes uit! Hoe hard gaat ie?

Ik ben er btw nog eentje vergeten op mn lijst, hij gaat nu nml 80KM/u + en dat moet even lager.

Danku. Hij loopt nu op zn top 109. Maar heb nog een kleiner achtertandwiel liggen waardoor ie wel 115 loopt denk ik. Maar heb ik nu geen zin in. :puh: Is trouwens een licht gehoonde cilinder nadat ik een vastloper heb gehad. Dus net zo ver gehoond dat krassen eruit waren. Wel standaard cilinder..

En je kunt op forums lezen dat het een heel gedonder is om Derbi cilinders goed lopend te krijgen. Ikzelf heb er ook een hele tijd ellende mee gehad, maar nu loopt hij eindelijk goed. (klopt af (A) ) :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.