Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 138.4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1719280

Ik wil als ik 16 ben een Yamaha TZR kopen.

Alleen vind iedereen dat een brommer niet bij me past.

Ik heb overigens wel genoeg geld voor zo'n TZR.

Heeft iemand eventuele andere ideeën ??

Laat je eens niet beïnvloeden door "de rest?"

Overigens zou ik hem wel 2dehands kopen als ik jou was.

Is ie al ingereden en dergelijke.

Best wel leuk brommertje als ie opgevoert is en goed afgesteld is.

Heb er zelf ook 1.

Ah oke.

ik koop hem ook 2dehands.

En ik laat me niet beinvloeden door die kneusjes uit men klas emo.gif

Ik spuit hem eventueel wel over want dat Yamaha blauw vind ik niet zo.

Doe dan wel een unieke kleur.

Kawasaki Groen of dergelijke..

Overigens daarstraks myn cilindertje vervangen, loopt weer als een zonnetje en klinkt wat zwaarder.

Zuiger was volledig verbrand met diepe krassen in.

Cilinderwand viel nog mee.

Ga ik wss laten boren naar een 70cc.

Kd8 meschien aan Audi blauw ofzo.

Of Peugeot blauw :puh:

Geplaatst:
comment_1719496

Overigens daarstraks myn cilindertje vervangen, loopt weer als een zonnetje en klinkt wat zwaarder.

Zuiger was volledig verbrand met diepe krassen in.

Cilinderwand viel nog mee.

Ga ik wss laten boren naar een 70cc.[/color]

Wel de cilinder eerst een tijd roderen of anders zal je niet lang met dat cilindertje doen vrees ik.

Als de cilinderwand nog niet erg is zou ik hem gewoon laten uithonen en er dan een gepaste cilinder voor kopen. Zo heb je voor niet veel geld al een reserve liggen voor als je cilinder die je nu hebt moest kapot gaan. Want een 70 cc is ook niet alles, je moet carbu veranderen, krukas, ... En een brommer heeft trouwens niet genoeg smering voor een 70 cc of je moet zelf wat olie bij je benzine doen.

Geplaatst:
comment_1719695

Overigens daarstraks myn cilindertje vervangen, loopt weer als een zonnetje en klinkt wat zwaarder.

Zuiger was volledig verbrand met diepe krassen in.

Cilinderwand viel nog mee.

Ga ik wss laten boren naar een 70cc.[/color]

Wel de cilinder eerst een tijd roderen of anders zal je niet lang met dat cilindertje doen vrees ik.

Als de cilinderwand nog niet erg is zou ik hem gewoon laten uithonen en er dan een gepaste cilinder voor kopen. Zo heb je voor niet veel geld al een reserve liggen voor als je cilinder die je nu hebt moest kapot gaan. Want een 70 cc is ook niet alles, je moet carbu veranderen, krukas, ... En een brommer heeft trouwens niet genoeg smering voor een 70 cc of je moet zelf wat olie bij je benzine doen.

+- 300km toch? Tegen een rustig tempo en veel van toeren verwisselen.

Geplaatst:
comment_1719787

+- 300km toch? Tegen een rustig tempo en veel van toeren verwisselen.

Ja, zoiets ja.

Ik reed meestal rustig en niet te hoog in toeren gaan.

Max dat ie haalt alsek rustig rijdt is 8000 toeren dus dat zit wel snor.

Geplaatst:
comment_1719807

Overigens daarstraks myn cilindertje vervangen, loopt weer als een zonnetje en klinkt wat zwaarder.

Zuiger was volledig verbrand met diepe krassen in.

Cilinderwand viel nog mee.

Ga ik wss laten boren naar een 70cc.[/color]

Wel de cilinder eerst een tijd roderen of anders zal je niet lang met dat cilindertje doen vrees ik.

Als de cilinderwand nog niet erg is zou ik hem gewoon laten uithonen en er dan een gepaste cilinder voor kopen. Zo heb je voor niet veel geld al een reserve liggen voor als je cilinder die je nu hebt moest kapot gaan. Want een 70 cc is ook niet alles, je moet carbu veranderen, krukas, ... En een brommer heeft trouwens niet genoeg smering voor een 70 cc of je moet zelf wat olie bij je benzine doen.

70 cc kan makkelijk op een std krukas hoor. Bij 80 cc moet je wel gaan denken aan een anders. Standaard 17.5 carb gaat ook gewoon. Alleen mengsmering tanken is kut, doe ik nu ook, en ik heb maar een 50cctje :-(:puh:

Geplaatst:
comment_1723123

Mengsmering is opzich niet heel erg toch? Het is alleen zo dat bepaalde tankstations het niet verkopen?

Maar als je de verhoudingen weet, dan kan je zelf toch altijd zo'n klein buisje met olie meenemen en die dan gewoon bij euro 95 gooien? :puh: (wel goede hoeveelheid natuurlijk).

Zelf wil ik nu wel heeuulll graag een Derbi hebben, maarja, nog 4 fking maanden wachten....

Geplaatst:
comment_1723131

Mengsmering is opzich niet heel erg toch? Het is alleen zo dat bepaalde tankstations het niet verkopen?

Maar als je de verhoudingen weet, dan kan je zelf toch altijd zo'n klein buisje met olie meenemen en die dan gewoon bij euro 95 gooien? :puh: (wel goede hoeveelheid natuurlijk).

Zelf wil ik nu wel heeuulll graag een Derbi hebben, maarja, nog 4 fking maanden wachten....

Nu verheug je je op een brommer.

Totdat je bijna 2jaar rijdt zoals ik dan ga je verlangen naar een auto/motor.

Zoals ik verlang naar myn jeep.

Geplaatst:
comment_1723138

Mengsmering is opzich niet heel erg toch? Het is alleen zo dat bepaalde tankstations het niet verkopen?

Maar als je de verhoudingen weet, dan kan je zelf toch altijd zo'n klein buisje met olie meenemen en die dan gewoon bij euro 95 gooien? :puh: (wel goede hoeveelheid natuurlijk).

Zelf wil ik nu wel heeuulll graag een Derbi hebben, maarja, nog 4 fking maanden wachten....

Mengsmering is veiliger als je goed mengt dan een pompje vind ik. Je kunt tijdens het rijden nooit kijken of je pompje nog wel pompt en met mengsmering weet je gewoon dat het blok olie krijgt. Ik neem gewoon van thuis een fles olie mee en tank meestal 10 of 11 liter en reken gewoon de getankte liter gedeeld door 35/38. :puh:

Ik heb altijd Putoline Oil of Castrol TT 2 takt. Ik vraag gewoon om de beste 2takt olie die ze hebben en krijg ik bijna altijd Putoline.

Geplaatst:
comment_1723274

Een fles olie mee van huis nemen? :puh:

Dus die staat gewoon in je buddy? :puh:

De buddy van een Derbi is niet zo groot helaas, kan net een slot in zeggen ze, dus om die ruimte te verneuken met een fles olie, nah, dan maar gewoon een 1l (of kleiner) flesje mee :puh:

Geplaatst:
comment_1723304

Een fles olie mee van huis nemen? :puh:

Dus die staat gewoon in je buddy? :puh:

De buddy van een Derbi is niet zo groot helaas, kan net een slot in zeggen ze, dus om die ruimte te verneuken met een fles olie, nah, dan maar gewoon een 1l (of kleiner) flesje mee :puh:

Van een tzr kan net een schijfslot en een hangslot in.

Geplaatst:
comment_1723516

Och een flesje olie past niet eens in mijn buddy. :7 Neem m altijd mee in mijn jaszak. ^_^:7

Trouwens vanmiddag reed ik in zn 6 lekker in zn powerband en ik hoor een piepje en in dezelfde seconden slipte mijn achterwiel. Warmloper waarschijnlijk, scheelt dat ik binnen 2 meter al de koppeling inkneep. Nu blijkt dat er geen koelvloeistof meer inzat, dat is dus waarschijnlijk in mijn blok gekomen aangezien ik geen lek kan vinden. Dus nu kan hij als het tegenzit weer opnieuw gereviseerd worden. Waarschijnlijk is mijn koppakking naar de klote maar zoek ik morgen wel ff uit. :N

Hij loopt trouwens nog wel alleen een stukje anders heb ik het gevoel. Lagers zullen wel weer naar de klote zijn. :S

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.