Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 137.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1723535

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Geplaatst:
comment_1723549

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Het kan, maar hoeft niet perse. En mijn ervaring is dat je uit voorzichtigheid eerder te weinig terug zal schakelen dan te veel.

Geplaatst:
comment_1723580

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Geplaatst:
comment_1723595

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Geplaatst:
comment_1723739

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Paar warmlopertjes gehad zelf :puh:.

Geplaatst:
comment_1723842

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Paar warmlopertjes gehad zelf :puh:.

Ja, maar nooit echt met zwaare gevolgen. Ik kon nog steeds iedere keer de cilinder hergebruiken.

Geplaatst:
comment_1723852

foto is niet van mij, maar ik heb deze in dezelfde kleuren

gsm2ww.jpg

Zo.

Netjes hoor ;) Zo'n soort model wil ik later ook halen, maar dan van Derbi, vind ik toch ietjes mooier :$

Maar deze kan er zekers ook wezen. :)

nog 4 maanden, aarrrrhhggg

Geplaatst:
comment_1723958

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Paar warmlopertjes gehad zelf :puh:.

Ja, maar nooit echt met zwaare gevolgen. Ik kon nog steeds iedere keer de cilinder hergebruiken.

Ik had het over mezelf :puh:.

Men hele piston was verbrand met diepe krassen...

Geplaatst:
comment_1724030

Ik had het over mezelf :puh:.

Men hele piston was verbrand met diepe krassen...

Ahzo :puh:

Nja brommers zijn altijd dikke shit. Bij mij was het iedere keer omdat hij afgesteld was op 50 km/h. En doordat ik hem had afgesteld met een ring in de vario maakte hij nogal veel toeren en daardoor moest ik ieder jaar de cilinder er eens afhalen. :{

Maar niet tegenstaand heb ik er toch veel plezier aan gehad :sigaar:

Geplaatst:
comment_1725064

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Nou, mijn brommer valt best vaak, zeg maar altijd uit als die warm is en als ik wat gas geef. Nu denken jij en ik als heldere mensen dat er iets met de afstelling is qua sproeier, en stationairsproeier of gasnaald. Ik heb serieus alles geprobeerd met onderandere meer lucht te geven, meer benzine te geven enzo. Hielp helemaal niks, als die warm werd viel die gewoon uit rond de 9000\10000 toeren en rond de 6000 pakte hij het weer op enzovoort. Het was echt alsof je benzine op was, terwijl de tank nog volzat. En het leuke is dat mn blok 1 of 2 maanden gereviseerd was,wat me al flink geld kostte, en toen een tijdje gewoon echt goed liep.

Nu denk ik toch dat het de bekabeling is van mn derbi, want carburateur/spruitstuk en al die kutzooi is het niet. Maar ik laat hem nu reviseren opnieuw en dan verkoop ik hem denk ik. Of ik koop nieuwe ontsteking, maar als dat het niet is ben ik veel geld kwijt voor niks. En veel moeite ook, dit word de 4e keer dat ik alles eronder uit moet halen, kappen,blok,radiateur,uitlaat. :N

Echt veel ellende met dat ellendig ding. :S

Geplaatst:
comment_1725518

Hoi, ff een vraagje..Op 19 oktober word ik 15, mag ik dan al een brommer of moet je daadwerkelijk 16 zijn of in het jaar zitten waar je 16 wordt? (PS: Ik ben Belg!).

Tweede vraagje:

Bestaan er 50 CC crossbrommers(dus voor 16-jarigen) met gewoon lichten enzow erop en waarmee je dus legaal op de straat mag rijden? Zoja, geef dan aub wat voorbeelden(pics ofzo). Is dit dan met of zonder versnellingen?

PS: Ik ben volledig noob in brommers/scooters, dus kom niet af met van die moeilijke termen waar ik toch geen snars van begrijp..:$

Geplaatst:
comment_1725530

Hoi, ff een vraagje..Op 19 oktober word ik 15, mag ik dan al een brommer of moet je daadwerkelijk 16 zijn of in het jaar zitten waar je 16 wordt? (PS: Ik ben Belg!).

Tweede vraagje:

Bestaan er 50 CC crossbrommers(dus voor 16-jarigen) met gewoon lichten enzow erop en waarmee je dus legaal op de straat mag rijden? Zoja, geef dan aub wat voorbeelden(pics ofzo). Is dit dan met of zonder versnellingen?

PS: Ik ben volledig noob in brommers/scooters, dus kom niet af met van die moeilijke termen waar ik toch geen snars van begrijp..:$

Je moet, zowel in nederland als in belgië, 16 jaar zijn om legaal met een scooter/brommer de weg op te gaan. Naar mijn weten mag je wel met je scootert of brommert op prive grond rijden (mits toestemming eigenaar), maar de verzekering fluit dan wel naar je.

50CC komt overigens niet vaak voor, de meeste blokken zijn 49,x CC, maar dat terzijde. Je hebt wel degelijke brommers die op crossmotors lijken, maar deze zijn wel bijna allemaal schakelbrommer, dus handmatig schakelen, heeft meer voordelen als nadelen als je het mij vraagt, maar de nadelen zijn er dus wel. Paar voorbeelden zijn Derbi Senda, Yamaha DT50, Aprilia SX, Rieju RR en vele meer.

Zelf vind in Derbi Senda's het mooiste (Derbi DRD overigens ook), naar mijn weten heeft Nick_kerkwijk een Derbi Nude (toch? :$), en heeft hij dus ervaring met het merk. Moechy rijd een Yamaha TZR, en heeft ook ervaring met schakelbrommers + belgische wetgeving wss. :)

Geplaatst:
comment_1725718

Wow, al die info. Nou, die Yamaha DT50 is dus weldegelijk hetgeen waar ik op doelde..:D Worden die nog nieuw gemaakt of moet je de tweedehandse toer op? En moechy of iemand anders met ervaring met schakelbrommers, is dat schakelen zo moeilijk of niet? En hoeveel versnellingen zijn dit dan meestal? Alvast bedankt! :)

dt50.jpg

Lekkeerrrrrr! :D

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1725729

Toevallig, als je nog 1500 hebt liggen, heb ik een vriend en die verkoopt zijn Yamaha Dt50X, tuned, one of a kind (echt) en loopt als een malle, maargoed, te veel reclame :puh:

Versnellingen kunnen 4, 5 of 6 zijn, schakelen leer je binnen een half uurtje wel maar duurt +/- een week voordat je het goed kan (zeggen vrienden van me, zelf geen ervaring). Yamaha DT50 word volgens mij nogwel nieuw gemaakt, laatst zag ik volgens mij nog wel een model uit 2008, alleen dit weet ik niet zeker.

107753341858cdk.th.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.