Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 137.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1728073

Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX.

Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc)

Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem?

Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross

Bewerkt: door j0uk3

Geplaatst:
comment_1728153

De Derbi die ik een paar pagina's terug heb gepost is verkocht, omdat ik het helemaal heb gehad met de Derbi techniek. Wordt maar weer opzoek gaan naar een Aprilia SR of die andere in elkaar zetten :-( .

Derbi en Aprilianen techniek scheelt niks (met wat nieuwere modellen), of tenminste bijna niks. :puh: Maar het is idd wel wat minder als er wat kapot gaat. :-(

Ja klopt, RS en GPR zijn bijna hetzelfde. Reden dat ik hem heb verkocht was omdat ik elke week aan dat ... ding aan het sleutelen was. Voor mij weer een SR. ^_^

Geplaatst:
comment_1728155

Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX.

Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc)

Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem?

Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross

Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.?

Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen.

Geplaatst:
comment_1728357

De Derbi die ik een paar pagina's terug heb gepost is verkocht, omdat ik het helemaal heb gehad met de Derbi techniek. Wordt maar weer opzoek gaan naar een Aprilia SR of die andere in elkaar zetten :-( .

Derbi en Aprilianen techniek scheelt niks (met wat nieuwere modellen), of tenminste bijna niks. :puh: Maar het is idd wel wat minder als er wat kapot gaat. :-(

Ja klopt, RS en GPR zijn bijna hetzelfde. Reden dat ik hem heb verkocht was omdat ik elke week aan dat ... ding aan het sleutelen was. Voor mij weer een SR. ^_^

Ja ik weet wat je bedoeld. :7 Maar ik ken iemand die ook een GPR heeft en die heeft nergens last van dus je hebt pech of je hebt het niet. :puh:

Bij mij was de waterpomp achteraf kapot, en een draadje in het contactslot, een zekering kapot, en hopelijk de koppakking, anders heb ik het probleem nog niet achterhaald dat hij uitvalt tijdens het rijden.

Ik zou is een lijst moeten maken hoeveel uur erin zit en hoeveel er al vervangen is.. Kunnen we lachen. :7

Geplaatst:
comment_1728375

Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX.

Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc)

Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem?

Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross

Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.?

Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen.

Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming)

Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen.

Geplaatst:
comment_1728405

Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX.

Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc)

Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem?

Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross

Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.?

Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen.

Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming)

Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen.

Is het ook zeker niet. Je gaat dan waarschijnlijk, zoals veel jongeren, volgas rijden en dat is niet slim als je 125cc onder je reet hebt en weinig ervaring. Ik zou dan toch, als het een maisveld is, met een 50cctje beginnen. En als je het onder de knie hebt met een 80 verder gaan.

Zo zou ik het iig doen.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1728432

Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX.

Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc)

Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem?

Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross

Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.?

Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen.

Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming)

Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen.

Is het ook zeker niet. Je gaat dan waarschijnlijk, zoals veel jongeren, volgas rijden en dat is niet slim als je 125cc onder je reet hebt en weinig ervaring. Ik zou dan toch, als het een maisveld is, met een 50cctje beginnen. En als je het onder de knie hebt met een 80 verder gaan.

Zo zou ik het iig doen.

Op een mais veld mag je imo wel minimaal 125cc hebben.

Ik heb zelf een Yamaha DT125LC en die kan het op mais ook maar net trekken hoor, het is dan niet een echte crosser maar toch.

50cc is echt gwn te weinig, tenzei je alleen lange stukken rijd en geen donder geeft om de acceleratie.

Btw. koop geen 50cc brommer waar een 125cc onder gezet is.

Dan trek je binnen de kortste keren alles naar de kloten. Beter koop je direct een goede 125cc die er echt voor gemaakt is.

Geplaatst:
comment_1728436

Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX.

Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc)

Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem?

Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross

Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.?

Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen.

Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming)

Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen.

Is het ook zeker niet. Je gaat dan waarschijnlijk, zoals veel jongeren, volgas rijden en dat is niet slim als je 125cc onder je reet hebt en weinig ervaring. Ik zou dan toch, als het een maisveld is, met een 50cctje beginnen. En als je het onder de knie hebt met een 80 verder gaan.

Zo zou ik het iig doen.

Op een mais veld mag je imo wel minimaal 125cc hebben.

Ik heb zelf een Yamaha DT125LC en die kan het op mais ook maar net trekken hoor, het is dan niet een echte crosser maar toch.

50cc is echt gwn te weinig, tenzei je alleen lange stukken rijd en geen donder geeft om de acceleratie.

Btw. koop geen 50cc brommer waar een 125cc onder gezet is.

Dan trek je binnen de kortste keren alles naar de kloten. Beter koop je direct een goede 125cc die er echt voor gemaakt is.

Dan wil ik niet weten wat voor een verneukte 125cc dat is dan, maar dat moet ruim voldoende zijn voor een crosser, zeker voor een veldje waar niet eens veel trekkracht voor nodig is.

En zo'n crosser is best licht, en als je een 125cc (weg)motor hebt gaat die ook hard hoor.

Geplaatst:
comment_1728471

Dan wil ik niet weten wat voor een verneukte 125cc dat is dan, maar dat moet ruim voldoende zijn voor een crosser, zeker voor een veldje waar niet eens veel trekkracht voor nodig is.

En zo'n crosser is best licht, en als je een 125cc (weg)motor hebt gaat die ook hard hoor.

Let wel dat alle stompen er nog stonden, me achterband is glad en het is een Enduro, geen echte crosser.

Me kameraad heeft wel een echte crosser en die kon er wel goed door. (ook 125 cc)

Ik heb een totaal andere overbrengen dan een crosser.

Maar voor crossen is imo 125cc wel het minimum.

Daaronder rop je gewoon alles aan gort. (Ik heb het genoeg van bekenden gehoord)

Ik wil me motertje eigenlijk wel verkopen en een wat zwaardere (250cc +) 4-takt terug kopen.

Gewoon voor het monster geluid! Mijn uitlaat is op verschillende plaatsen lek dus mijne knetterd ENORM hard...

Als ik tijd heb wil ik er wel een opname van maken.

Geplaatst:
comment_1728569

Op mais velden lijkt 80cc me genoeg voor een beginner. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot, zwaar en sterk jouk3 is. Als hij wat iel is zou een goedlopende 125 er denk ik met hem vandoor rijden, i.p.v. andersom.

Geplaatst:
comment_1728654

Ik ga denk ik voor een 80cc, volgens mij is dat wel genoeg want het is echt gewoon een vlak stuk modderveld. geen drek etc

ik heb natuurlijk wel wat ervaren (60cc) maar 125cc is denk ik wel leuk voor later.

Geplaatst:
comment_1728919

Als je al 60cc gewend bent ben je met 80cc denk ik wel snel verveeld.

Maar je moet het zelf weten. :puh:

Wat je evt. zou kunnen doen is op een 50/80cc rijden en op een 125cc.

dan merk je het verschil goed.

Hier btw. het geluid van mijn brommertje:

Geplaatst:
comment_1729084

Als je al 60cc gewend bent ben je met 80cc denk ik wel snel verveeld.

Maar je moet het zelf weten. :puh:

Wat je evt. zou kunnen doen is op een 50/80cc rijden en op een 125cc.

dan merk je het verschil goed.

Hier btw. het geluid van mijn brommertje:

Dat is ook wel een mooie motor, hoe duur kost zoiets ongeveer?

Geplaatst:
comment_1729530

125cc is altijd duur als je geen afgerachte sprintscooter van achmed de geitenneuker wilt.

Die oude Yamaha crossers zijn echt de mooiste crossers als je het mij vraagt. Helaas ook peperduur. Er staat er nu 1 uit 87 volgens mij maar geen vraagprijs. (waarom kan je nou weer geen listed adds selecteren bij marktplaats?) Mooi ding Kryziek! :)

Bewerkt: door Flashingdemon666

Geplaatst:
comment_1730228

Als je al 60cc gewend bent ben je met 80cc denk ik wel snel verveeld.

Maar je moet het zelf weten. :puh:

Wat je evt. zou kunnen doen is op een 50/80cc rijden en op een 125cc.

dan merk je het verschil goed.

Hier btw. het geluid van mijn brommertje:

Dat is ook wel een mooie motor, hoe duur kost zoiets ongeveer?

Thx. :D

Deze koste me 400.

Maar toen zag hij er een stuk beter uit. ;)

125cc is altijd duur als je geen afgerachte sprintscooter van achmed de geitenneuker wilt.

Die oude Yamaha crossers zijn echt de mooiste crossers als je het mij vraagt. Helaas ook peperduur. Er staat er nu 1 uit 87 volgens mij maar geen vraagprijs. (waarom kan je nou weer geen listed adds selecteren bij marktplaats?) Mooi ding Kryziek! :)

Danke. :D

Mijne is uit '82. Maar kan net niet meekomen met de nieuwste (volgens mij) Honda 125cc crosser.

Miss als ik een andere achterband erop gooi, nieuwe koppelings platen en me inmiddels opgedane ervaring dat ik dan kan meekomen.

Hij rookt wel heel erg op de video..

Zo erg is het meestal niet.

Bewerkt: door Kryziek

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.