Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 138.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1807017

Er zal in België, bij jou in de buurt, ook wel een dealer zitten die hem voor een handelsprijs wil overkopen.

Niet echt eigenlijk. Enige die hem wil overkopen doet dat enkel als je daar ook je motor of andere brommer koopt.

Hoe bied je hem op teh interwebz aan dan? Als je een simpele advertentie hebt: Mooie Yamaha TZR, weinig kilometers, weinig gebruikt, goed onderhouden', dan wordt die inderdaad minder snel verkocht dan wanneer je er een levensverhaal bijzet (bij wijze van spreken). Zelf knap ik iniedergeval goed af op advertenties waarbij belangrijke factoren (KM stand, KM snelheid, standaard of niet, bouwjaar) ontbreken. Je kan het dan via de mail vragen, maar waarom dat ene mailtje sturen wanneer er andere zijn die het netjes in de advertentie hebben :)

Geplaatst:
comment_1807341

Ook niet de dealer waar je hem gekocht hebt? Of heb je hem 2e hands?

Die is failliet gedraaid :7.

Er zal in België, bij jou in de buurt, ook wel een dealer zitten die hem voor een handelsprijs wil overkopen.

Niet echt eigenlijk. Enige die hem wil overkopen doet dat enkel als je daar ook je motor of andere brommer koopt.

Hoe bied je hem op teh interwebz aan dan? Als je een simpele advertentie hebt: Mooie Yamaha TZR, weinig kilometers, weinig gebruikt, goed onderhouden', dan wordt die inderdaad minder snel verkocht dan wanneer je er een levensverhaal bijzet (bij wijze van spreken). Zelf knap ik iniedergeval goed af op advertenties waarbij belangrijke factoren (KM stand, KM snelheid, standaard of niet, bouwjaar) ontbreken. Je kan het dan via de mail vragen, maar waarom dat ene mailtje sturen wanneer er andere zijn die het netjes in de advertentie hebben :)

Alles staat er netjes bij in een overzichtelijk lijstje. Het is gewoon slechte tijd lijkt me :7.

1 iemand van de ju-jitsu heeft interesse. Nog een andere maat misschien ook en daarstraks een mailtje gehad van iemand die de advertentie gezien had, die misschien ook wel interesse heeft.

Geplaatst:
comment_1807371

Ha, vandaag heerlijk gecrosst, met de Suzuki.

18 mm carb, en een STERKERE vertanding. top is zo'n 50 kmu.

Rijd heerlijk, in het land heb je geen hoge top nodig maar acceleratie. :puh:

Ben 1x op me bek gegaan, filmpje komt nog wel XD

De 1e versnelling gaat tot 10 kmu, enzovoorts, allen de 4e versnelling trekt vanaf 30 tot aan 50 km/u.

1 nadeel is wel, je kan nooit lang volgas rijden, dan maakt hij teveel toeren :puh:

Als je volgas gaat in de 2 gaat hij gewoon achterover :puh: is me nog niet gebeurt, wel dat ik volgas wegtrok, en hij steigerde, toen schakelde ik (zonder koppeling) over naar de 2 en toen begon hij weer te steigeren. Ik leunde helemaal over het stuur !

In de 3 doet hij dat gellukig niet,

Pics komen ook nog :puh:

Vreemd, ik zweer je dit is echt mijn kenteken!

Gewoon een hobbeltje

Bewerkt: door Tebby

Geplaatst:
comment_1807727

toen schakelde ik (zonder koppeling)

Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote :puh:

Meestal wel, al kun je op bepaalde snelheden met bepaalde toerentallen(zodat de tandwielen dezelfde snelheid hebben) wel veilig schakelen zonder koppeling maar dat is vliegkunst en kan lang niet iedereen.

Geplaatst:
comment_1807734

Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken..

Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD

Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD

Oja, miss weet 1 van jullie dit:

Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is..

Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja.

In de zomer heeft hij er veel minder last van..

Geplaatst:
comment_1807741

Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken..

Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD

Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD

Oja, miss weet 1 van jullie dit:

Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is..

Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja.

In de zomer heeft hij er veel minder last van..

Klik

Misschien kan je hier wat mee?

Geplaatst:
comment_1807743

toen schakelde ik (zonder koppeling)

Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote :puh:

Ik ontkoppel ook lang niet altijd als ik met de auto rijdt. De koppeling een beetje sparen hé haha. :puh:

Geplaatst:
comment_1807893

Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken..

Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD

Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD

Oja, miss weet 1 van jullie dit:

Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is..

Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja.

In de zomer heeft hij er veel minder last van..

Klik

Misschien kan je hier wat mee?

Daar kan ik zeker wat mee, bedankt. :D

Mijn vermoedens zijn soort van bevestigd.

Geplaatst:
comment_1808182

toen schakelde ik (zonder koppeling)

Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote :puh:

Meestal wel, al kun je op bepaalde snelheden met bepaalde toerentallen(zodat de tandwielen dezelfde snelheid hebben) wel veilig schakelen zonder koppeling maar dat is vliegkunst en kan lang niet iedereen.

Je moet het aanvoelen, idd

Ik doe het heel soms, maar zoals jij het net al zei ze moeten wel dezelfde snelheid hebben.

Als je wat te vroeg of te laat zonder koppeling schakelt merk je het wel. (Heb ik al een paar keer gemerkt, dan voel je ECHT dat je overschakelt. Dan stuitert ie helemaal.) Als je het goed doet voel je amper iets.

Ik heb gelukkig nog 2 van die blokjes liggen, eentje was met een HPI binnenrotor, 55cc liep alleen bij hele hoge toeren goed. Is nu helemaal kapot.

Daar was die "lagerkooi" of zoiets weggesleten en daardoor kwamen de lagers los, die kwamen uiteindelijk tussen de zuiger en cilinderwand. Waardoor het hele zootje vastliep :'(

1007824591_5_JqvR.jpeg

Zat oook geen licht meer bij :puh: moest daarom een accuutje op :D

Bewerkt: door Tebby

Geplaatst:
comment_1808496

En dat heb ik weer met mn Suzuki tsx...

Mn vader die ff bezig is om de koppakking te vervangen en ff wat schoonmaken en smeren overal waar het nodig is op de brommer.

Gaat ie dus een rondje rijden en valt alle compressie weg, blijkt volgens hem de pakking te zijn gescheurd en de ringen (weet niet meer hoe ze heten) op de zuiger kapot, die hebben de hele cilinder ook nog eens beschadigd met diepe krassen en scherpe randjes!

Oplossing; Blokrevisie (hele blok stelede opzich stelde niet zoveel voor) of een nieuw blokje van messchien weer 70cc lucht of 80cc water.

Ben benieuwd wat et wordt.

Geplaatst:
comment_1808647

Denk je klaar te zijn, kun je uiteindelijk overnieuw beginnen en zelfs nog meer werk. xD

En volgens mij heten die ringen zuiger veren.

Zuigerveren ja, die zie je soms wel bij meiden aan de oren hangen :*D

Geplaatst:
comment_1808704

En dat heb ik weer met mn Suzuki tsx...

Mn vader die ff bezig is om de koppakking te vervangen en ff wat schoonmaken en smeren overal waar het nodig is op de brommer.

Gaat ie dus een rondje rijden en valt alle compressie weg, blijkt volgens hem de pakking te zijn gescheurd en de ringen (weet niet meer hoe ze heten) op de zuiger kapot, die hebben de hele cilinder ook nog eens beschadigd met diepe krassen en scherpe randjes!

Oplossing; Blokrevisie (hele blok stelede opzich stelde niet zoveel voor) of een nieuw blokje van messchien weer 70cc lucht of 80cc water.

Ben benieuwd wat et wordt.

Als het blokje al gaar was, is het minder erg.

Anders had je ook nog evt. Je cilinder kunnen honen mocht je wand dik genoeg zijn.

Bewerkt: door GolfG60

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.