Jump to content
Geplaatst:
comment_629029

Beste mensen, binnenkort ga ik een scooter kopen. Van vrienden heb ik gehoord dat ik dan het beste voor een Yamaha Aerox of een Peugeot Speedfight (2) kan gaan. Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in de Aerox. Wat denken jullie, goede keuze of niet?

A.u.b alleen antwoorden als je er iets vanaf weet.

:bier: Nuke[NL]

  • Reacties 1.7k
  • Bezichtigingen 137.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1853467

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Lange tandwielverhouding.

Ik rij nu op een 50cctje met ietwat priegelwerk aan de spoelpoort en een niet-racewaardige Leovince V6 100-105km/uur. Hij liep eerst wat harder totdat de demper lek ging (die absorbsie gaatjes ofzo waren dichtgekoekt :puh:), en nu is de demper weer dicht maar hij heeft volgens mij veel meer tegendruk waardoor ik nog maar aan de 100-105 kom. :(

Geplaatst:
comment_1853552

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Lange tandwielverhouding.

Ik rij nu op een 50cctje met ietwat priegelwerk aan de spoelpoort en een niet-racewaardige Leovince V6 100-105km/uur. Hij liep eerst wat harder totdat de demper lek ging (die absorbsie gaatjes ofzo waren dichtgekoekt :puh:), en nu is de demper weer dicht maar hij heeft volgens mij veel meer tegendruk waardoor ik nog maar aan de 100-105 kom. :(

Waarop rij je?

Geplaatst:
comment_1853569

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Een lange zul je bedoelen :puh:. En dat viel wel mee hoor. 11 - 47. Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.

Geplaatst:
comment_1853588

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Geplaatst:
comment_1853856

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Geplaatst:
comment_1853882

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Kleiner voor tandwiel zorgt voor snellere acceleratie, groot tandwiel zorgt ook voor snellere acceleratie.

Groter voortandwiel is hogere top, kleine achter tandwiel ook.

Geplaatst:
comment_1853933

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Bij crossers zie ik meestal van die absurd grote tandwielen achteraan :7.

Geplaatst:
comment_1853952

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Bij crossers zie ik meestal van die absurd grote tandwielen achteraan :7.

Sneller optrekken, dus beter voor crossen

@ Flippie, voor stuurtje vervangen haal je toch niet alles eraf? :7

Bewerkt: door Djmaddox

Geplaatst:
comment_1854296

Jawel.

Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen :puh: zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt :puh: Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee.

Bewerkt: door flippie13

Geplaatst:
comment_1854300

Jawel.

Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen :puh: zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt :puh: Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee.

Ik vette men ketting elke keer in als ik deze spande. Voor de rest was ie vettig genoeg :7.

Geplaatst:
comment_1854347

Jawel.

Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen :puh: zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt :puh: Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee.

Waarmee vet jij je ketting mee?

Geplaatst:
comment_1854442

Jawel.

Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen :puh: zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt :puh: Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee.

Waarmee vet jij je ketting mee?

Kettingsrpay van MOTIP ;) alleen ik ben iets te enthousiast geweest laatst denk ik, brommer aankikken, in de 1 zetten, stationair laten lopen en spelen met de koppeling (zodat die niet te hard draait) en dan een minuutje de spray erop houden :$ wist ik veel dat dat vet d'r ook weer af ging :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.