het is handig om te zien wat spelers precies aan commands typen
of als je alles wat ze typen wilt loggen
dit plak je ergens onderaan als functie
public CmdLog(string[]) //naam van functie met er achter de string
{
new entry[256]; //string declareren
format(entry, sizeof(entry), "%s\n",string); //hier wordt de string waarde aan entry toegekend
new File:hFile; // bestand klaarmaken om te bewerken of om aan te maken
hFile = fopen("cmd.log", io_append); // het bestand bewerken of aanmaken
fwrite(hFile, entry); // de string toevoegen aan het bestand
fclose(hFile); // stoppen met het bewerken van het bestand
}
CmdLog(cmdtext); // dit zet je ergens neer wat er in het log bestand moet worden gezet
of als je handmatig tekst wilt toevoegen
CmdLog("wat te loggen hier");
hier is een voorbeeld om alle commands die een speler typt te loggen
inclusief de naam van de speler
dit zet je bovenaan public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
new string[256];
new playername[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));
format(string, sizeof(string), "command getypt: %s door speler: %s", cmdtext, playername);
CmdLog(string);
een handige functie is het loggen van dingen
het is handig om te zien wat spelers precies aan commands typen
of als je alles wat ze typen wilt loggen
dit plak je ergens onderaan als functie
CmdLog(cmdtext); // dit zet je ergens neer wat er in het log bestand moet worden gezet
of als je handmatig tekst wilt toevoegen
CmdLog("wat te loggen hier");
hier is een voorbeeld om alle commands die een speler typt te loggen
inclusief de naam van de speler
dit zet je bovenaan public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
gegroet bram