Jump to content
Geplaatst:
comment_635270

Ik vraag me af of er op gtaforum veel mensen zijn die nog van die 'echte vette oude muziek' luisteren. Daarmee bedoel ik muziek van vóór 1990. Band's zoals U2, The Rolling Stones, The Police, Supertramp, Golden Earring, Lionel Richie, Santana, Herman Brood, The sexpistols, John Lee hooker, Cuby and the Blizzards etc etc.

In het dagelijk leven zie ik mensen altijd zeiken over de oudere muziek. Alsof de enigste goede muziek nu gemaakt wordt. Hier kan ik me zeer aan ergeren.

Maar wat zijn nou echt oude zanger en bands die je vet vind, post ze dan hier. :)

Mijn lijstje:

1. Genesis (invisible touch)

2. ACDC

3. U2 (beautifull day)

4. The Rolling Stones ( Paint it Black , It's All Over Now)

5. Sniff and the Tears (Driver's Seat)

6. The Beatles

7. John Lee Hooker

8. Cuby and the Blizzards (Appleknockers Flophouse)

9. Run D.M.C. ( It's Tricky , Walk This Way)

10. The Police (Roxanne)

11. Supertramp ( Lord is Mine, Take The Long Way Home)

12. Sting ( Russians, Englishman in New York)

13. Village People (YMCA)

14. Bob Marley and the Wailers (Stir it Up, Jamming)

15. Rod Steward (I am Sailling , Maggie Mea)

16. Pink Floyd! ( Hey You, Another Brick in The Wall)

17. Jimi Hendrix ( Purple Haze)

18. Deep Purple (Child In Time)

19. Golden Earring (Radar Love)

20. 10 CC ( Dreadlock Holiday)

21. Lionel Richie (Dancing on The Ceiling , Hello)

22. UB40

23. Madness ( Baggy Trousers)

24. grand Funk Railroad ( Somekind of Wonderfull)

25. Foreigner ( Waiting for a girl like You, I wanna Know What Love Is)

26. ToTo ( Hold The LIne, Africa, 99)

27. John Denver ( Country Road, Take Me Home...)

28. The Eagless ( Hotel California)

29. Reo Speedwagon

30. Cutting Crew (I just Died In Your Arms Tonight)

31. Nirvana ( Smells Like Teen Spirit)

32. De Dijk ( Als zer niet is, Onderuit)

33. Rooie Rinus en Pé Daalemmer ( Zondag Oavend' Blues, Z-Side)

34. Mr.Mister ( Broken Wings)

35. Led Zappelin ( Whole Lotta Love)

36. Cream (White Room)

37. Moody Blues ( Night by Sattin)

38. Doe Maar ( Smoor verliefd, Bella Helena)

39. Muddy Waters ( Mannish Boy)

40. James Brown ( I feel Good, Woman , It's a Mans, Mans, Mans World)

41. Percy Sledge ( When a Man Loves a Woman)

42. Fats Domino ( Blueberry Hill)

43. Ray Charles

44. Steppenwolf (Born to be Wild)

45. Dire Straits ( Sultans of Swing, Tunnle of Love, Money)

46. Amsterdam (Indian Pipe)

en nog heel veel meer.

Bewerkt: door DJ Vincento

• Reacties 51
  • Bezichtigingen 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_639007
Ik hou niet zo van oude muziek. Vind het maar hippie achtig. :D

Maar sommigen luister ik wel, zoals Phil Collins, Hall & Oates, Beatles, The Outfield enzo :tu: .

Ik weet niet wat jij bedenkt bij oude muziek, maar oude muziek is niet bepaald hippie-achtig. Alleen die vrolijke jaren 60 nummers misschien, maar voor de rest is er niet veel hippie-muziek. (Pink Floyd, AC/DC, The Rolling Stones, Genesis kan ik niet bepaald hippie-achtig noemen, de meeste muziek die hier gepost is ook niet trouwens)

Bewerkt: door DJ Vincento

Geplaatst:
comment_640080

Ik ben wel een groot jaren '60 fan, en jaren '80 als je dat oude muziek noemt. The Beatles, Bob Dylan, Prince en Michael Jackson heb ik veel CDs van

Geplaatst:
comment_640748

Ik heb momenteel 70 nummers is media player staan, waarvan er toch wel 55 vanuit de jaren '80 komen, je kan dus wel zeggen dat ik een oude muziekfanaat ben.

Ik luister dan vooral naar Bruce Springsteen (40 liedjes in media player).

I love rock.

Bewerkt: door Jorair

Geplaatst:
comment_640783
Oude hiphop natuurlijk ook. Snoop Dogg, Dr Dre, NWA, Ice Cube die echte gangster shit. Niet die commerciële hap van tegenwoordig(P Diddy en Timbaland enzo).

Noem je dat oude muziek? We hebben het hier over heerlijek Seventies, en Eighties zoals Pink floys, Ronnie James Dio, Creedence Clearwater Rivival...

Maja, iedereen z'n eigen smaak

Geplaatst:
comment_640792

Alsof oude hiphop niet meetelt. Het meeste is dan wel van vorige decennium, maar we hadden het toch dacht ik over muziek die niet van deze tijd is? Daar hoort dit dan ook bij. :Y

Bewerkt: door Clowntje_93

Geplaatst:
comment_640988

Van mij is het!

Me lijstje:

-Run D.M.C

-red hot chilli peppers(voor de come back!)

-U2

-LL cool J (of zow iets)

-ICE-T

-Snopo Dog

Ben ook niet voor zoveel oude muziek.

Bewerkt: door sevaboy

Geplaatst:
comment_641591
Oude hiphop natuurlijk ook. Snoop Dogg, Dr Dre, NWA, Ice Cube die echte gangster shit. Niet die commerciële hap van tegenwoordig(P Diddy en Timbaland enzo).

Hij heeft ook een keer San Andreas gespeeld hoor ;)

Geplaatst:
comment_641610

Hmm.. Vroegah had ik nog wel eens de neiging een cd'tje van de Beatles op te zetten (wie kent ze niet) maar de laatste tijd zit ik meer dance te luisteren.. Thuis hebben we een soort van 'server' waar m'n vader alle foto's, muziek (legaal gedownload met AllOfMp3) en meer op zet. Hij is de laatste tijd helemaal weer in zo'n 'rock' waan, dus ik krijg al die cd's van bands als Cream en namen die ik niet kan herinneren te horen.. Vaak is het wel leuke muziek alhoewel er soms platen tussenzitten waarvan je echt denkt van "Hoe komt zo iemand erbij om dit te maken?!".

Laatst was ik dus een beetje aan 't rondneuzen op de server en besloot maar eens om de "Aerosmith" map eens uit te checken (stond bovenaan in de lijst) en daar zaten een paar leuke nummers tussen, die heb ik net zolang gedraaid tot m'n moeder me met een zeurdeig "Alsjeblieft" vroeg om het uit te zetten omdat ze het onderhand wel 50 keer had gehoord xD!

Verder speel ik zelf ook nog gitaar en daar kan ik verschillende 'classics' op spelen (kan/kon, dat was een tijdje geleden) zoals "Yesterday", "Norwegian Woods van de Beatles, "Hotel California" van de Eagles, "Stareway to Heaven" van Led Zeppelin en ga zo nog maar even door.. Eigenlijk alle leuke nummers waar een technisch gitaar-stukje in zit :).

PWC, Grtz Puma.

"Boooorn... Born to be alive"

Bewerkt: door Puma

Geplaatst:
comment_642512

Ik ben helemaal fan van oude muziek :D

de muziek van ''tegen woordig'' zuigt als pudding, wat ik niet eens muziek meer kan noemen. Maar gewoon te erg. Oke er zitten wel leuke nummers tussen die gemaakt worden zoals die van The Scissor Sisters - I Don't feel like dancing, en nog een paar nummers. Maar als je het over Hardcore/Speedcore/Rap/R&B, nou dat vind ik dus totaal niks zeker niet die liedjes van Eminem, 50 Cent, En Snoopy Dogg met dat lied: I Wanna Fuck You :? en dat noem ik dus effe echt geen nummers meer hoor. gewoon te slecht er worden tegenwoordig nog maar ''heel'' weinig goeie nummers gemaakt. Omdat het blijkbaar gewoon op is. Maarja ik zal nog me hele leven naar oude muziek luisteren :)

Hier een paar nummers die ik nou altijd luister,

Pink Floyd

AC/DC

Sister Sledge

The Cure

Van Halen

Phil Collins

Bob Marley

Piet Veerman

The Beatles

Rolling Stones

Wang Chung

Laura Branigan

Go West

Foreigner

Mr. Mister

Doe maar

Pat Benater

The Who

Dire Straits

Men At Work

Queen

Toto

Yes

Yazoo

Golden Earing

Blondie

Alan Parson

INXS

Hall And Oates

Joe Jackson

Bruce Springsteen

Corey Hart

Maar zo kan ik wel uren doorgaan want er zijn ook zoveel nummer gemaakt in die goeie ouwe tijd :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.