Geplaatst: 15 april 200718 jaren comment_655650 hallo ik ben bezig met een game aan het maaken ik heb met een 3D programma (3dsmax) een autotje gemaakt en een wereldje. nu is mijn vraga hoe ik die auto kan laaten beweegen met de pijltoetsen? ik heb al hulp gehad van kees 1993 (bedankt ) maar de liknjes kwam ik niet erg uit dus vraag ik aan het ele forum ie het weet ik hoop dat iemand mij kan helpen. alvastbedankt kevinsoftware PS: sorry als dit tipic in het verkerrde forum deel staat
Geplaatst: 15 april 200718 jaren comment_656203 Als je een auto wilt laten bewegen in een wereld moet je dit in een programeren in een code. Om de auto te laten bewegen heb je van alles nodig: Een engine (Zoals Irrlicht, RAGE, Euphoria) die het rekenwerk doet, een handling en bewegingen (de wielen laten draaien, geluid en botsingen). Dit is héél véél werk. P.S: Moet dit niet in Computer Talk- Webdesign en Programmeren? Bewerkt: 15 april 200718 jaren door blokcement
Geplaatst: 15 april 200718 jaren comment_656213 P.S: Moet dit niet in Computer Talk- Webdesign en Programmeren? Tja, eigenlijk kan het in beide fora. Het gaat over games, maar het gaat ook over programmeren. Maar de kans is groter dat hij in dat forum tegen de juiste leden aanloopt, dus bij deze verplaatst.
Geplaatst: 16 april 200718 jaren comment_656568 maar wie wil et stap voor stap uitleggen? Voordat het uitgelegd wordt zul je eerst even moeten vertellen wat je kan en hebt. Je hebt dus de models gemaakt begrijp ik, maar verder weet ik niets. Allereerst zul je zelf wat keuzes moeten maken. Hoe goed ben je in programmeren? Heb je tijd en geduld om het goed te leren. En zo ja, voor welke omgeving ga je? Je zou bijvoorbeeld Delphi (of lazarus, de gratis variant) kunnen gebruiken met GLScene, dat is een omgeving de redelijk makkelijk is, en toch nog behoorlijk krachtig. C++ is nog krachtiger, maar heeft een iets steilere leercurve. Voor C++ heb je wel meer opties voor een engine, omdat nou eenmaal meer game ontwikkelaars met C++ werken. Houd er rekening mee dat je als beginner toch minimaal een jaar aan het prutsen bent voordat je je echt een beetje thuisvoelt in een ontwikkelomgeving. Je zou er ook voor kunnen kiezen om te gaan samenwerken met een ontwikkelaar. Als ik mezelf als voorbeeld neem: een beetje ontwikkelen kan ik wel, maar als ik wat moet maken in 3ds wordt het gegarandeerd lelijk....
Geplaatst: 16 april 200718 jaren Auteur comment_656641 oke wat heb ik alemaal al ===3DSMAX 9.0================================= -een wereldje (maak zo ff een download link hoe het er uit ziet) -een veortuigje (maak zo ff een download link hoe het er uit ziet) ============================================ ik hoop egt dat iemand mij wil helpen met zo iets
Geplaatst: 16 april 200718 jaren comment_656941 Waar werk je nu eigenlijk mee? Delphi, C++, Visual Basic... Dan kan ik een beetje je helpen P.S: Heb je wel een engine? Een goede (en gratis!) engine is Irrlicht. Bewerkt: 16 april 200718 jaren door blokcement
Geplaatst: 16 april 200718 jaren Auteur comment_656946 dit is de wereld dit is het voertuig en het menu Ik weet dat het gewoon simpel;e dingen zijn maar als ik het voertuigje kan laaten rijden in de wereld ga ik meer aandaht besteeden aan de textures en voertuigen Bewerkt: 16 april 200718 jaren door kevin software
Geplaatst: 16 april 200718 jaren comment_656973 Het ziet er inderdaad simpel uit. Maar, zoals ik al zei, je hebt echt meer nodig dan twee models. Zeg alsjeblieft even wat je zoal gebruikt. Welke engine, welke programmeertaal en hoeveel ervaring heb je?
Geplaatst: 16 april 200718 jaren Auteur comment_656979 nou hoevel is veel ervaaring? kan je mij misschien de 1e keer gewoon helpen om het voortuig te laaten bewegen door het level. dan kan ik later zelf wat er voor maaken (uitberijden en mooienr maaken)
Geplaatst: 16 april 200718 jaren comment_656994 nou hoevel is veel ervaaring?kan je mij misschien de 1e keer gewoon helpen om het voortuig te laaten bewegen door het level. dan kan ik later zelf wat er voor maaken (uitberijden en mooienr maaken) Onder ervaring versta ik dat je minstens de basis van een programmeertaal kent.
Geplaatst: 16 april 200718 jaren Auteur comment_656996 nou hoevel is veel ervaaring?kan je mij misschien de 1e keer gewoon helpen om het voortuig te laaten bewegen door het level. dan kan ik later zelf wat er voor maaken (uitberijden en mooienr maaken) Onder ervaring versta ik dat je minstens de basis van een programmeertaal kent. Ja dat ken ik wel
Geplaatst: 16 april 200718 jaren Auteur comment_657005 En welke programmeertaal dan? het meeste van vb 6.0 maar C++ ook een beetje
Geplaatst: 17 april 200718 jaren Auteur comment_657150 En heb je een engine? wat is dat heet dat toevallig toi ? EDIT: ja ik heb een enige (irrige of zo iets) oke wat heb ik nu almaal al ? ==een wereldje== gemaakt met 3dsmax ==een voertuigje== gemaakt met 3dsmax ==een enige== wat heb ik n og meer nodig? EDIT: (sorry voor dubbel post) >>> Door Preddy: Samengevoegd <<< Bewerkt: 17 april 200718 jaren door Preddy
hallo
ik ben bezig met een game aan het maaken ik heb met een 3D programma (3dsmax) een autotje gemaakt en een wereldje.
nu is mijn vraga hoe ik die auto kan laaten beweegen met de pijltoetsen?
ik heb al hulp gehad van kees 1993 (bedankt
) maar de liknjes kwam ik niet erg uit 
dus vraag ik aan het ele forum ie het weet ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvastbedankt
kevinsoftware
PS: sorry als dit tipic in het verkerrde forum deel staat