Jump to content
Geplaatst:
comment_660079

Ik ben even met de TXD Workshop bezig geweest om een nieuwe wegwijzer in elkaar te steken.

---

Eerst heb je dit:

swroadsignmz7.png

Dan maak ik er dit van:

swroadsigntr9.png

En als eindresultaat krijg ik in-game (op sommige borden) dit:

gallery58sy4.jpg

Verklaring?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_660107
Ik ben even met de TXD Workshop bezig geweest om een nieuwe wegwijzer in elkaar te steken.

---

Eerst heb je dit:

swroadsignmz7.png

Dan maak ik er dit van:

swroadsigntr9.png

En als eindresultaat krijg ik in-game (op sommige borden) dit:

[plaatje]

Verklaring?

Verklaring:

Bovenop die textuur van dat bord zit nog een andere textuur met die text. Die zou je moetten weg halen of juist die veranderen en die andere niet. Het zijn er dus gewoon 2 textures op elkaar, en jij hebt er slechts 1 aangepast.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_660116

tsja, de tekst zit niet in de texture maar in de model zelf

(met HEX editor zou jij hem normaal gezien kunnen aanpassen maar is niet zo gemakkelijk vind ik)

Geplaatst:
comment_664143
De teksten van de borden zijn inderdaad hardcoded en zou je d.m.v. memory hacking of exe hacking kunnen aanpassen. Jammer genoeg is dat niet makkelijk.

kun je dit beter uitleggen? Waar is de text ingecodded? in de DFF zelf of? En waarom zou R* zo onhandig doen?

Raar dat ik hier zelf nooit achter gekomen ben!

Geplaatst:
comment_664976

De teksten zijn in de spel exe gecodeerd. Je ziet de tekst van die borden vaak ook al eerder dan de borden zelf (Let er maar is op). Je kan door de EXE te hacken alles veranderen zover ik weet.

Geplaatst:
comment_665046

De tekst hoeft niet perse gehardcoded zijn. Het zou net zo goed ook in de DFF of COLL kunnen zitten. Maar toch niet alle geharcoded dingen zitten in de .exe? Sommige toch ook in de .dll? Of heb ik het fout?

Ik zit nu in de .exe met een programma die ik niet mag zeggen. En er is bijna niks te doen, alleen dat de pictogrammen en de drives te veranderen zijn. Of moet ik in een andere afdeling kijken?

naamlooswf0.png

Ontopic: Ik denk toch dat het aan de .dff of .coll ligt!

Mocht ik hier illigaal mee bezig zijn zeg het dan! Dan verwijder ik het meteen!

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_665085

De DLLs zijn library's voor bijvoorbeeld geluid (OGG-support) etc. wat jij doet is niet hacken maar de resources eruit plukken. Je hebt een hex editor nodig ;) . HEX editten is legaal alleen een ge-editte exe sturen is verboden (Warez).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.