Jump to content

PC vraagt om originele DVD


NandroDavids

Recommended Posts

Mijn broertje heeft vandaag een nieuwe PC gekregen en wil graag San Andreas spelen. Als echte GTA-fan heb ik natuurlijk de originele versie in huis en de installatie leverde zoals verwacht dan ook geen problemen op. Maar bij het opstarten van het spel verschijnt er de volgende foutmelding:

"Please remove disk from current CD/DVD-drive and insert the original disk in another drive ?:."

Heeft iemand misschien enig idee wat er aan de hand is en wat we eraan kunnen doen? Het enige verschil met mijn PC is dat mijn broertje Windows Vista heeft. Kan het hiermee verband hebben, of ligt het aan iets anders?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn broertje heeft vandaag een nieuwe PC gekregen en wil graag San Andreas spelen. Als echte GTA-fan heb ik natuurlijk de originele versie in huis en de installatie leverde zoals verwacht dan ook geen problemen op. Maar bij het opstarten van het spel verschijnt er de volgende foutmelding:

"Please remove disk from current CD/DVD-drive and insert the original disk in another drive ?:."

Heeft iemand misschien enig idee wat er aan de hand is en wat we eraan kunnen doen? Het enige verschil met mijn PC is dat mijn broertje Windows Vista heeft. Kan het hiermee verband hebben, of ligt het aan iets anders?

Ik heb ook window vista en ik heb er geen problemen mee! Misschien moet de lezer van de dvd-rom schoonmaken. Want ook kan helpen is een crack erop zetten. Dan herkent ie het misschien wel. ;) Maar volgens mij is dat illegaal. Dus ik weet niet of ik je daarin mag helpen. Probeer een crack of de dvd-rom van binnen schoon te maken! Maar dat je vista hebt maakt niks uit!

Succes verder! :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Hier heb je een site waar er wat over staat: klik!

Daar staat dus dat je het in een andere drive moet proberen (als je die hebt), en dat je anders één of andere analysis file naar een adres moet sturen, al weet ik niet wat dat precies is.

Maar als ik er zelf gewoon even over nadenk denk ik eigenlijk dat er toch wat problemen zijn met betrekking tot Vista. Op verschillende site's staat dat het spel gewoon met vista te spelen is, al kan het wel zo zijn dat versie 1 van het spel niet op Vista te spelen is.

Natuurlijk kun je, als je dat nog niet had gedaan, rondkijken op Google: klik.

Opnieuw installeren kan natuurlijk ook. Als je hem gedeïnstalleerd hebt, kun je ook je computer defragmenteren, en schoonmaken met programmaatjes.

Veel succes, ik hoop dat hij het weer gaat doen.

[@ spoeky] Er mag hier inderdaad niet gepraat worden over het gebruik van cracks of dergelijke illegale dingen ;)

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

San Andreas functioneert inmiddels gelukkig prima, maar het gaat mijn broertje toch vooral om het spelen van San Andreas Multiplayer en nu functioneert díe dus niet. Ik heb op de site van SA: MP de bovenste versie gedownload en geïnstalleerd: *KLIK*. Als ik nu SA: MP probeer op te starten krijg ik deze foutmelding tientallen keren in beeld:

"Access violation at address 004CC638 in module 'samp.exe'. Read of address 00000000."

Iemand die me hiermee kan helpen? Ik, en vooral mijn broertje, zouden het erg waarderen als iemand een oplossing heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk kunnen we jou en broerlief helpen :Y

Kijk op ==> deze <== pagina en download de patch bovenaan de pagina. De bedoeling is dat je de samp.exe die je hebt staan vervangt door degene uit de patch en dan zou het gelukt moeten zijn......

SA: MP doet het inderdaad wel na het installeren van de patch, maar de foutmelding is helaas nog niet verdwenen. Ik kan het spel nu wel gewoon opstarten en verbinding maken met een server, maar zodra ik uit het spel ga verschijnt diezelfde foutmelding weer. Normaal gesproken zou het niet zo erg zijn als er een foutmelding verschijnt die na het klikken op OK weer verdwijnt, maar dat is met deze niet het geval. De foutmelding verschijnt namelijk tientallen keren tegelijk en dat vraagt nogal wat van de PC, waardoor die enkele tientallen seconden onbruikbaar is. Is hier ook nog een oplossing voor?
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, een tijdelijke oplossing is dat elke keer als je die 1000den foutmeldingen krijgt je op CTRL-ALT-DEL drukt (taakbeheer) naar Processen gaat en samp.exe uitschakelt. Ik ga verder zoeken naar oplossingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk kunnen we jou en broerlief helpen :Y

Kijk op ==> deze <== pagina en download de patch bovenaan de pagina. De bedoeling is dat je de samp.exe die je hebt staan vervangt door degene uit de patch en dan zou het gelukt moeten zijn......

SA: MP doet het inderdaad wel na het installeren van de patch, maar de foutmelding is helaas nog niet verdwenen. Ik kan het spel nu wel gewoon opstarten en verbinding maken met een server, maar zodra ik uit het spel ga verschijnt diezelfde foutmelding weer. Normaal gesproken zou het niet zo erg zijn als er een foutmelding verschijnt die na het klikken op OK weer verdwijnt, maar dat is met deze niet het geval. De foutmelding verschijnt namelijk tientallen keren tegelijk en dat vraagt nogal wat van de PC, waardoor die enkele tientallen seconden onbruikbaar is. Is hier ook nog een oplossing voor?

Hier heb ik ook last van! Samp doet het nu wel! Maar als ik afsluit krijg ik die foutmelding ook 50 keer! Misschien komt het toch doordat wij vista hebben!

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, een tijdelijke oplossing is dat elke keer als je die 1000den foutmeldingen krijgt je op CTRL-ALT-DEL drukt (taakbeheer) naar Processen gaat en samp.exe uitschakelt. Ik ga verder zoeken naar oplossingen.
Dat is inderdaad een oplossing, maar zoals je zelf al zegt slechts een tijdelijke. Tientallen foutmeldingen tegelijk kunnen niet goed zijn voor een computer, dus ik zou toch echt een definitieve oplossing willen hebben. Dus, iemand anders die misschien nog een goed idee heeft...?

Overigens schijnt het zo te zijn dat je bij de eigenschappen van een spel kunt instellen welke Windows er gebruikt moet worden. Kan dit helpen? En zo ja, wat voor instellingen moet ik dan gebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Jouw probleem is heel simpel....

Je hebt GTA SA v2, en dan kan je alle patches downloaden die je wil, en het cijfer v2 zal misschien verdwijnen, maar binnenin zit het nog niet goed.

Ik weet dat er niet over geluld mag worden en ik geef je ook geen links *kuch*>>> Door NandroDavids: Site verwijderd<<<*kuch*, maar allereerst zal je een no-cd crack gta_sa.exe moeten downloaden. Deze zijn vrijwel altijd v1. Vervolgens moet je hier ff op het forum de v1 main.scm en script.img opzoeken en vervangen met de jouwe.

Ik zou wel ff backups maken, je weet maar nooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Jouw probleem is heel simpel....

Je hebt GTA SA v2, en dan kan je alle patches downloaden die je wil, en het cijfer v2 zal misschien verdwijnen, maar binnenin zit het nog niet goed.

Zo simpel is het probleem blijkbaar toch niet, want ik heb San Andreas versie-1. Bovendien gaat het er niet meer om om San Andreas te laten functioneren, want dat heb ik inmiddels voor elkaar. SA: MP functioneert niet goed en dát zou ik graag opgelost zien hebben.

O ja, geen links geven betekent ook geen namen van sites met cracks geven en dat weet je best, dus doe dat dan ook niet...nu haal ik de site wel even weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Je GTA SA kan het wel doen, maar de reden dat SA-MP het niet doet ligt er toch aan dat je niet de juiste SA versie hebt. Als ik jou was zou ik gewoon ff die bestandjes vervangen, in het General forum heeft Mathijs ze daar reeds gepost. Als ie het dan nog niet doet kan je altijd verder kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je GTA SA kan het wel doen, maar de reden dat SA-MP het niet doet ligt er toch aan dat je niet de juiste SA versie hebt. Als ik jou was zou ik gewoon ff die bestandjes vervangen, in het General forum heeft Mathijs ze daar reeds gepost. Als ie het dan nog niet doet kan je altijd verder kijken.
Kun je misschien iets duidelijker zijn? Want SA: General is vrij groot en -Matthijs- plaatst vaker handige bestanden, dus het zou fijn zijn als je even een link geeft naar de betreffende post. Daarnaast zou het handig zijn als je wat meer uitleg geeft over wat precies de bedoeling is: Welke bestanden moeten vervangen worden om SA: MP te laten functioneren?

Edit >> -Matthijs- maakte me duidelijk om welke bestanden het precies ging, maar het heeft niet mogen baten: De foutmelding blijft verschijnen. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is...?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...