Sinds enkele dagen ligt de nieuwe CD Minutes to Midnight van Linkin Park in de schappen. Dit na meer dan 4 jaar sinds het laatste album Meteora (Collision Course laten we maar achterwege, ergens in een zwart gat), dus de fans hebben er even op moeten wachten, maar nu is het er dan. Meteora heeft mij fan gemaakt van hun, dus ik zat ook reikhalzend uit te kijken naar dit nieuwe album.
De CD is wat anders qua stijl, wikipedia verwoord dat als volgt:
Minutes to Midnight zal het eerste album van Linkin Park worden waarin gevloekt wordt. Het rap-rock gevoel is helemaal weg. Op sommige tracks hoor je alleen Chester Bennington op de vocalen ("What I've Done") en op een andere nummer is het Mike Shinoda die de vocalen voor zijn part neemt ("In Between"). Er zijn verschillende stijlen gemixt en ze hebben hun grenzen verlegd. Het zal een album zijn met een uniek geluid. Het zal Linkin Park blijven, alleen wat anders. Er is een nummer met een punkgevoel en tevens een heavymetalnummer ("No More Sorrow" vanwege het EBow-effect). "Valentines Day" is een meer poppy nummer. "Given Up" is het enige nummer dat te vergelijken is met hun eerdere werk. In "Hands Held High" hoor je alleen rap van Mike Shinoda. Het is een nummer over oorlog. "Bleed It Out" wordt ook een zwaar nummer met rap erbij. Voor het eerst komt een solo van gitarist Brad Delson, namelijk in het slotnummer "The Little Things You Give Away". Linkin Park heeft voor dit album met verschillende instrumenten gewerkt, van banjo's tot mumbas.
De CD bestaat uit 12 nummers die in totaal 43:17 duren:
"Wake" – 1:40
"Given Up" – 3:09
"Leave Out All the Rest" – 3:29
"Bleed It Out" – 2:44
"Shadow of the Day" – 4:49
"What I've Done" – 3:25
"Hands Held High" – 3:53
"No More Sorrow" – 3:41
"Valentine's Day" – 3:16
"In Between" – 3:16
"In Pieces" – 3:38
"The Little Things Give You Away" – 6:23
Nou ben ik benieuwd wat jullie van deze CD vonden. Ik heb 'm reeds in mijn collectie en de eerste keer dat ik het luisterde zat ik echt me af te vragen of de gast bij de FRS de goede CD er wel in had gestopt. De stijl is zo totaal anders dan die van Meteora dat ik het eigenlijk niet terugherkende (lees: ik vond het niks aan). Na een keer of drie beluisteren gaat het echter wel beter worden en ondertussen is het gevoel van reddeloosheid totaal verdwenen. Ik denk dat het weer een goede CD is geworden wat het wachten waard is geweest.
De CD is wat anders qua stijl, wikipedia verwoord dat als volgt:
De CD bestaat uit 12 nummers die in totaal 43:17 duren:Nou ben ik benieuwd wat jullie van deze CD vonden. Ik heb 'm reeds in mijn collectie en de eerste keer dat ik het luisterde zat ik echt me af te vragen of de gast bij de FRS de goede CD er wel in had gestopt. De stijl is zo totaal anders dan die van Meteora dat ik het eigenlijk niet terugherkende (lees: ik vond het niks aan). Na een keer of drie beluisteren gaat het echter wel beter worden en ondertussen is het gevoel van reddeloosheid totaal verdwenen. Ik denk dat het weer een goede CD is geworden wat het wachten waard is geweest.